تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813917023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشاط نداشتن عامل اصلی گرایش نوجوانان به سیگار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشاط نداشتن عامل اصلی گرایش نوجوانان به سیگار است اصفهان- ایرنا- یک کارشناس سبک زندگی سالم نوجوانان گفت: نبود شور و نشاط در میان نوجوانان و جوانان کشورمان، عامل اصلی گرایش آنها به سمت استعمال سیگار یا سایر مواد دخانی است.


به گزارش ایرنا، «علیرضا تجلیلی» روز یکشنبه در همایش «مراقبین سلامت مدارس و خود مراقبتی» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نوجوان ما به دلیل اینکه نشاط ندارد سیگار می کشد و لازم است جامعه، آموزش و پرورش و خانواده به این موضوع مهم توجه کنند.
وی با اشاره به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است اظهار کرد: 90 درصد افراد بالغ سیگاری ، استعمال دخانیات را قبل از 18 سالگی تجربه کرده اند.
وی اضافه کرد: نوجوانانی نیز که قبل از 15 سالگی الکل مصرف کنند پنج برابر نسبت به افرادی که در 19 سالگی شروع می کنند به سوء مصرف الکل مبتلا می شوند.
این کارشناس با تاکید بر اینکه ترک عادتی که در نوجوانی و جوانی آغاز شود، در دوران بزرگسالی بسیار مشکل است گفت: بر اساس یک تحقیق جهانی 75 درصد نوجوانان چاق در دوران بزرگسالی نیز چاق می مانند که حاصل آن بیماری های قلبی عروقی، دیابت و انواع سرطان است.
تجلیلی، خود مراقبتی را مجموعه ای از اقدامات با مشارکت فرد، خانواده و جامعه دانست که منجر به حفظ یا ارتقای سلامت افراد جامعه می شود.
وی با تاکید بر اینکه بازیگران این عرصه همه افراد جامعه هستند افزود: این کار فقط با آموزش حل نمی شود بلکه باید همقدم نوجوانان بود و آنها را توانمند کرد.
وی مهمترین عناصر برای خودمراقبتی را وجود اطلاعات، کیفیت داشتن اطلاعات، تفسیر صحیح اطلاعات و استفاده به موقع از اطلاعات عنوان و اظهار کرد: خود مراقبتی در همه سطوح و در پیشگیری از بیماری های اولیه کاربرد دارد.
این کارشناس سبک زندگی بیان کرد: در بحث خود مراقبتی از نوجوانان انتظار می رود که اگر تحت فشار برای امری نامطلوب مانند سیگار کشیدن قرار می گیرند آن را اطلاع دهند.
وی افزود: از والدین نیز انتظار می رود که قبل از اینکه دیر شود با فرزندان خود صحبت و رفتار خود را اصلاح کنند.
وی ادامه داد: از جامعه نیز انتظار می رود که دسترسی نوجوانان به مواردی مانند سیگار را محدود کند و اطلاع رسانی صحیحی از طریق مدارس صورت گیرد.
تجلیلی، نقش آموزش و پرورش در اطلاع رسانی در زمینه خود مراقبتی، توانمند سازی نوجوانان و تشخیص را بسیار ویژه دانست و گفت: اگر نوجوانی در مدرسه گوشه گیری می کند این وظیفه آموزش و پرورش است که او را شناسایی کرده و راهکار به او نشان دهد.
به گزارش ایرنا در این آیین از اساتید همکار در کمیته پیشگیری از رفتارهای پر خطر و 14 دستگاه اجرایی همکار با آموزش و پرورش استان اصفهان در این زمینه تجلیل شد.
روزهای اول تا هفتم اردیبهشت سال جاری(هفته سلامت) به ترتیب با عناوین «توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی»، «عموم مردم، نیازمند خودمراقبتی» ، «خانواده، خاستگاه خودمراقبتی»، «رسانه ها، مروجان خودمراقبتی»، «نهادها و پایگاههای مردمی، کانون های خود مراقبتی» ، «تیم سلامت، مربیان خود مراقبتی» و «سیاستگذاران و مدیران اجرایی، حامیان خود مراقبتی» نامگذاری شده است.
پ/7148/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن