تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799076702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایت پذیری عامل اصلی تحول و پویایی ارتش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ولایت پذیری عامل اصلی تحول و پویایی ارتش است کرمان - ایرنا - فرمانده مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر اشرف گنجویی کرمان گفت: ولایت پذیری و ولایت مداری فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی، بزرگترین عامل تحول و پویایی این نیرو است.


سرهنگ ستاد ˈمحمدعلی سعید عسکریˈ روز پنجشنبه در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت حماسه آفرینی نیروی زمینی، پذیرای خبرنگار ایرنا شد.
محل گفت و گو مرکز آموزش 05 کرمان بود که نامی آشنا برای اغلب خانواده های ایرانی است؛ از میدان بیرم آباد شهر کرمان که وارد محله سرآسیاب شویم پس از میدان انقلاب انتهای بلوار شهید صیاد شیرازی ساختمان این مرکز در کنار کوه های این شهر نمایان می شود.
سربازان وطن در محل در ورودی رفت و آمد می کنند و گاهی اعضای خانواده آنها نیز آنجا دیده می شوند اما آنچه بیشتر مشهود است نظم حاکم بر این مرکز آموزشی است و حس سربازی.
فرمانده مرکز می گوید: فضای حاکم بر این مرکز و نحوه آموزش سربازان با گذشته به طور کامل متفاوت است.
این گفت و گو حول سه بخش جایگاه ارتش و پیشرفت های این نیرو بویژه پس از دوران دفاع مقدس، نیروی انسانی در ارتش و خدمت مقدس سربازی و مرکز آموزش 05 کرمان انجام شد که بخش نخست آن را می خوانیم:
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان به نقش مهم ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اشاره کرد و گفت: مردم، رهبری امام خمینی (ره) و بدنه ارتش سه مولفه اثرگذار در پیروزی انقلاب بودند و بدنه ارتش از نفراتی مانند شهید بزرگوار امیر صیاد شیرازی و امیر فکوری تشکیل شده بود که دهه 50 در پادگان های ارتش با اخذ اعلامیه های امام راحل و تکثیر آنها فضای حاکم بر پادگان ها را تغییر دادند و این تغییر فضای حاکم تا پیروزی انقلاب ادامه داشت.
سرهنگ محمدعلی سعید عسکری اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحث انحلال ارتش پیش آمد و آن بحث این بود که ارتش ضد خلق است پس باید منحل شود اما دلسوزترین و آگاه ترین فرد در آن زمان حضرت امام (ره) بود که با آگاهی از این مساله پیام تاریخی را در 28 فروردین سال 58 صادر کردند و فرمودند که ارتش باید بماند.
وی تامین امنیت داخلی را یکی دیگر از عرصه های نقش آفرینی ارتش پس از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: ارتش در این عرصه وارد شد که بسیار مهم بود زیرا دشمنان بعد از پیروی انقلاب اسلامی تصور کردند انقلاب نهال نوپایی است و قادرند این نهال را نابود کنند که خیالی خام بود اما توطئه ای که چیده شد بلواها و آشوب ها در نقاط مختلف کشور بود و عده ای از خدا بی خبر با تحریک ایادی بیگانه و هدایت سرویس های جاسوسی این اعمال را انجام دادند.
وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود آن که عده ای از فرماندهان ارتش به دلیل وابستگی به طاعوت از ارتش فراری شده یا به دست دادگاه انقلاب افتاده بودند اما بدنه ارتش که توسط نیروهایی مانند صیاد شیرازی ساخته شده بود هنوز پابرجا بود و ارتش ویژه نیروی زمینی وارد عمل شد و تمامی این بلواها را از بین برد.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان گفت: نامگذاری روز 29 فروردین نیز سالروز ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی است و هم امام و هم رهبر معظم انقلاب نیروی زمینی را در نوک پیکان عنوان کردند و فرمانده معظم کل قوا در چند سخنرانی گفتند ستون فقرات ارتش نیروی زمینی است.
وی نیروی زمینی را یک نیروی انسان محور توصیف کرد و افزود: بیشترین نیروی کارآمد از بعد نیروی انسانی و تجهیزات در نیروی زمینی است و این نیرو روی منابع انسانی خیلی سرمایه گذاری می کند.
سرهنگ سعید عسکری با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش ارتش در این دوران گفت: دشمن جنگ را به ما تحمیل کرد و ارتش در جنگ تحمیلی سه رویکرد را از خود نشان داد که اولی متوقف کردن ماشین جنگی دشمن، دومی زمین گیر کردن دشمن متجاوز و سومی بیرون راندن متجاوز بود.
وی اظهار کرد: به دلیل توطئه هایی که بنی صدر کرد بین نیروها در آن زمان اختلافی ایجاد شد که با هوشیاری امام راحل این اختلاف از بین رفت و قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در جنگ تشکیل شد که قرارگاه مشترک بین سپاه و ارتش بود.
وی گفت: امیر شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی در این قرارگاه حضور داشتند که عملیات هایی انجام دادند و عملیاتی نبود که انجام شود چه در سپاه و چه در ارتش که نیروی زمینی یا نیروهای چهارگانه ارتش در آن حضور نداشته باشند.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان از پیام تاریخی امام در 28 فروردین 58 به عنوان نقطه عطفی در ارتش یاد و تصریح کرد: ارتش با این پیام و اقدام امام راحل از نو متولد شد و راه و مسیرش را پیدا کرد و هنوز آن مسیر را ادامه می دهد.
وی درباره عوامل تداوم این مسیر تاکنون گفت: بزرگترین عامل، ولایت پذیری و ولایتمداری کارکنان ارتش است و امروز فرماندهانی در سلسله مراتب ارتش داریم که ذوب در ولایت هستند و خط آنها مستقیم و راه ولایت است.
سرهنگ سعید عسکری، عامل دوم را اعتقادات مذهبی کارکنان ارتش ذکر کرد و افزود: ارتش ما ارتش حزب الله و به قول رهبر معظم انقلاب، کلمه طیبه است.
وی اظهار کرد: ارتش ما با اعتقادات راسخ کارکنان آن به دین مبین اسلام و دلبستگی به ملت، مردمی ترین ارتش دنیاست در حالی که زمان طاغوت حدود 60 هزار مستشار نظامی در بخش های مختلف ارتش بویژه در نیروی هوایی ما کار می کردند و جالب است اولین نیرویی که به انقلاب پیوست و به امام رسیدند در 19 بهمن 57 نیروی هوایی بود.
وی تاکید کرد: این پویایی همچنان با ولایت پذیری، اعتقادات مذهبی، دلبستگی به مردم و کشور، حس انسان دوستی و اعتقاد به عزت نفسی که توسط امام راحل در درون ارتش دمیده شد همچنین نقش خودباوری و خوداتکایی و کلمه معروف رهبر معظم انقلاب که ˈما می توانیمˈ ادامه دارد.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان تصریح کرد: وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی با سایر ارتش های دنیا هم همین است، ارتشی که هیچ وابستگی به هیچ جایی ندارد و از کوچکترین مهمات تا مهمات سنگین و پیشرفته را خود می سازد و روی پای خود است.
وی گفت: این عوامل باعث شده امروز ارتش جمهوری اسلامی مقتدرترین ارتش در منطقه باشد به گونه ای که نیروی دریایی ما در آینده نزدیک به اقیانوس اطلس راه پیدا می کند و یگان دریایی ما در آب های آزاد یک یگان مقتدر است و نیروی هوایی، هوانیروز و نیروی زمینی در زمینه خودکفایی بر اثر حس عزت نفس، خودباوری و دین باوری که بعد از انقلاب وارد بدنه ارتش شد، به پیشرفت های چشمگیر رسیده است.
وی به ترسیم افق 1404 برای کشور اشاره و اضافه کرد: ایران در آن افق در خیلی از مسائل باید در منطقه حرف اول را بزند اما اکنون ارتش از این افق جلوتر است زیرا از زمان جنگ تحمیلی پیشرفت و خودکفایی را در دستور کار خود قرار داد و با برنامه ریزی و برگزاری جلسات و اتاق فکر مصوب کردند با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ارتش در چه مولفه ها و الگوهایی باید پیش رود.
سرهنگ سعید عسکری گفت: اکنون در بحث تسلیحات نظامی که دشمنان ما بویژه آمریکا روی آن خیلی حساسیت به خرج می دهند به مرز خودکفایی رسیده ایم و حتی به بعضی کشورهای همجوار صادرات داریم.
وی ساخت تانک ذوالفقار و تانک بر ببر 400 را از دستاوردهای نیروی زمینی برشمرد و افزود: در بخش موشکی، برد متوسط نیروی زمینی ارتقا یافته است و 29 فروردین امسال نیز سلاح ضد زره محرم در آیین رژه نیروهای مسلح نشان داده می شود.
وی بیان کرد: سیستم های بسیار پیشرفته مخابراتی، توپخانه و شبیه ساز در راستای صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی طراحی و تولید شده و روز به روز ارتقا پیدا می کنند.
سرهنگ سعید عسکری ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که مقابله با جمهوری اسلامی داخل یک جنگ جز نابودی و تباهی چیزی برایش نخواهد داشت و ارتش در کنار نیروهای مسلح قدرت اول منطقه است و به نظر می رسد آنها موضوع را می دانند و بدیهی است دنبال عمل و فعل دیگری باشند و جای دیگر به ما ضربه بزنند.
وی گفت: یکی از کارهایی که انجام می دهند جنگ روانی و عملیات روانی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی است که وارد عمق خاک ما و وجود ما می شوند، اکنون جنگ عقیده، فکر و دین است و هدف دشمنان اساس و پایه دین ماست و وجود بیش از 90 شبکه ماهواره فارسی زبان که اکثرشان تبلیغات علیه نظام است شاهد خوبی است.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان بیان کرد: آنها به این نتیجه رسیده اند که با عملیات و جنگ روانی از درون به کشور ما آسیب برسانند که البته این هم خیال باطلی است و حداقل با اقداماتی که ارتش با هماهنگی سایر نیروهای مسلح و سلسله مراتب فرماندهی کل انجام داده هیچ بهره ای از این عملیات روانی جز ناکامی نصیب آنها نشده است.
وی همچنین اقدامات در بخش نیروی انسانی را شامل دو بعد عنوان کرد و گفت: در بعد معیشتی و مسائل رفاهی کارکنان کارهای خوبی صورت گرفته و در حال انجام است.
وی اظهار کرد: بعد دیگر، آموزش ها در ارتش است و اکنون بهترین دانشگاه های ما از لحاظ نظامی گری و بعد علمی در ارتش است و دانشکده افسری در تمامی رشته های عملی دانشجو می پذیرد و دانشجویان این دانشکده با دانشجویان بهترین دانشگاه های ایران رقابت می کنند.
سرهنگ سعید عسکری، به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی (دافوس) اشاره کرد و گفت: بهترین اساتید و آموزش های روز در این دانشکده در حال تدریس است و بویژه با تغییر ماهیت جنگ و جنگ های آینده و جنگ های ناهمتراز بهترین همایش های علمی و مقالات علمی در دافوس ارایه و از سایر نیروهای مسلح نیز دانشجو پذیرش می شود.
وی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت و بلند مدت مانند دوره زبان های انگلیسی، فرانسه و روسی و ورزش در رده های مختلف را از دیگر اقدامات در حوزه نیروی انسانی ذکر کرد و افزود: تیم های ما بویژه نیروی زمینی و ورزش های انفرادی جزء نفرات و تیم های برتر بوده اند.
وی درباره اقدامات در بخش فرهنگی و عقیدتی نیز گفت: بزرگترین کاری که ارتش انجام داد و خیلی اثرگذار بود و لازم است از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تشکر شود، اجرای طرح بصیرت بود.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان اضافه کرد: طرح بصیرت ابتدا برای کارکنان پایور اجرا شد که هنوز هم ادامه دارد و به دوره شصتم رسیده است و سپس برای خانواده های آنها برگزار شد که بسیار مفید بود و از بهترین اساتید منطقه برای اجرای طرح دعوت می شود.
وی تصریح کرد: نیرویی که ارتش استخدام می کند از بدو بکارگیری نیرو تک بعدی کار نمی شود و آموزش ها فقط نظامی گری خشک نیست و در تمامی ابعاد وجودی فرد کار می شود.
وی به پدافند غیرعامل هم اشاره کرد و گفت: کاهش اثرات تخریب عامل، خلاصه تعریف پدافند غیرعامل و کارش نیز همین است که در تمامی وزارتخانه ها، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح دوره های خاص برگزار شده و تمرین می شود که در صورت بروز حملات احتمالی چه باید کرد.
سرهنگ سعید عسکری افزود: با آموزش هایی که در ارتش طی می کنیم و اقدامات بسیار گسترده ای که انجام شده در مقابل حملات احتمالی، جنگ های آینده و جنگ های ناهمتراز آمادگی لازم وجود دارد و یکی از علت های برگزاری رزمایش ها در سال، آشنایی جوانان و نیروهای ما با آخرین تاکیتک های دفاعی علیه دشمن است که به خاطر برخی مسائل دفاعی و امنیتی نمی توان همه آنها را بیان کرد.
وی گفت: نیروهای مسلح در رژه نیز گوشه ای از توان خود را نشان می دهند و همه توانمندی نیست، در رزمایش قمر بنی هاشم (ع) که سال گذشته در جنوبشرق برگزار شد و رسانه ای نشد آخرین تاکتیک های جنگی ما در نیروی زمینی، هوانیروز، توپخانه و پهپادها تمرین شد و مورد تصویب ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.
وی بیان کرد: ادوات جدید در این رزمایش ها آزمایش و تجارب رزمایش قبلی به جوانان و دانش آموختگان منتقل می شود.
فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان تاکید کرد: تمامی آموزش های نیروهای مسلح و ارتش بخصوص نیروی زمینی بومی سازی شده است و شاید در یک بازه زمانی الگو برداری می کردیم اما اکنون ماهیت جنگ ها تغییر کرده است.
وی با برشمردن پنج دوره جنگ ها گفت: اکنون ماهیت جنگ ها تغییر کرده و آنچه نیروی زمینی روی آن کار می کند و رزمایش هایش نیز بر این اساس است، جنگ ناهمتراز است.
وی اضافه کرد: این نوع جنگ الگوبرداری شده اما در ارتش ما بسط و به نیروی زمینی توسعه داده و بومی سازی شده است.
سرهنگ سعید عسکری گفت: تمامی سلاح هایی که ساخته می شود مانند هواپیمای جنگی صاعقه، آذرخش و ناوشکن جماران بومی سازی و تاکتیک های ما نیز بومی سازی شده است و نیازی به الگوگیری از کشورهای دیگر نداریم.(پایان بخش نخست)ک/3
8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن