تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816674716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمرنگ شدن نقش گاز وارداتی با راه اندازی مخزن شوریجه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کمرنگ شدن نقش گاز وارداتی با راه اندازی مخزن شوریجه خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران تاکید کرد: با راه اندازی کامل طرح ذخیره سازی گاز شوریجه D، به مرور زمان نقش گاز وارداتی از همسایگان شرقی کمرنگ تر خواهد شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۷ ارديبهشت ساعت 10:32



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، مسعود سامی وند گفت: هم اکنون شرکتهای ملی نفت و گاز ایران برای آغاز عملیات تزریق گاز به این مخزن در باره زمان و مقدار تزریق گاز به تفاهم رسیده است.
وی با اشاره به این که مخزن شوریجه D بزرگترین و مناسبترین محل برای ذخیره سازی گاز در کشور است، افزود: با آغاز تزریق گاز از اواسط اردیبهشت ، امیدواریم حجم مناسبی از گاز را در فصل زمستان و در اوج مصرف وارد شبکه گاز کشور کنیم.
سامی وند گفت: اهمیت طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه از این جهت است که علاوه بر تامین گاز مورد نیاز استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و حتی اردبیل،کشور را تا حدود زیادی از واردات گاز از همسایگان شرقی بی نیاز می کند.
آمادگی شرکت ملی نفت برای تحویل 5 حقله چاه
بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و اعلام آمادگی شرکت ملی نفت ایران، طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D در دو مرحله راه اندازی می شود.
به گفته مهدی پور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز شرق هم اکنون پنج حلقه چاه گازی با ظرفیت تولید روزانه 5 میلیون متر مکعب آماده تحویل به شرکت ذخیره سازی گاز است.
به گفته وی از اواسط اردیبهشت امسال تا 7 ماه آینده روزانه 5 میلیون متر مکعب گاز به مخزن شوریجه D تزریق می شود، بر این اساس در 4 ماه پایانی سال می توان روزانه 9 میلیون متر مکعب گاز از این مخزن برداشت کرد.
پیش بینی می شود با تحویل همه چاههای گازی در مرحله دوم ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D ، در فصل گرم سال روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز تزریق و در فصل سرد سال روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز برداشت شود.
با بهره برداری از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه، 50 درصد بیشتر از گازی که در سال 92 وارد مدار شد، از مخازن ذخیره سازی گاز دریافت می‌شود.
بودجه مصوب این طرح که در سال 88 منعقد شد 220 میلیارد تومان بود که تاکنون در این طرح بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
کل ظرفیت مخزن ذخیره‌سازی شوریجه 4,8 میلیارد متر مکعب است که در الگوی تزریق باید در مرحله نخست 10 میلیون متر مکعب، در مرحله دوم 20 میلیون متر مکعب و در مرحله سوم 40 میلیون متر مکعب در روز گاز تزریق شود.
این مخزن ذخیره‌سازی که در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرخس و در استان خراسان رضوی واقع شده است، پالایشگاهی به ظرفیت 20 میلیون متر مکعب در روز دارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن