تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی مفاهیم بنیادین علوم مخابرات و اطلاعات با حضور برجسته ترین اساتید جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی مفاهیم بنیادین علوم مخابرات و اطلاعات با حضور برجسته ترین اساتید جهان تهران - ایرنا - دومین کارگاه نظریه علوم مخابرات و اطلاعات ایران با حضور چهار تن از برجسته ترین اساتید جهان و دانشمندانی از 7 کشور، روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت ماه در دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.


به گزارش ایرنا، در این کارگاه دو روزه که ریاست آن بر عهده محمدرضا عارف و معصومه نصیری دو عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است، جدیدترین نظریه های بنیادین مخابرات و اطلاعات مورد بحث و بررسی دانشمندان قرار خواهد گرفت.
دو دانشمند از آمریکا و دو دانشمند از آلمان سخنرانی کلیدی خود را در خصوص مهم ترین محورها در علوم مخابرات و اطلاعات، ارائه خواهند کرد.
همچنین «دیوید تسه»، استاد دانشگاه استنفورد و برنده 9 جایزه بزرگ علمی، گرهارد کریمر، استاد دانشگاه مونیخ و برنده هفت جایزه بزرگ علمی، رابرت شوبر، استاد دانشگاه نورنبرگ و برنده شش جایزه بزرگ علمی و بهنام آژنگ، استاد دانشگاه رایس و عضو فلوی مؤسسه بین المللی مهندسان برق و الکترونیک به ارائه سخنرانی های کلیدی خود را در این کارگاه خواهند پرداخت.
هرچند تلفن همراه، اینترنت و سایر ابزارهای ساخت مهندسان مخابرات و اطلاعات، برای مردم فناوری های آشنایی محسوب می شوند اما این فناوری ها بر پایه نظریات بنیادینی هستند که ریشه در تفکرات فیزیک پیشرفته و مفاهیم عمیق ریاضی دارند.
دکتر جواد صالحی، دبیر علمی کارگاه مخابرات و اطلاعات ایران در این باره می گوید: اصل مطلب در نظریه مخابرات و اطلاعات از تخیلات بشری نشات می گیرد، مباحث، ذهنی و از جنس مدل های ریاضی و محاسباتی است. در اینجا فضای کاملاً انتزاعی فیزیک و ریاضی به نظریات مخابرات و اطلاعات تبدیل می شوند و این نظریات، مفاهیمی را می سازند که فناوری را خلق می کنند.
به گفته وی، در حال حاضر دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف یکی از مراکز مشهور در حوزه مخابرات و اطلاعات و برخوردار از شهرتی جهانی است.
این استاد رشته برق می گوید: ما در این دانشگاه کپی کاری نمی کنیم، بلکه خود حرف اول را می زنیم و این هدف ماست.
وی با بیان اینکه برترین دانشجویان و اساتید نخبه کشور در دانشکده برق دانشگاه شریف جمع شده اند، تصریح کرد: الان وارد پژوهش و نظریه پردازی شده ایم و بسیاری از دانشمندان مطرح دنیا، مقالات متعدد ما را در مجلات معتبر علمی مرجع قرار می دهند و دانشمندان جهان، این چهره جدید ما را پذیرفته اند.
صالحی، استقبال از اولین کارگاه نظریه علوم مخابرات و اطلاعات ایران در سال گذشته و همچنین استقبال از فراخوان دومین کارگاه را نشانگر مقبولیت و اعتبار بالای تحقیقات دانشمندان ایرانی توصیف کرد.
در دومین کارگاه نظریه علوم مخابرات و اطلاعات ایران، نظریه های شانون، مخابرات، کدگذاری، اطلاعات و کاربردهای آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.
علمی (1)**1055**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن