تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820470929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت در تدوین سند راهبردی بازار سرمایه و سازمان بورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشارکت در تدوین سند راهبردی بازار سرمایه و سازمان بورس خبرگزاری پانا: سازمان بورس و اوراق بهادار قصد دارد تدوین و نگارش سند راهبردی بازار سرمایه و سند این سازمان را برون‌سپاری کند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۸ ارديبهشت ساعت 12:41



به گزارش خبرگزاری پانا ، مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد : این سازمان در جایگاه راهبری، متولی عملیاتی کردن تصمیم ها و سیاست‌های بازار سرمایه است. از این رو در صدد تدوین سند راهبردی بازار سرمایه برآمده و هدف از تدوین این سند، شناخت وضع موجود و پی‌­ریزی وضعیت مطلوب برای آینده است.
با چنین کاری شکاف بین وضع فعلی و وضع مطلوب مشخص خواهد شد. با تبیین شکاف، می‌توان در باره چگونگی و راه‌کارهای رسیدن به وضع مطلوب، تصمیم های مناسبی گرفت و رسالت­‌ها، چشم‌­اندازها، بیانیه ارزش­‌ها، راهبردها و اهداف و برنامه‌­های بلندمدت، میان­ مدت و کوتاه ­مدت بازار سرمایه ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار تبیین می‌شود.
بیش از 4 سال از ابلاغ برنامه جامع بلندمدت سازمان بورس و اوراق بهادار می­گذرد. این برنامه نتیجه رویکرد ضرورت برنامه جامع استراتژیک در بازار سرمایه کشور و توجه ویژه رییس و سایر اعضای هیئت مدیره سازمان بورس به این امر بود. پیشینه مطالعاتی این برنامه نیز خود مبتنی بر سه سال کار مداوم مدیریت پژوهش و سایر مدیران آگاه و آشنای سازمان بورس به موضوع های بازار و مدیریت استراتژیک بود.
در آن دوره هر یک از ارکان بازار اعم از نهاد ناظر و تشکلهای خود انتظام بر اساس پیش فرض دانستن مشترکاتی از جمله ایفای وظایف قانونی اقدام به ترسیم برنامه راهبردی خود کردند. * ضرورت تغییر و بازنگری برنامه های پیشین همت والای فعالان بازار سرمایه برای توسعه و جذب سرمایه در این بازار آثاری را در چند سال اخیر داشته است.
اما در این برهه ضرورت تغییر و یا بازنگری برنامه­ها یا اضافه
کردن راهبردهای جدید حس می­شود.
بر همین اساس حتی نخستین تغییر ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت اجرای راهبری شرکتی در این نهاد، ایجاد کمیته برنامه­ریزی و مدیریت ریسک بود. پیش از این مدیریت پژوهش با دستور مستقیم ریاست سازمان برنامه­های سنجش سیاستهای راهبردی و کلان بازار سرمایه را به توجه به اسناد بالادستی و مرتبط با بازار سرمایه به پیش برده بود.
این تجربه در پیشنهاد و پیگیری اجرای برنامه راهبردی بازار سرمایه و سازمان بورس کارگر افتاد و ضمن تشکیل کارگروه داخلی راهبری برنامه راهبردی قرار بر این شد از تجربه متخصصان برنامه­ریزی راهبردی و متخصصان مالی و اقتصادی، در طراحی نظام برنامه­ریزی راهبردی بازار سرمایه استفاده شود. پیش از آن در اجرای تفکر راهبردی در نخستین اقدام عملی ، کمیته برنامه ریزی با همکاری مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس اقدام به تهیه برنامه راهبردی منطبق با سیاست­های وزیر اقتصاد کرد که این برنامه­ها با تمهیداتی در سازمان و سایر تشکلهای خود انتظام بازار سرمایه برای دوره 93-96 اجرایی خواهد شد. عزم جدی سازمان بورس با توجه به نیازهای اعلام شده سازمان بورس قصد دارد تدوین و نگارش سند راهبردی بازار سرمایه ایران را برون‌سپاری کند. به این منظور مجموعه­ای برای دریافت اطلاعات مورد نیاز از متقاضیان علاقه‌مند همکاری در تدوین این سند راهبردی تنظیم شده است.
پس از جمع ‌آوری اطلاعات موردنیاز، متقاضی منتخب برای اجرای طرح ، از میان متقاضیان داوطلب، انتخاب خواهد شد.
از متخصصان دانش مدیریت استراتژیک و بازار سرمایه جهت شرکت در این طرح دعوت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.seo.ir مراجعه کنید.
برنامه ‌ریزی و مدیریت راهبردی در سازمان‌ها، به شرط شناخت مسائل بنیادی و ریشه‌ای، ضروری و باعث ایجاد جهش راهبردی در فعالیت‌های جاری و آتی آنان است. مدیریت راهبردی در سازمان‌های عمومی، دولتی و غیرانتفاعی از مدیریت دولتی نوین ناشی شده است که تلاش دارد منطق و اصول راهبردی موفق در بخش خصوصی را در بخش‌های دیگر نیز محقق کند و متناسب با شرایط کشور ‌آن را بومی‌سازی کند.
زمانی که از برنامه‌ریزی راهبردی در بازار سرمایه و سازمان‌های عمومی‌ غیردولتی سخن به میان می‌آید، لازم است جایگاه بازار سرمایه در چرخه تصمیم ‌گیری ‌های کلان اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ‌ایران تبیین شود ، بازار سرمایه تصمیم‌گیری را مقوله ‌ای سیاستی لحاظ می‌کند چون با سطوح بالاتر مدیریت سیاسی و سیاست‌های کلان در ارتباط دو طرفه و تنگاتنگ قرار دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه راهبردی، متولی عملیاتی کردن تصمیمات و سیاست‌های بازار سرمایه است.
هدف از تدوین سند راهبردی بازار سرمایه، شناخت وضع موجود و پی­ ریزی وضع مطلوب برای آینده است.
پس از جمع­ آوری اطلاعات موردنیاز، متقاضی موردنظر به عنوان پیمانکار طرح، از میان متقاضیان داوطلب، انتخاب خواهد شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن