تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820857394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت زکات موجب سلامت اجتماعی و رشد جامعه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پرداخت زکات موجب سلامت اجتماعی و رشد جامعه می شود سقز - ایرنا - امام جمعه سقز گفت: پرداخت زکات با هدف حمایت از خانواده های فقیر از سوی افراد غنس، موجب سلامت اجتماعی و رشد همه جانبه جامعه می شود.


به گزارش ایرنا، حاج ماموستا حسین حسین زاده شامگاه یکشنبه در جلسه شورای زکات استان در سنندج افزود: روحانیون با بهره گیری از دستورات دین اسلام در این عرصه موفق هستند.
وی طرح تهدیدها، مسایل و مشکلات اموالی که زکات آن پرداخت نشده باید بیشتر از سوی روحانیون مطرح شود.
وی بیان هشدارهای اسلام به کسانی که فرایض الهی مانند پرداخت زکات را انجام نمی دهند از سوی روحانیون در کنار تشویق شهروندان به امر اقتصادی را ضروری خواند و بر آن تاکید کرد.
وی کم اطلاعی و بی اطلاعی مردم از مزیت های پرداخت زکات و مسایل و مشکلات عدم پرداخت زکات برای خانواده ها را عاملی موثر در کم رونقی این موضوع اعلام کرد و خواستار اطلاع رسانی و آگاهسازی بیشتر شهروندان شد.
امام جمعه شهرستان بانه نیز در این جلسه گفت: فریضه الهی زکات باید محور فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح شهرستان ها قرار گیرد.
ماموستا عبدالرحمن خدایی افزود: فریضه زکات یک واجب دینی است باید برای ترویج آن نهایت تلاش و کوشش را داشته باشیم و از همه ظرفیت های اطلاع رسانی استفاده کنیم.
وی نقش روحانیون در تریبون مساجد و مسوولین شهرستان را در تحقق برنامه های شورای زکات استان بسیار حایز اهمیت خواند و برآن تاکید کرد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، هزینه کردن برای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در امور زکات را بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده تحقق بیشتر زکات در اسلام عنوان کرد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: پرداخت زکات از سوی افراد صاحب نیکوکار، موجب آرامش و سلامتی روح و روان انسان ها می شود.
ماموستا محمد صدیق محمدی افزود: ترویج زکات نیازمند دلسوزی و تبلیغ زیاد است و باید برای تحقق برنامه شورای زکات از تکنیک های تبلیغاتی روز بهره بگیریم.
وی زکات را اموال متعلق به فقرا خواند و اظهار کرد: اعضای شورای زکات استان و شهرستان ها باید به عنوان رابط بتوانند با فرهنگسازی، این سهم را از اغنیای جامعه دریافت و در راستای اجرای عدالت اجتماعی بکار گیرند.
محمدی با اشاره به ویژگی خاص فریضه زکات نسبت به سایر فرایض الهی از لحاظ شرایط سنی برای انجام آن گفت: برخلاف نماز و روزه که سن تکلیف بر آن واجب شده است در انجام فریضه زکات به محض آمدن فرزند به دنیا که به دلیل فوت والدین آن تمامی اموال و املاکی که به ایشان متعلق می گیرد باید زکات آن پرداخت شود.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نیازمندان جامعه افزود: مردم باید نیازهای خودشان را تامین کنند و حمایت های مستمر از نیازمندان باید ادامه داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت قروه، تعامل و همراهی دستگاه های فرهنگی و رسانه های جمعی را با شورای زکات شهرستان ها در تحقق برنامه های شورای زکات استان بسیار مهم و تعیین کننده خواند و بر آن تاکید کرد.
وی تبیین آیات قرآن و توصیه های بزرگان دین اسلام را برای درونی کردن فریضه زکات بسیار مهم خواند و بر توجه هرچه بیشتر روحانیون در این زمینه تاکید کرد.
جلسه شورای زکات استان کردستان با حضور جمعی از روحانیون، امامان جمعه، فرمانداران و متولیان امر زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد.
استان کردستان در پرداخت زکات بعد از گلستان مقام دوم کشور را در سال 92 به خود اختصاص داده است.ک/2
7354/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن