تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820068238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي توافق نامه ي نظامي 10 ساله ميان آمريكا و فيليپين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۵۰ق.ظ)
امضاي توافق نامه ي نظامي 10 ساله ميان آمريكا و فيليپين فيليپين و ايالات متحده يک پيمان دفاعي 10 ساله امضا كردند که منجر به حضور چرخشي نيروهاي آمريکايي در اين کشور مي شود.
به گزارش خبرنگار بين المللي خبرگزاري موج، به نقل از شينهوا، اين توافق ساعاتي قبل از رسيدن باراك اوباما به اين كشور ميان سفير آمريكا و وزير دفاع فيليپين به نتيجه رسيد.
طبق بيانيه مانيل،‌ اين پيمان بر همكاري راهبردي قوي و پايدار دو كشور تاكيد مي كند. اين توافق در نتيجه دو سال مذاكرات فشرده دو كشور امضا شد.
معاهده مذكور ابتدا " توافقنامه افزايش حضور چرخشي" نام گرفت اما دو كشور مصمم به تغيير عنوان آن شدند. اما وزير امورخارجه فيليپين بيان داشت تغيير در عنوان، منعكس كننده تمايل فيليپين و ايالات متحده به يك پيمان جامع تر است تا طيف گسترده تري از همكاري هاي دفاعي را پوشش دهد. در حالي كه افزايش حضور چرخشي تنها بخشي از اين همكاري را شامل مي شود.
توافق دفاعي واشنگتن و مانيا يك تعهد 10 ساله است كه در رسته قراردادهاي اجرايي مي باشد و نيازي به تصويب پارلمان فيليپين ندارد.
گفتني است وزارت خارجه فيليپين تاكيد كرد كه اين معاهده اجازه حضور نظامي دائمي به آمريكا در خاك فيليپين نمي دهد. ضمن آنكه واشنگتن براي استفاده از امكانات نظامي بايد مجوز كسب كند و هرگز نمي تواند در تاسيسات نظامي اين كشور سلاح هسته اي مستقر سازد.
با اين حال اين قرارداد، اطلاعات مشخصي از تعداد نيروهاي نظامي اي كه اجازه ورود به تاسيسات نظامي فيليپين مي شوند را نمي دهد.
شايان ذكر است توافق دفاعي چند ساعت قبل از ورود اوباما براي يه سفر رسمي دو روزه به فيليپين امضا شد.
ايالات متحده چندين دهه دو پايگاه نظامي بزرگ در اين كشور داشت تا آنكه در سال 1991 مجلس فيليپين راي به تعطيلي آن ها داد. ليكن هشت سال بعد يعني در سال 1999 نيروهاي آمريكايي تحت موافقت نامه آموزش مشترك سربازان فيليپيني، با همكاري ارتش اين كشور،‌ به اين پايگاه ها بازگشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن