تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804650038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد به داروی ایرانی با بخشنامه پدید نمی‌آید/ کمتر از 200 میلیون دلار صادرات دارو


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
اعتماد به داروی ایرانی با بخشنامه پدید نمی‌آید/ کمتر از 200 میلیون دلار صادرات دارو

اعتماد به داروی ایرانی با بخشنامه پدید نمی‌آید/ کمتر از 200 میلیون دلار صادرات دارو
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم و جامعه پزشکی کشور باید به تولیدات داخلی اعتماد کنند و این اعتماد با بخشنامه و اجبار پدید نمی آید بلکه با تلاش علمی و رعایت مراحل کنترل کیفیت، به این مهم خواهیم رسید.
به گزارش نامه نیوز، دکتر رسول دیناروند با اشاره به بند 5 سیاستهای کلی سلامت گفت: تاکید این بند، تجویز منطقی دارو است یعنی چه تجویز دارو و چه تجهیزات پزشکی باید مبتنی بر اصول علمی، راهنماهای بالینی و رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای باشد.

وی افزود: قسمت اصلی این بند در واقع تاکید بر جلوگیری از زایش هزینه های ملی و مردمی دارد. بنابراین باید میزان دسترسی فرآورده های وارداتی را کنترل کرده و از تولیدات داخلی حمایت کنیم. البته این مهم باید به نفع رعایت کیفیت و استاندارد باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: پزشک و بیمار ایرانی نیز باید به تولیدات داخلی اعتماد کند. این اعتماد با بخشنامه و اجبار پدید نمی آید بلکه با تلاش علمی و رعایت مراحل کنترل کیفیت باید به این مهم رسید.

به عقیده دیناروند، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو وظایف شان را باید در این زمینه به درستی انجام دهند و سیاستهای حمایت از تولید داخل را طوری تنظیم کنند که ضامن کیفیت بالا باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: واردات دارو را نمی توان به طور کامل قطع کرد چون حق بیمار باید رعایت شود اما در کشوری که توانایی علمی دارد، بی انصافی است که سیستم درمانی اش به فراورده های وارداتی متکی باشد.

به گفته دیناروند، نکته دیگر این است که در کشوری که ادعا می کند در حال حاضر دو سوم داروهایش از نظر ریالی تولید داخل است، میزان واردات دارو خیلی بیشتر از میزان صادرات آن است. در این مورد باید حتما به تراز برسیم یعنی اگر یک میلیارد دلار دارو وارد می کنیم، باید حداقل به همین میزان نیز صادرات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان واردات سالانه دارو در کشور ما کمی بیش از یک میلیارد دلار و میزان صادرات کمتر از 200 میلیون دلار است. در حالی که این وضعیت نه در شان جایگاه علمی ایران و نه صنعت کشورمان است.

دیناروند افزود: در سیاستهای ابلاغی بحث توسعه صادرات و حمایت از تولید داخل تاکید شده و جلوگیری از روشهای غیر علمی و هزینه های القایی و در نهایت رعایت حقوق شهروندی مطرح شده است که این موارد کمک می کند هزینه های دارو و درمان را کنترل کنیم.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، در برخی کشورها هزینه های سلامت شان بسیار سرسام آور است اما شاخصهای سلامت آنها خیلی هم بالا نیست. بنابراین با بالا بردن میزان مصرف دارو و تجهیزات پزشکی و گسترش فناوری نمی توانیم منتظر بالا رفتن شاخصهای سلامت باشیم.

بنا به گزارش فارس، وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 6 درصد تولید ناخالص ملی ما صرف سلامت می شود. بنابراین در مورد کنترل هزینه های سلامت باید بتوانیم موفق عمل کنیم تا هزینه های بی فایده و القایی کم شوند.

به عقیده دیناروند، سرمایه گذاری در توسعه دارو و تجهیزات پزشکی لزوما نباید وابسته به جمعیت داخل باشد بلکه با نگاه به صادرات این اتفاق باید بیفتد.




1393/2/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن