تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820978523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانجات تبعه افغانستان ،دوازدهمین محکوم به قصاص ازچوبه دار رهایی یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در زندان گرگان/ بانجات تبعه افغانستان ،دوازدهمین محکوم به قصاص ازچوبه دار رهایی یافت گرگان - ایرنا- دوازدهمین محکوم به قصاص نفس در زندان گرگان که روز سه شنبه از چوبه دار رهایی یافت ،یک زندانی تبعه کشور افغانستان بود.


به گزارش ایرنا این زندانی که 37سال سن دارد، پس از 19 سال و حفظ 12 جزء قرآن کریم در طول مدت حبس، از مرگ نجات یافت.
زندانی تبعه افغانستان که با حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود با تلاش مسوولین زندان ،تیم اخذ رضایت شاکی و با برگزاری 14 جلسه صلح و سازش ازقصاص نفس رهایی یافته است.
پرونده این زندانی که از سال1374 به جرم قتل عمد در زندان بسر می برد، با نشست های مکرر گروه رضایت شاکی زندان و بزرگان قوم ترکمن با شکات پس از رضایت کامل مختومه شد.
در این آزادی علاوه بر بزرگان اهل سنت و مسوولین زندان گرگان، مدیر عامل ستاد دیه استان گلستان و انجمن حمایت از زندانیان نیز دخیل بودند.
این زندانی در طول دوران محکومیت خود در زندان با قرآن انس گرفته و موفق شد 12 جزء قرآن کریم را حفظ نماید.
این دوازدهمین پرونده قتل از عید سعید فطر سال 92 تاکنون می باشد که با تلاش گروه رضایت شاکی، بزرگان اقوام استان گلستان و گذشت شکات مختومه شده است.
همچنین یازدهمین جوان گلستانی محکوم به قصاص نفس روز دوشنبه با تلاش تیم اخذ رضایت شاکی زندان و گذشت خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.
برابر گزارش واصله از اداره کل زندانهای گلستان، وی که با حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود با گذشت خانواده مقتول از طناب دار هایی یافت.
این زندانی 70 ساله که از سال1391 به جرم قتل عمد در زندان بسر می برد، پس از سیر تشریفات قانونی، در دادگاه کیفری استان به قصاص نفس محکوم و حکم توسط دیوان عالی کشور تائید شده بود، اما تلاش تیم رضایت شاکی زندان و معتمدین شهر باعث کسب رضایت اولیاء دم و رهایی او از اجرای حکم قصاص نفس شد.
در این خصوص نیز تیم رضایت شاکی،کارکنان و مددکاران زندان و معتمدین شهر در چند نوبت جلساتی با شکات برگزار کردند.
همچنین یک جوان گرگانی که با حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود، اوایل هفته جاری در پی تلاش مسوولین زندان، تیم اخذ رضایت شاکی و گذشت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.
این زندانی از سال1390 به جرم قتل عمد در زندان بسر می برد و تلاش معتمدین و بزرگان قوم بلوچ در استان گلستان و تیم اخذ رضایت شاکی زندان باعث شد که با بخشش اولیای دم، به زندگی بازگردد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان روز سه شنبه به ایرنا گفت: این محکوم به قصاص در زندان گرگان، منتظر اجرای حکم بود که اولیای دم با گذشت از حق (قصاص) خود ، او را بخشیدند.
ˈعباس پوریانیˈ با تاکید بر اینکه در پرونده های مربوط به قتل، اولویت اصلی ما شناسایی، دستگیری وبرخورد قاطعانه به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خانواده مقتول است، اظهار کرد: پس از صدور حکم و تایید آن از سوی رییس قوه قضاییه، سیاست ما در دادسرای مرکز استان برگزاری کمیته مصالحه است.
وی با بیان اینکه کمیته مصالحه برای هر پرونده با حضور همه افرادی که می توانند در روند مصالحه تاثیرگذار باشند، تشکیل می شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 خانواده از حقی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است، با بزرگواری گذشت کرده اند.
پوریانی افزود: سال گذشته نیز 10 محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای کمیته های مصالحه بخشیده شدند.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن