تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت هر کیلووات برق تجدید پذیر را 443 ریال خریداری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر نیرو : دولت هر کیلووات برق تجدید پذیر را 443 ریال خریداری می کند خبرگزاری پانا: وزیر نیرو با تاکید بر حمایت این بخش از سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدشونده به ویژه انرژی بادی ، گفت: به ازای تولید هر کیلووات ساعت انرژی تجدیدناپذیر به بخش خصوصی، دولت 443 ریال پرداخت می‌کند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 12:20



به گزارش خبرگزاری پانا، حمید چیت چیان در دومین همایش انرژی بادی ایران در سالن همایش های وزارت نیرو گفت : سهم ایران از تولید283 هزار مگاوات انرژی بادی ، 100 مگاوات است و علاوه بر این حدود 30 مگاوات نیروگاه بادی هم در بخش خصوصی در حال کار است که اگر این میزان را با جمعیت ایران نسبت به دنیا که حدود یک درصد است و اقتصاد ایران هم حدود یک درصد اقتصاد دنیاست ، مقایسه کنیم باید 2 هزار و 800 مگاوات نیروگاه بادی در ایران تولید شود.
وی تصریح کرد: وزارت نیرو با تمام توان از سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدشونده به ویژه انرژی بادی حمایت می کند.
چیت‌چیان گفت : مسئولان ، برنامه‌ریزان و وزارت نیرو هم تلاش می کنند ، شرایط اقتصادی فراهم شود و آماده استقبال از سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک هستیم و امیدواریم این همایش بتواند راهنمای خوبی برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران باشد.
وی به قراردادهای سرمایه‌گذاران خصوصی در مورد تجهیز نیروگاه‌های بادی اشاره کرد و گفت: حدود 418 مگاوات طرح فعال داریم و در دو ماه آخر سال گذشته حدود 900 مگاوات قرارداد جدید بسته شده است.
چیت‌چیان اعلام کرد : در قانون برنامه پنجم توسعه برای تولید 5 هزار مگاوات تا پایان برنامه پنجم (سال 94 ) برنامه‌ریزی شده که باید نیروگاه بادی و خورشیدی داشته باشیم.
وزیر نیرو گفت : در قانون بودجه سال 92 ظرفیتی ذکر شده بود که امسال با کمی تغییر در بودجه 93 تکرار شده است و وزارت نیرو می‌تواند 12 هزار میلیارد تومان برای ارتقای کارایی برق و انرژی‌های بادی سرمایه‌گذاری کند.
چیت چیان گفت : در تبصره 2 قانون بودجه آمده است که به ازای هر کیلووات ساعت مصرف‌کنندگان 30 ریال منهای مصارف کشاوری و روستاها دریافت شود و دراختیار نیروگاه‌ها برای توسعه انرژی‌های تجدیدشونده قرار گیرد.
چیت چیان تصریح کرد: به ازای تولید هر کیلووات ساعت انرژی تجدیدناپذیر به بخش خصوصی، دولت 443 ریال پرداخت می‌کند. وزیر نیرو اظهار داشت : سال‌های گذشته به دلیل محدودیت منابع گاز و تولید آن، نزدیک به 44 درصد از کل سوخت مصرفی از نیروگاه‌های حرارتی کشور بود که این سوخت عمدتا از گازوئیل و مازوت تأمین می‌شد.
وی افزود: حداقل قیمت گازوئیل در دنیا 80 سنت و مازوت حدود 60 سنت و به طور میانگین قیمت تولید یک لیتر مایع در نیروگاه 70 سنت می شود.
وزیر نیرو تاکید کرد : به ازای هر کیلووات ساعت حدود 20 سنت برای سوخت مصرف می‌شود که با دلار 3 هزار تومانی، تولید هر کیلووات ساعت برق، حدود 600 تومان تمام می‌شود.
وی تصریح کرد: در دنیا توربین‌هایی با ظرفیت‌های بیشتر ساخته می‌شود که در کشور ما ظرفیت پایینی دارد اما نباید مأیوس شویم.
وزیر نیرو بیان داشت: اگر هر خانواده‌ای به خصوص در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان یک توربین در خانه‌اش نصب کند و انرژی برق را از آن تأمین کند، بسیار در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
وزیر نیرو اظهار داشت : از کل شرکت های تولیدکننده انرژی های تجدیدشونده که هر سال افزوده می شود ، 40 درصد در بخش توربین های بادی است و سال 2012 باز هم 45 هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی بادی افزایش یافته است.
بنابراین گزارش، میزان تولید انرژی های نو اعم از بادی و غیره در کشور حدود 200 مگاوات است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن