تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسارات آفت ملخ مراکشی ویرانگر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار گلستان: خسارات آفت ملخ مراکشی ویرانگر است گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس خسارات آفت ملخ مراکشی به مراتع، کشاورزان و محیط زیست را ویرانگر خواند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد حمیدیˈ عصر یکشنبه درجلسه ستاد مبارزه با آفت ملخ مراکشی دراین شهرستان، گفت: این آفت با سابقه بیش از 80 سال دراین منطقه هرساله خسارات جبران ناپذیری را به مراتع، مزارع کشاورزی و محیط زیست وارد می کند که باید تمهیدات لازم برای مقابله جدی با این آفت و ریشه کنی آن اندیشده شود.
وی با تاکید برضرورت تهیه میزان دقیق خسارات آفت مراکشی درمنطقه شرق گلستان، افزود: یقینا هرساله میلیاردها تومان خسارت از طریق این آفت به مراتع و کشاورزان وارد می شود ضمن اینکه دولت سالانه هزینه های زیادی صرف مبارزه با این آفت می کند.
حمیدی با تاکید برضرورت راه اندازی پایگاه ملی مبارزه با ملخ دراین منطقه، اضافه کرد: اگر راه اندازی این پایگاه مقدور نیست حداقل باید یک ایستگاه تحقیقاتی مبارزه با ملخ در این منطقه راه اندازی شود.
وی تصریح کرد: پیشرفت های علمی و تحقیقاتی به مرحله ای رسیده است که مبازره با این آفت از شیمیایی به بیولوژیکی تغییر نماید زیرا مبارزات شیمیایی خسارات سنگینی بر محیط زیست و نسل های آینده می گذارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم استفاده از همه ظرفیت های شهرستانی و استانی بویژه نیروهای مردمی جهت مبارزه جدی با آفت ملخ مراکشی در این شهرستان توسط جهادکشاورزی تاکید کرد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه امسال 20 کانون آلوده به ملخ مراکشی در منطقه شناسایی شد، گفت: این آفت در سطح 18 تا 20 هکتار از مراتع و بخشی از مزارع کشاورزی منطقه بخش مرزی داشلی برون و قسمی از بخش مرکزی گنبدکاووس را مورد حمله قرار داده است.
ˈغلامعلی نوراˈ افزود: مبارزه شیمیایی با این آفت از 14 فروردین ماه امسال آغاز و تا روز گذشته در سطح 6 هزار و 145 هکتار انجام شده است ضمن اینکه کار مبارزه شیمیایی در مراتع ˈچپر قویمهˈ امروز به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات مبارزه شیمیایی با 6 دستگاه خودروی سمپاش و 6 دستگاه سمپاش پشتی و با مشارکت گسترده مردم منطقه در حال انجام است، گفت: تاکنون 7 هزارو 300 لیتر انواع سموم شیمیایی در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفته است که 5 هزارو 585 لیتر آن مصرف شده است.
نورا اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال درسطح 11 هزار هکتار مبارزه شیمیایی با آفت ملخ مراکشی انجام شود ضمن اینکه اقدامات انجام شده نشان می دهد که تا پایان هفته جاری مبارزه شیمیایی به پایان می رسد و از هفته آینده این مبارزه بصورت لکه ای انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: کاهش 60 درصدی میزان بارش درسال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت و نیز عدم همکاری کشور ترکمنستان در مبارزه با آفت ملخ مراکشی، سبب افزایش هجوم این آفت درمنطقه شده است.
ˈقره خاکپورˈ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در این جلسه از بروز خسارت 7 میلیارد و 680 میلیون ریالی به مراتع این شهرستان توسط آفت ملخ مراکشی تاکنون خبر داد و گفت: برای جلوگیری از خسارات بیشتر به مراتع درسال های آینده باید تمهیدات لازم اندیشیده شود زیرا تخریب مراتع زندگی دامداران منطقه را با مشکل مواجه می کند.
شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7479/622/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن