تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکسیرانی؛ نهادی که نه رانندگان از آن خرسندند و نه مردم!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تاکسیرانی؛ نهادی که نه رانندگان از آن خرسندند و نه مردم!
کد خبر: ۳۹۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ - 27 April 2014




تعویض روغن، لاستیک، فیلتر هوا و... گران شده‌اند؛ باز به موسمی رسیده‌ایم که اگر از رانندگان تاکسی دلیل افزایش دولا پهنای کرایه را بپرسیم، سخنانی شبیه به این می‌شنویم و به تلخی می‌دانیم که مدتی را می‌بایست به این روال سپری کنیم تا نرخ‌های جدید جا بیفتد!

به گزارش «تابناک»، سالهاست که با اتمام تعطیلات نوروزی، بحث مسافران و رانندگان تاکسی بر سر نرخ کرایه تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از جامعه شده و در سایه تعلل در تعیین نرخ کرایه های جدید، تا مدت‌ها ادامه می‌یابد؛ روندی تکراری و ملالت بار که همیشه در حد مشاجراه نمانده و گاه آنچنان بیخ می‌یابد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

این در حالی است که امسال با توجه به تعیین نشدن نرخ بنزین در ابتدای سال، این بحث کمی دیرتر سر باز کرده و البته با توجه به افزایش نرخ بنزین که بیشتر از نرخ تورم است، عمیق تر از هر سال بروز و ظهور کرده؛ تا جایی که شواهد و قرائن حکایت از افزایش شدید کرایه‌ها در روزهای اخیر دارد.

هرچه فروردین ماه به آرامش سپری شده بود، یک هفته است که کرایه‌ها به سلیقه رانندگان افزایش یافته و در برخی مسیرها که می‌بایست از تاکسی‌های مسیری استفاده کرد، در سایه هماهنگی میان رانندگان آن مسیر، به نظر می‌رسد که به ثبات هم رسیده باشد اما هنوز خبری از نرخ‌نامه رسمی تاکسیرانی نشده و حتی خبری درباره میزان احتمالی افزایش نیز مخابره نشده است.

ناگفته پیداست که افزایش‌ها برای کسانی که ساکن کلانشهرها هستند، سنگین تر اعمال شده و در پایتخت که به نوعی الگوی دیگر شهرهاست، گشتی در خیابان‌های شهر نشان می‌دهد که کمتر مسیری را می‌توان با پانصد تومان پیمود و در مسیرهای طولانی تر، یافتن افزایش کمتر از سی چهل درصد تقریبا غیرممکن است.

















این افزایش های تنش آفرین میان مردم از این رو جالب توجه است که مسئولان افزایش نرخ کرایه‌ها را به نیمه اردیبهشت ماه واگذار کرده و در پناه این وعده، گویی بدون آنکه قصد داشته باشند تا آن روز سخنی در این باره رانده یا نظارتی ویژه برای رقم نخوردن افزایش خودسرانه اعمال کنند، کناری ایستاده‌اند تا مناقشات پیش آمده میان مسافران و رانندگان را نظاره کرده و احتمالا پس از آن، با تصمیمی حد وسط تلاش کنند رضایت دو طرف را کسب کرده و در مسیری امن گام بگذارند!

بدین ترتیب چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه بگوییم مسئولان به خوبی از تنش، جروبحث و بی احترامی میان مسافران و مسافربران آگاهند ولی برای رفع آن اقدامی نمی‌کنند چراکه از طرف هیچ نهاد ناظری به ایشان هشدار داده نشده و هیچ کسی از ایشان نمی‌مخاطب این سوال قرارشان نداده که براستی کارکرد ایشان چیست؟ آیا غیر از این است که اگر قرار باشد تنها یک کارکرد برای تاکسیرانی برشماریم، تعیین نرخ کرایه خواهد بود؟

اگر به این پرسش از این منظر بنگریم که با تعیین نرخ کرایه‌های جدید، هم خواسته رانندگان مبنی بر انطباق درآمدشان با افزایش قیمت‌های سال جدید، ولو همراه با انتقاداتی، محقق خواهد شد و هم مسافران تعیین تکلیف شده و رضایت از پرداخت مبلغ مصوب را کسب خواهند کرد، آن زمان درخواهیم یافت که قصور در این زمینه اجحاف به دو طرف مناقشه بوده و حتی یک روز تاخیر در اعلام نرخ جدید قابل پذیرش نیست.

به این اشکال اساسی که به عملکرد تاکسیرانی وارد است، مواردی همچون وارد آوردن تنش به جامعه و فراگیر کردن نارضایتی را هم می‌توان افزود که با در نظر گرفتن آن، حتی جا دارد که پای نهادهایی مانند مجلس هم به ماجرا باز شده و تلاش کرد تا عامل و عاملان این ناراحتی های تزریق شده به جامعه را مورد شناسایی قرار داد و توبیخ کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن