تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805511747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک‌ها بايد بتوانند زمينه اشتغال در کشور را فراهم کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۳:۲۰ق.ظ)
آيت الله نوري همداني: بانک‌ها بايد بتوانند زمينه اشتغال در کشور را فراهم کنند آيت الله نوري همداني نبايد اين رويکرد در جامعه نهادينه شود که تنها سود از بانک‌ها دريافت شود و کار در کشور از بين برود عنوان کرد: بايد بانک‌ها بتوانند زمينه اشتغال در کشور را فراهم کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله نوري همداني در ديدار با مديران ارشد بانک انصار در استان قم با اشاره به اينکه خدمت به مردم در دين اسلام بسيار اهميت دارد اظهار کرد: شريف‌ترين عبادت اين است که بتواند خدمت رساني را به بهترين شکل ممکن انجام دهد.
اين مرجع تقليد افزود: شريف‌ترين عبادت اين است که انسان به مومنان خدمت کند و در اين مسير نيت انسان‌ها بسيار مهم و اساسي است.
وي با اشاره به اينکه مسئولان بايد نيت خدمت رساني را اولويت فعاليت‌هاي خود قرار دهند خاطر نشان کرد: بايد تقويت و نگه داري نظام جمهوري اسلامي مد نظر مسئولان قرار بگيرد و اگر در اين مسير گام برداشته شود داراي ثواب و اجر الهي است.
استاد حوزه علميه قم خدمت اقتصادي را بسيار ارزشمند دانست و افزود: موضوع گراني در جامعه بسيار مهم و اساسي است و اقتصاد اسلامي بايد بتواند اين مشکلات را حل کند.
آيت الله نوري همداني از بين بردن فقر و گرفتاري را از اولويت‌هاي فعاليت‌هاي اقتصادي دانست و گفت: بانکداري نبايد به ربا آلوده شود زيرا اين موضوع در دين اسلام بسيار نهي شده است و جامعه اسلامي نبايد به اين سمت پيش برود.
اين مرجع تقليد با اشاره به روايتي از حضرت علي (ع) تصريح کرد: بايد انسان اول مسائل شرعي را ياد بگيرد و سپس داد و ستد را انجام دهد زيرا ربا بسيار مخفيانه نفوذ مي‌کند.
استاد حوزه علميه قم با تاکيد بر اينکه ربا نبايد در هيچ معامله‌اي نفوذ کند تصريح کرد: در اروپا اين رويکرد وجود دارد و نبايد در قرض بيشتر از آنچه داده شده بگيرد ربا است و جامعه ما نبايد دچار اين مشکلات شوند.
وي با اشاره به اينکه اگر همه خوش حساب بودند هيچ مشکلي پيش نمي‌آمد عنوان کرد: بايد ضامني معتبر گرفته شود و پول از آنجا گرفته شود و حتي يک ريال براي ديرکرد پول اضافي گرفتن ربا و حرام است.
آيت الله نوري همداني گفت: اگر براي يک بار از ابتدا شرط کنيم مشکلي به وجود نمي‌آيد زيرا خداوند نمي‌خواهد در برابر پول، پولي اضافه دريافت کنيم و پول بايد در مقابل کار داده شود.
اين مرجع تقليد به اين موضوع که دريافت ديرکرد ربا و حرام است اشاره کرد و گفت: اگر عقودي ديگر همچون مضاربه بسته شود بر‌‌ همان اساس عمل مي‌شود براي مثال اگر توافق شد سود پول مال يک نفر باشد بايد بر‌‌ همان اساس عمل شود.
استاد حوزه علميه قم افزود: مسائل فقهي بانک‌ها بسيار دقيق است و اين موضوعات بايد در بانکداري رعايت شود و اگر براي ديرکرد به بانک ضرري وارد شود بانک تنها مي‌تواند آن ضرر را دريافت کند.
وي با اشاره به اينکه بايد صدا و سيما زمينه ترويج بانک داري اسلامي را فراهم کند عنوان کرد: بانک‌ها مي‌توانند براي تحقق اقتصاد مقاومتي در توليد و صنعت و کشاورزي ورود پيدا کنند و سبب ارزان شدن قيمت‌ها شوند.
آيت الله نوري همداني گفت: بانک انصار مي‌توانددر اين زمينه ورود پيدا کند و به عنوان يک الگو در جامعه معرفي شود ا بسياري از مشکلات اقتصادي کشور را حل کند.
استاد حوزه علميه قم گفت: بعد از مدتي مي‌توان به عنوان الگو از بانک انصار ياد کرد زيرا پول‌هاي بسيار زيادي که در بانک‌ها وجود دارد بايد براي بهبود اوضاع اقتصادي استفاده کرد.
وي نبايد اين رويکرد در جامعه نهادينه شود که تنها سود از بانک‌ها دريافت شود و کار در کشور از بين برود عنوان کرد: بايد بانک‌ها بتوانند زمينه اشتغال در کشور را فراهم کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن