تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820258517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار نهاوند:شوراها در تحقق شعار سال نقش مهم دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار نهاوند:شوراها در تحقق شعار سال نقش مهم دارند نهاوند- ایرنا -فرماندار نهاوند گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به مقبولیت و دامنه نفوذی که در بین مردم دارند می توانند در زمینه تحقق شعار کلیدی امسال نقش مهمی را ایفا کنند.


به گزارش ایرنا ˈامامعلی عبدالملکیˈ روز سه شنبه در همایش روز اعضای شوراهای شهر وروستای شهرستان نهاوند افزود: اعضای شوراها اثر گذاری بالایی بین مردم دارند و باید مدیریت جهادی و مشارکت مردم برای تحقق شعار سال را در دو بخش فرهنگ و اقتصاد جلب کنند.
وی گفت: با اجماع بی نظیری که برای تحقق شعار سال جاری در کشور بوجود آمده ،دولت عزم خود را برای توسعه اقتصادی اعلام کرده و عملا دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
وی عزم ملی و همدلی تمامی نیروهای وفادار به انقلاب برای تجلی شعار های رهبری انقلاب را امری ضروری خواند و گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی که در حال حاضر بین مردم و بدنه دولت وجود دارد ،افقهای پیش رو روشن تر از گذشته است و انتظار می رود همه نیروهای وفادار به منویات رهبری توان خود را برای حمایت از برنامه های دولت جهت تحقق شعار سال به کار بندد.
وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری به نقش و مشارکت مردم در امور کشور عمیقا اعتقاد داشته و آن را راهگشا می دانند به نحویکه در پیام نوروزی خود چندین بار بر نقش مردم در امور مختلف تاکید داشتند.
وی افزود: عزم ملی با جلب اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت و همچنین پاسخگویی به مطالبات مردم بجود می آید و در این راستا هر چه اعتماد بین مردم و مسئولین بیشتر باشد عزم ملی راسخ تر و استوارتر می شود.
وی گفت: تحقق مدیریت جهادی با سپردن کار به افراد توانمند و متعهد اتفاق می افتد که در صورت وقوع این امر بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور برطرف خواهد شد.
فرماندار نهاوند درادامه همچنین افزود:باید مسائل و مشکلات را با مردم در میان گذاشته و برای آنها چاره جویی کنیم.
ˈعبدالملکیˈ تحقق شعار سال را نه در قالب شعار بلکه به صورت عملی قابل تحقق دانسته و افزود: تحقق شعار سال با شعار دادن و نصب بنر و برنامه های تزئینی تحقق نمی یابد ،بلکه باید عملا وارد کار شده و دولت را که مسئولیت اصلی را در این زمینه دارد یاری داد.
وی خطاب به اعضای شوراها گفت: شوراها باید از ظرفیت و توانایی های خود برای پیشبرد کارهای اجرایی در کنار دولت تلاش کنند و با پذیرفتن کار جمعی و تعامل با دیگران به دنبال حل مشکلات یاد شده باشند.
امام جمعه نهاوند نیز گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در امور اجرایی هستند که این مشارکت در قالب دین مشروعیت یافته است.
وی گفت: یکی از شبهاتی که از ابتدای انقلاب وجود داشت و الان هم وجود دارد این مساله است که قرار گرفتن دو واژه جمهوری و اسلامی در کنار یکدیگر با هم ناسازگاری دارند و نمی توانند با هم باشند.
وی گفت: جواب این شبهات در قرآن آمده و ذکر شورا و مشورت یعنی دخالت مردم در امور اجرایی با رعایت مقررات اسلامی که این مساله می تواند نظام دینی ما را به عنوان نظامی برخاسته از رای مردم و قوانین اسلام معرفی نماید.
وی افزود:موقعیت خوب شوراها در این دوره و عزم آنان برای خدمت به مردم ،فرصت خوبی است تا در این مدت بتوان با ایجاد فضای امید در بین مردم مشارکت آنان را جلب کرد.
وی گفت: مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی حفظ نظام اسلامی در برابر تهاجم دشمن است که البته برای حفظ نظام نیز باید دین مردم حفظ شود که در این زمینه شوراها با تدوین برنامه های فرهنگی ،توجه به امور دینی در اولویت کارهای آنان قرار گیرد.
7526/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن