تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820872590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌ريزي آموزشي متناسب با شيوه رانندگي براي رانندگان تازه‌کار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۵:۴۲ب.ظ)
برنامه‌ريزي آموزشي متناسب با شيوه رانندگي براي رانندگان تازه‌کار روزانه بيش از 49 ميليارد تومان هزينه به واسطه تصادفات ترافيکي به اقتصاد کشور وارد مي‌شود که هزينه ساليانه تصادفات با رشد توليد ناخالص ملي کشور برابر است.
به گزارش خبرگزاري موج، گزارش برنامه‌ريزي آموزشي متناسب با شيوه رانندگي براي رانندگان تازه کار با هدف افزايش ايمني حمل و نقل توسط مرکز مطالعات به چاپ رسيده است که در آن عامل انساني از مهم‌ترين عوامل در ايمني ترافيک نام برده شده است.
در اين گزارش آمده است، پژوهش‌هاي مربوطه در سال‌هاي اخير بيش‌تر بر ارتباط رفتار رانندگي و ويژگي‌هاي شخصيتي تمرکز يافته است. با توجه به اينکه رانندگان جوان و تازه‌کار از آسيب‌پذير و آسيب‌گذارترين گروه‌هاي رانندگان در جامعه هستند، هدف اصلي اين پژوهش، بررسي شيوه رانندگي رانندگان تازه‌کار با استفاده از پرسش‌نامه رفتار رانندگي توسعه يافته بر اساس رفتار رانندگان ايراني و تاکيد بر برنامه‌ريزي آموزشي متناسب با شيوه رانندگي خاص اين گروه از رانندگان است. همچنين، افزايش ايمني حمل و نقل از طريق برنامه‌ريزي آموزشي مناسب نيز به جهت پيشگيري از هزينه‌هاي هنگفت جاني و مالي با شناسايي مشکلات و تخلفات خاص اين قشر بر اساس داده‌هاي مربوط است.
بديهي است که آموزش امروز مي‌تواند از تصادفات فردا به طرز خيلي مؤثر و کارايي جلوگيري کند، به ويژه، درخصوص رانندگان تازه‌کار، که ريسک بزرگي براي خود و سايرين محسوب مي‌شوند. اگر فرآيند آموزش به موقع و به خوبي انجام نشود، مشکلات مربوطه چندين برابر خواهد شد، به خصوص در مورد تصادفات جرحي و فوتي که در اصل جبران‌ناپذير و غيرقابل بازگشت است.
بر اساس داده‌هاي پژوهش حاصل از تکميل و گردآوري ۳۶۲ پرسش‌نامه رفتار رانندگي و تحليل‌هاي رياضي و کمي شامل تحليل آماري توصيفي، تحليل مؤلفه‌هاي اصلي، مقايسه گروه‌هاي رانندگان و مدل پيش‌بيني تصادف نتايجي در ارتباط با رفتار رانندگي و ويژگي‌هاي شخصيتي رانندگان تازه‌کار بدست آمده است.
برخي از نتايج و راهکارهاي اين پژوهش بر اساس نتايج تحليل اظهارات رانندگان تازه‌کار؛ عبارتند از: تمرکز برنامه آموزش رانندگان تازه‌کار بر تخلف‌ها نسبت به لغزش‌ها و ارائه آموزش خاص نسبت به تخلف بوق زدن (براي نشان دادن آزردگي خاطر) و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي و تبعات آن.
تحليل‌ها همچنين نشان مي‌دهد که بهتر است رانندگان تازه‌کار نسبت به لغزش مشغله فکري هنگام رانندگي و خطاي نگاه نکردن آينه بغل خودرو در هنگام تغيير خط و تبعات آن آموزش خاص ببينند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن