تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813896763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه شرکت نوش آذر شهرستان قدس افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با حضور مدیر کل محیط زیست استان تهران: سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه شرکت نوش آذر شهرستان قدس افتتاح شد شهرقدس-ایرنا- به همت اداره محیط زیست شهرستان قدس و با حضور ˈمحمد هادی حیدر زادهˈ مدیرکل محیط زیست استان تهران در کارخانه ˈنوش آذرˈ سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه پساب این واحد افتتاح شد.


مدیر کل محیط زیست استان تهران در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس قانون، در سال سوم برنامه پنجم توسعه واحدهای صنعتی باید به سیستم پایش آنلاین تصفیه پساب های صنعتی مجهز باشند.
حیدر زاده با تاکید بر این که انجام چنین تکالیفی از تعهدات اجتماعی واحدهای صنعتی می باشد، گفت: در صورتی که واحدی به تکالیفش عمل کند، دولت نیز بسته های تشویقی برای رغبت آنها به سرمایه گذاری و تجهیز به این سیستم ها برای واحدهای مجهز و پاک، در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: واحدی که به این سیستم ها مجهز شده به این دلیل که اطلاعاتش به صورت آنلاین به اداره کل ارسال می شود، قطعا به کارش اطمینان کامل دارد و همین امر تاثیر زیادی در استاندارد سازی صنایع ایفا می کند، چرا که این واحدها سعی می کنند خود را به شرایط مطلوب برسانند.
وی با اشاره به اینکه کمتر از بیست درصد واحدهای صنعتی در استان هنوز این تجهیزات را نصب نکرده اند، افزود: بعضی صنایع نیز نسبت به مهلت قانونی خود برای نصب سیستم های تصفیه آلاینده ها عقب هستند که امیدواریم تا پایان برنامه به آن برسند.
حیدرزاده، با اعلام مشخص بودن روند قانونی اخطار به کارخانه ها و واحدهای تولیدی آلاینده، خاطرنشان ساخت: با استفاده از ظرفیت های قانونی با واحدهای متخلف برخورد می کنیم، اما سعی بر این است که با تعامل از صنایع بخواهیم تا بر اساس قانون به تکالیف خود در برابر محیط زیست عمل کنند و خود را در برابر سلامت همشهریان مسوول بدانند.
وی ضمن تشکر از مسوولین کارخانه نوش آذر، تولید کننده انواع روغن و مارگارین خوراکی، برای تجهیز به این سیستم، افزود: صنایعی که خود را برای کمتر آلوده کردن محیط تجهیز می کنند، این دغدغه را دارند که جزو صنایع پاک باشند.
وی، با توجه به مشکلات آلودگی هوای تهران در گذشته از طرحی برای رده بندی صنایع خبر داد و گفت: بر اساس این طرح صنایع استان ابتدا شناسنامه دار شده و با رده بندی آنها از منظر زیست محیطی در چهار رده دسته بندی می شوند.
حیدرزاده تصریح کرد: این رده بندی شامل صنایع سبز، آبی، زرد و قرمز شده و متناسب با هر رده نسخه ای برای آنها داده می شود و در طی برنامه زمانی سعی بر این است که به حد مطلوب و استاندارد رسانده شوند.
فرماندار شهرستان قدس نیز در این بازدید در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد تاکید دولت است و در قانون نیز به صراحت از آن نام برده شده، حفظ محیط زیست می باشد که شهروندان و صنایع باید به آن توجه کنند.
نورمحمد فردی با اشاره به وجود حدود یک هزار و پانصد واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرستان قدس، گفت: برابر ماده 100 قانون توسعه پنج ساله کارخانجاتی که بیش از 50 نفر نیروی انسانی فعال دارند، باید سیستم تصفیه پساب و فاضلابهای صنعتی در آنها فعال باشد.
وی افزود: خوشبختانه سه واحد صنعتی بزرگ در این شهرستان، یعنی شرکت نفت پارس، دامداران و آذرنوش با پیگیری های اداره محیط زیست قدس و اداره کل محیط زیست استان تهران به این سیستم مجهز شده اند.
فرماندار شهرستان قدس از وجود بیش از یکصد واحد صنعتی در این شهرستان خبرداد که باید به این سیستم مجهز شوند و افزود: واحدهای آلاینده محیط زیست تا پایان سال 92 فرصت داشتند نسبت به نصب تجهیزات دفع مناسب فاضلاب های صنعتی و آلاینده خود اقدام کنند.
فردی افزود: این موضوع به صراحت در ماده 192 قانون آمده است، اما اگر واحدی قصور کند طبق ماده 30 قانون برخورد قانونی با آن واحد صورت می گیرد.
شرکت نوش آذر در سال 1378 در زمینی به وسعت 30 هزار متر مربع و زیربنای 12 هزار مترمربع در بلوار تولیدگران شهرستان قدس، توسط بخش خصوصی احداث گردید.
این شرکت در حال حاضر با بیش از 180 نیروی انسانی فعال بوده و با تولید سالیانه 30 هزار تن، با تولید انواع روغن و مارگارین خوراکی با برند پامچال، تامین بخشی از نیاز مصرف کشور را برعهده دارد.
از اقدامات این شرکت در راستای حفظ محیط زیست، ایجاد پساب کمتر و تلاش برای بهبود مشخصات آب خروجی تصفیه خانه از اهداف اصلی بوده که در این راستا طی پنج سال گذشته پکیج فاضلاب انسانی نصب و در حال حاضر پکیج DAF در مرحله نصب و راه اندازی می باشد.
سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه نیز در مرحله بهره برداری بوده و از آب خروجی تصفیه خانه جهت مصارف فضای سبز کارخانه استفاده می شود.
این سیستم با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال طی دو سال گذشته و هزینه سالیانه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال فعال شده است.
تهرام/5570/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن