تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سکته ملیح شاعرانه تا فارسی از آب گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همگام با نمایشگاه کتاب تهران؛ از سکته ملیح شاعرانه تا فارسی از آب گذشته تهران - ایرنا - همزمان با به شماره افتادن نفس های علاقه مندان به یار مهربان، چشم و گوش مشتاقان به کتاب نیز معطوف اخبارتازه های نشر است تا با حضور در این رخداد بین المللی و فرهنگی علاوه بر تنفس در فضای عطرآگین باغ کتاب، آثار مد نظر خود را نیز تهیه کنند.


هر چند همواره با بازگشایی نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه برخی منتقدان تیغ قلم خود را به سمت این رخداد فرهنگی می گیرند و تاکید می کنند که نمایشگاه محل فروش آثار نیست و نام صحیح این رخداد فروشگاه کتاب تهران است اما با توجه به ویترین بسیار محدود ناشران و مولفان در سطح کشور، تجمیع این گروه زیر چتری واحد به نام نمایشگاه کتاب تهران می تواند ثمرات فراوانی را با خود به همراه داشته باشد.
نخست آنکه چشم اندازی مطلوب از عرصه چاپ و نشر در اختیارعلاقه مندان قرار می دهند و محققان و پژوهشگران نیز با حضور در این رخداد 10 روزه می توانند کارهای آماری خود را برای دریافت میزان رشد و یا کند شدن سیر و دامنه مطالعاتی افراد جامعه به دست بیاورند و از سوی دیگر ناشران نیز با کسب درآمدی از این نمایشگاه - فروشگاه می توانند گام های خود را برای چاپ آثار بعدی با اقتدار و استواری بیشتری بردارند.
بر همین اساس در پنجمین گزارش از معرفی آثار عرضه شده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المکللی کتاب تهران بیشتر به سمت آثار تالیفی در حوزه ادبیات و شعر رفتیم تا علاقه مندان این حوزه که تعداد آنها نیز کم نیست از کم و کیف آثار جدید و بازنشر شده این رخداد اطلاعی به دست آورند.

** علی موذنی با دوازدهم
رمان دوازدهم، تازه ترین اثر علی موذنی ضمن رونمایی در نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران به مخاطبان عرضه می شود.
این رمان که توسط انتشارات عصر داستان منتشر شده است به موضوع حضور امام عصر(عج) در زمان معاصر و دغدغه های مربوط به آن می پردازد.
علی مؤذنی متولد 1337 در تهران و کارشناس ادبیات نمایشی است. از این نویسنده که در عرصه های رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلمنامه قلم زده، تاکنون بیش از 15 اثر به چاپ رسیده است.
دوازدهم، با شمارگان 1200 نسخه در 308 صفحه با قیمت 14هزار و 500 تومان روانه کتاب فروشی ها شده است.

** چتری از شکوفه در نمایشگاه کتاب
انسیه موسویان با چتری از شکوفه در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
چتری از شکوفه با تصویرگری بهنام زهری سامیان توسط انتشارات علمی - فرهنگی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.
این اثر، شعری دنباله دار ویژه خردسالان با موضوع طبیعت و نعمت های خداوند است که در قالب تصاویر خیال انگیز و شاعرانه سروده شده است.

** چاپ تازه «لب ریخته ها» در نمایشگاه
چاپ تازه مجموعه شعر «لب ریخته ها» به قلم یدالله رویایی با افزوده ها و مؤخره های جدید بریا عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد.
این مجموعه شعرمربوط به چندین سال بوده که تجدید چاپ نشد و با توجه به عرضه آن در نمایشگاه کتاب توسط نشر افراز ، ناشر از شاعر این مجموعه درخواست کرده تا مجموعه شعر خود را با ویرایش تازه و شعرهایی اضافه و چند مؤخره به او بسپارد.
همچنین بناست تا ضمن رونمایی از این مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب، نسخه فرانسوی آن هم به مخاطبان عرضه شود.
مجموعه شعر «لب ریخته ها» شامل 186 شعر است. در پشت جلد کتاب از قول شاعر نوشته شده است: واژه ها، از ذهن ما رها که می شوند حرکات موزون شان را بر لب می آغازند و آنجا جنون ما را بر همه چیز این جهان، زبان، می ریزند، چرا که جهان زبان خودش را دارد، و زبان هم جهان خودش را. و در این میان، «لب ریخته ها» شعر نگاه نیست. بل شعر فرم، که می خواهد با مایه اش، زبان، بماند.
«لب ریخته ها» در 210 صفحه با قیمت 11 هار و 800 تومان و شمارگان 1100 نسخه به چاپ رسیده است.
از یدالله رویایی که بنیان گذار شعر حجم در ادبیات معاصر ایران است کتاب هایی به نظم و نثر منتشر شده است. بخشی از شعرهای او در مجموعه های بر جاده های تهی، دلتنگی ها، از دوستت دارم، در جست و جوی آن لغت تنها و من گذشته امضا به چاپ رسیده است. از آثار او به نثر هم می توان به هلاک عقل به وقت اندیشیدن و چهره پنهان حرف اشاره کرد.

** فارسی از آب گذشته
جدیدترین کتاب حسن انوشه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
کتاب فارسی از آب گذشته، شامل واژه هایی است که در دیگر کشورهای فارسی زبان و آسیای میانه استفاده می شود.
انوشه برای نگارش این کتاب از یکهزار صفحه فیش و 12 هزار مدخل استفاده کرده و برای تهیه این مداخل از منابع آن کشورها یعنی شعرها، داستان ها و کتاب های مختلف استفاده کرده است.
انوشه در توضیحی درباره این واژه ها گفته است: واژه های فارسی از آب گذشته را به چهار دسته تقسیم می کنم. یک دسته واژه هایی که قبلا در ایران هم کاربرد داشته اما بعد فراموش شده است. واژه هایی که در هر دو حوزه کاربرد دارد، اما با معانی مختلف. همچنین واژه هایی که آنجا کاربرد دارد و در کشور ما استفاده نمی شود. همچنین وام واژه ها؛ واژه هایی که این کشورها از کشورهای دیگر گرفته اند، اما برای ما این واژه ها کاربردی ندارند.
همچنین از دیگر آثار این نویسنده که در نمایشگاه کتاب عرضه می شود می توان به فارسی ناشنیده (چاپ اول - نشر قطره)، تاریخ کمبریج (چاپ نهم - امیرکبیر)، تاریخ غزنویان (چاپ یازدهم - امیرکبیر)، ایران و تمدن ایرانی (چاپ ششم - امیرکبیر) و تاریخ سیستان (چاپ چهارم - امیرکبیر) اشاره کرد.

** سکته ملیح و دو مجموعه شعر طنز دیگر در نمایشگاه
چاپ مجموعه شعر طنز سعید بیابانکی با نام سکته ملیح و چاپ تازه دو مجموعه شعر طنز دیگر این شاعر طنزپرداز برای عرضه در نمایشگاه به مخاطبان ارائه می شود.
این مجموعه سومین اثر طنز بیابانکی است، که شامل 50 شعراست و در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نوشته شده اند.
همچنین چاپ دوم مجموعه شعر طنز ˈهی شعر تر انگیزد ˈ با طراحی جلد تازه از سوی نشر سپیده باوران مشهد در نمایشگاه عرضه می شود ، چاپ دوم مجموعه شعر طنز ضد حالات از سوی نشر مروارید چاپ شده که در نمایشگاه عرضه می شود.

** کتاب های اشمیت، ورلن، ایریش و تریه در نمایشگاه کتاب
کتاب هایی از اریک امانوئل اشمیت، پل ورلن، ویلیام ایریش و آن تریه با ترجمه آسیه حیدری در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
چاپ نهم رمان زمانی که یک اثر هنری بودم اثر اریک امانویل اشمیت با ترجمه مرتضی حیدری از سوی انتشارات افراز در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
همچنین مجموعه شعر اناری در گلویم ترکیده اثر آن پریه، گزیده اشعار پل ورلن شاعر سمبولیست فرانسوی و رمان نوجوان یک داستان باورنکردنی اثر ویلیام ایریش سه اثر تازه این مترجم هستند که امسال از سوی انتشارات نصیرا در نمایشگاه کتاب عرضه می شوند.
آن پریه شاعر اهل شهر لوزان کشور سوئیس تنها بانویی است که جایزه بزرگ ملی شعر فرانسه را در سال 2012 از دست فردریک میتران، وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه دریافت کرده است. این جایزه در سال 1981 توسط جک لانگ طراحی شده است.
نکته حائز اهمیت آن است که مجموعه آثار این شاعر برای نخستین بار به خواننده فارسی زبان معرفی می شود.

** میزبانی نمایشگاه کتاب از عاشقانه های براتیگان و هیوز
علیرضا بهنام با ترجمه هایی از اشعار عاشقانه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.
از میان کتاب های این مترجم، چاپ سوم ترجمه شعرهای ریچارد براتیگان با نام درعشق باران می بارد و چاپ اول ترجمه عاشقانه های لنگستون هیوز با نام عشق ستاره ای درخشان است از سوی نشر سرزمین اهواریی در نمایشگاه عرضه می شود.
همچنین مجموعه داستانی با عنوان حلقه ای که ما بودیم از علیرضا بهنام مجوز نشر گرفته که به همراه کتاب خبرنویسی به زبان ساده از سوی نشر امرود منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شود.
از: امین خرمی
فراهنگ(5)**9266**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن