تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820874142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار هزار و 216 هکتار اراضی دولتی در کرمان به بیت المال برگشت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهار هزار و 216 هکتار اراضی دولتی در کرمان به بیت المال برگشت شد کرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: در سال گذشته چهار هزار و 216 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده به ارزش ریالی 328 میلیارد تومان به نفع دولت تعیین تکلیف یا برگشت شد.


ˈیداله موحدˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته یک هزار و 902 فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی دولتی از سوی افراد فرصت طلب در دستگاه قضایی استان کرمان مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: پرونده های مربوط به تصرف اراضی دولتی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شعب اختصاصی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی تلاش زیادی را برای مبارزه با حاشیه نشینی دارد، عنوان کرد: در پنج سال اخیر، 17 هزار هکتار از اراضی دولتی که از سوی افراد فرصت طلب مورد سو استفاده قرار گرفته بود، مالکیت دولت در این زمینه تثبیت شده و به دولت بازگشته است.
دادستان کرمان ضمن اشاره به اینکه حفظ اراضی زراعی و باغات یک ضرورت برای کشور به شمار می رود و در تامین امنیت غذایی جامعه نقش مهمی دارد، بیان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوزهای لازم، جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است.
وی تصریح کرد: به منظور تغییر اراضی زراعی و باغی باید کمیسیون تعیین شده مربوطه موضوع را بررسی کرده و در صورت موافقت این کمیسیون و پس از دریافت وجوه قانونی مربوطه، این اقدام صورت گیرد.
موحد با تاکید بر اینکه برای مبارزه با حاشیه نشینی نیاز به تدبیر جدی و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های دست اندرکار است، گفت: برای حفظ اراضی ملی باید با تشریک مساعی و همکاری بر اساس برنامه زمان بندی اقدام شود زیرا حاشیه نشینی یک شب ایجاد نشده که یک شب بتوان آن را به اتمام رساند.
وی ضمن تقدیر از مجموعه های دست اندرکار در زمینه حفظ اراضی ملی به ویژه اداره کل اطلاعات، عنوان کرد: اداره کل اطلاعات نیز به این حوزه ورود یافته و ضمن شناسایی اعضای شبکه ها و باندهایی که در حاشیه شهر اقدام به خرید و فروش اراضی دولتی می کردند، آنها را دستگیر کرده که این افراد با قرار بازداشت موقت وارد زندان شده اند.
وی از همکاری خوب مردم استان کرمان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی، تصریح کرد: افراد باید بدانند که قانون گریزی به نفع هیچ فردی نیست و زندگی مبتنی بر رفتارهای مجرمانه موجب سلب آسایش فرد و خانواده وی می شود.
وی گفت: با مشاوران املاکی که اقدام به خرید و فروش اراضی دولتی کنند نیز برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.ک/3
7440/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن