تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد گروه 5 بر مبارزه با فرار مالياتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۰ق.ظ)
بهشت هاي مالياتي بايد شفاف سازي کنند: تاکيد گروه 5 بر مبارزه با فرار مالياتي گروه 5 کشور صنعتي اروپا موسوم به G-5 خواستار مبارزه جدي با تقلب هاي مالياتي شدند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، در گرد همايي وزيران دارايي کشورهاي عضو گروه موسوم به G-5 در پاريس براي مقابله با «مهندسي تقلب مالياتي» اعلام شد عدم دقت در اين باب حاصلي جز فرار سرمايه در پي نخواهد داشت.
وزراي دارايي کشورهاي آلمان، فرانسه، انگلستان، اسپانيا و ايتاليا در گردهمايي خود در پاريس از عزم کشورهاي خود مبني بر مقابله با تقلبهاي سازمان يافته مالياتي خبر دادند.
بر اساس اعلام اين گروه، شرکتهاي چند مليتي در سطح بين المللي و بطور حرفه اي دست به تقلب مالياتي زده و از طريق کشورهايي که قوانيني مالياتي آساني دارند (بهشت هاي مالياتي) سعي در دور زدن قانون در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا مي کنند.
در اين کنفرانس دلايل فرار هاي مالياتي سازمان يافته و ضعف قانون در کشورهاي گروه مورد برررسي قرار گرفت.
در آلمان، سرمايه گذاري در کشورهايي نظير لوکزامبورگ، باهاماس و پاناما اصلي ترين علت اين امر از سوي خزانه داري کل کشور اعلام شده است.
دولت اسپانيا به سبب گستردگي تحقيقات حاضر به اعلام سرنخ هاي خود در رابطه نام فراري هاي مالياتي و مکانهاي مورد اعتماد آنها نشد.
ايتاليا به مانند آلمان رد اين تخلف را در لوکزامبورگ يافته است و به عنوان مثال و بطور علني از فرار مالياتي کمپاني «دولچه و گابانا» خبر داد.
انگلستان اعلام کرد قوانين بر عليه چنين گروه هايي سخت خواهد شد و نظام قضايي برخورد بيشتري با آنها خواهد داشت.
فرانسه اما انگشت اتهام را به سمت سوئيس برد و اعلام کرد عدم همکاري اين کشور در سال 2013 باعث شد تا ژروم کوزاک وزير دارايي اين کشور استعفا دهد.
گروه G-5 اعلام کرد با همکاري کشورهايي نظير ايالات متحده طرح تبادل اجباري اطلاعات سپرده هاي بانکي را با کشورهاي لوکزامبورگ و اتريش در دستور کار قرار داده است. اميد گروه به انجام اين امر تا سال 2015 است ولي مذاکرات با سوئيس، ليختن اشتاين، موناکو، آندورا و سان مارينو هنوز به نتيجه اي نرسيده است.
اصلي ترين وجه اين کنفرانس نگرشي جديد بر امر ماليات ديجيتال بود.
جرج آزبورن وزير دارايي انگلستان در اين باره گفت: «بيشتر قوانين مالياتي در قرن پيش نوشته شده اند و در فضاي امروز نيازمند باز نگري اساسي هستند.»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن