تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804680082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد منطقه ای در شبکه خون رسانی کشور اولویت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان انتقال خون: رویکرد منطقه ای در شبکه خون رسانی کشور اولویت شود تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: برای مدیریت بهتر امور انتقال خون بوِیژه در بحث فرآیندها و اتوماسیون، باید نگاه منطقه ای به جای نگاه استانی حاکم باشد.


به گزارش ایرنا از سازمان انتقال خون، «علی اکبر پور فتح الله» افزود: اکنون در 31 استان کشور آزمایشگاه وجود دارد و حتی در دورافتارده ترین نقطه از کشور چون چابهار نیز از این سیستم بهره مند بوده در حالیکه هزینه نگهداری این وسایل حتی بیشتر از سرمایه گذاری انجام شده است.
وی گفت: حال آنکه در کشوری چون آمریکا این تجهیزات فقط در شش منطقه مستقر است.

** لزوم جهت گیری شبکه خون رسانی از سطح استانی به منطقه ای
پور فتح اله بر لزوم جهت گیری شبکه خون رسانی کشور از سطح استانی به منطقه ای تاکید کرد و افزود: تمرکز اتوماسیون و نگاه منطقه ای برای تامین خون باید جایگزین نگاه استانی شود و آزمایش ها در 9 مرکز منطقه ای متمرکز شود.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مراکز اهدای خون در مناطق پر جمعیتی که در آن بیماری های منتقله از خون شیوع ندارد، ادامه داد: تامین خون در استان های هم جوار نیز باید به شکل منطقه ای صورت گیرد و استان ها در این زمینه هم پوشانی داشته باشند.
پور فتح الله با تشکر از دولت «تدبیر و امید» در مساعدت به رفع مشکلات مالی سازمان انتقال خون ابراز امیدواری کرد با مشخص شدن سیاست های جذب نیروی انسانی، مشکلات نیروی انسانی سازمان نیز به حداقل برسد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اقدامات مشترک و تدوین تفاهمنامه با بیمارستان هایی که مصرف خون بالا دارند، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن تفاهمنامه ها، امسال بتوانیم قدم های موثری در زمینه سرویس های انتقال خون بیمارستانی، مدیریت مصرف خون، انتقال خون خودی، مدیریت خون بیمار و مصرف بهینه و منطقی خون داشته باشیم.

** تهییج افکار عمومی با سلامت خون مغایر است
پور فتح الله همچنین درمورد برنامه های پیش روی سازمان در سال جاری و آینده افزود: تغییراتی در روش ها و نگرش ها لازم است که از آن جمله شیوه جذب اهدا کننده است.
وی تاکید کرد: تهییج افکار عمومی و تحریک احساسات مردم با سلامت خون مغایر است و وارد کردن استرس و تحت فشار قرار گرفتن سیستم، وضعیتی ایجاد می کند که می تواند منجربه زیر پا گذاشتن استانداردها شود.
پور فتح الله افزود: گرچه با فراخوان گاه و بیگاه، به نوعی فعالیت سازمان انتقال خون در رسانه ها مطرح می شود، اما برای مطرح کردن دستاوردهای سازمان راه های دیگری هم داریم و نیاز به تهییج افکار عمومی و نگران ساختن مردم نیست.

** اهدا کنندگان مستمر، سرمایه بزرگ انتقال خون هستند
وی با اشاره به تعداد 500 هزار اهدا کننده مستمر که حداقل دو بار در سال خون اهدا می کنند، ادامه داد: این افراد حتی در شرایط نامطلوب و کاهش سطح سرویس دهی و خدمات، اهدای خون را فراموش نکردند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون، اهدا کنندگان بویژه اهدا کنندگان مستمر را سرمایه بزرگ انتقال خون دانست و گفت: باید در استان ها برای آموزش و فرهنگ سازی در میان این دسته از اهدا کنندگان برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد، زیرا این گروه الگوهای مسوولیت پذیری و زندگی سالم هستند.

** انتشار فراخوان از طریق پیامک در مواقع کمبود خون
پور فتح الله افزود: در مواقع کمبود خون برنامه ریزی خواهد شد که فراخوان فقط از طریق پیامک و تماس مستقیم با اهدا کنندگان مستمر و با سابقه سازمان صورت پذیرد و از طریق اهدا کنندگان مستمر، آموزش جامعه و جذب اهدا کننده و تغییر نگرش جامعه برای اهدای خون و سلامت خون صورت پذیرد.
به گفته وی، اطلاع رسانی ویژه برای مخاطبان خاص و ویژه اهداکنندگان مستمر از دیگر کارهایی است که بزودی صورت می گیرد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون تصریح کرد، آموزش سلامت به جامعه اهدا کنندگان باید به شیوه ای باشد که این گروه در بحث سلامت خون سرآمد باشند، در این صورت این گروه می توانند حتی از یک پزشک اهدا اطلاعات بهتری به مردم و سایر اهداکنندگان بدهند ضمن اینکه مراقب سلامت خود نیز هستند.
اجتمام(1) ** 9022 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن