تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس انجمن ام اس همدان:کمبود ویتامین دی زمینه ابتلا به ام اس را فراهم می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس انجمن ام اس همدان:کمبود ویتامین دی زمینه ابتلا به ام اس را فراهم می کند همدان-ایرنا-رییس انجمن بیماران ام اس همدان گفت: کمبود ویتامین دی در بدن، زمینه ابتلا به بیماری ام اس را فراهم می کند.


ˈمحمد صادق زهدیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امروزه زندگی آپارتمان نشینی موجب کاهش فعالیت های فیزیکی و محرومیت افراد از دریافت ویتامین دی ناشی از نور خورشید شده است.
وی ادامه داد: چنانچه آفتاب از پشت شیشه بتابد، برای تامین ویتامین دی ارزشی ندارد زیرا 90 درصد این ویتامین از طریق آفتاب جذب می شود .
وی اظهار داشت:تاکنون بیش از 970 بیمار ام اس در همدان به عضویت این انجمن درآمده است که پیش بینی می شود تعداد مبتلایان در استان همدان بیش از این تعداد باشد.
وی تصریح کرد: بیشترین سن درگیری بیماری ام اس در استان همدان بین سنین 20 تا40 سال است و زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند.
وی ادامه داد:ام اس یک بیماری مغزی نخاعی است که عصب مرکزی مغز را درگیر کرده و باعث تخریب غلاف میلین مغز می شود.
وی اظهار داشت: در 80 درصد موارد بیماری ام اس به صورت مقطعی بهبود یافته و خاموش می شود اما بعد از مدت زمانی دوباره عود کرده و در صورتی که بیمار تحت درمان قرار نگیرد ممکن است شرایط او بدتر از گذشته شود.
وی با بیان اینکه عوامل ارثی و ژنتیکی در این بیماری سه تا پنج درصد دخیل است ،عنوان کرد: ازدواج و بارداری در بیماران مبتلا به ام اس منع پزشکی ندارد.
زهدی گفت: درمان بیماری ام اس باید به صورت گروهی انجام شود و به طور همزمان کاردرمانی، روانشناسی فیزیوتراپی بر روی بیمار انجام گیرد.
وی شیوع بیماری ام اس را در جهان به سه دسته شدید، متوسط و کم تقسیم کرد و افزود: کانادا یکی از کشورهایی است که شیوع ام اس در آن بالا است، جنوب اروپا و بخش هایی از خاورمیانه از نظر شیوع ام اس وضعیت متوسط دارند و این اختلال در چین و ژاپن کمتر شایع است.
وی ادامه داد: استفاده از غذاهای خانگی، ورزش و در معرض نور آفتاب بودن و یا تامین ویتامین دی از طریق دارو در کاهش ابتلا به این اختلال موثر است.
وی به مردم توصیه کرد: از میوه ها و سبزیجات تازه و لبنیات کم چرب استفاده کرده و چربی های کمتر اشباع شده را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
7530/576
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن