تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821053750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور نیازمند کارگران متخصص است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان آیت الله نورمفیدی:
اقتصاد کشور نیازمند کارگران متخصص است
گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اقتصاد کشور ما به کارگران متخصص نیازمند است.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از جامعه کار و کارگری استان گلستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ها به مسائل اقتصادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم اشاره می کنند که این مسئله بیانگر شرایط امروز کشور ماست.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه همه باید به مسئله اقتصاد توجه کنند افزود: اقتصاد، مسئله بسیار مهمی است و نیازمند آن است که همه دستگاه ها و مردم به آن توجه داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: یک روز دشمنان جنگ نظامی را به مدت 8 سال بر کشور ما تحمیل کردند و پس از آنکه دیدند موثر واقع نشد وارد عرصه مسائل اقتصادی شدند و جنگ اقتصادی علیه کشور ما به راه انداختند تا از این طریق بتوانند ما را از پای درآورند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: طبق فرموده پیامبر اسلام (ص) ریشه کفر در فقر است بنابراین مشکلات اقتصادی در ایمان مردم تاثیرگذار است. البته ما مثل کمونیست ها نیستیم که حتی مذهب و فرهنگ را زیر سایه اقتصاد قرار می دهند.
 
آیت الله نورمفیدی با اعلام اینکه شرایط کنونی اقتصاد کشور مطلوب نیست تصریح کرد: در گذشته به جای اینکه اقتصاد ما تولیدمحور باشد وارداتی محور بوده به حدی که حتی مُهر و تسبیح را نیز از چین وارد می کردیم. در واقع جوانان چینی را مشغول به کار می کردیم و جوانان ایرانی بیکار می شدند.
 
وی اظهار داشت: در مسئله اقتصاد چند عامل موثر است؛ سرمایه، کارگر و منزلت آنها در جامعه و روابط بین کارگر و کارفرما. این هایی مسائلی هستند که در اقتصاد و تولید تاثیرگذار می باشند. 
 
وی افزود: به عنوان مثال سرمایه اگر با کار توام نباشد باعث درهم شدن اوضاع اقتصادی کشور می شود. کارگر نیز به تنهایی نمی تواند عامل شکوفایی اقتصاد باشد و سرمایه ای باید باشد که از استعداد کارگران بهره بگیرد.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه کارگر متخصص نیاز اصلی جامعه ماست بیان داشت: هرچه کارگر توانمندتر و متخصص تر باشد می تواند اقتصاد یک کشور را شکوفا و پیشرفته سازد در غیر این صورت ما کارگران ساده و غیرمتخصص زیادی نیاز نداریم. حتی "دربانی" و "قبرکنی" تخصص می خواهد چه برسد به کارهایی که بخواهد مایه پیشرفت اقتصاد و تولید کشور باشد.
 
وی با ذکر مثالی از تعداد بالای نیروی متخصص در صنعت کره جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد متعالی داشته باشیم نباید مباحث آموزشی به جوانان و کارگران فقط به شکل تئوری باشند بلکه باید به آنها به روش عملی آموزش بدهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: دنیای امروز بر اساس فکر و برنامه ریزی پیش می رود و دولت به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات اقتصادی جامعه بربیاید.
 
وی به مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها اشاره و تصریح کرد: با اینکه بارها گفته شد که درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها صرف تولید و اشتغال می شود، پیش بینی می شد که مردم همکاری بیشتری با دولت می داشتند همان طور که همه ما معتقدیم این کشور خانه و جان ماست.
 
وی به روابط بین کارگر و کارفرما پرداخت و افزود: کارگران باید علم خود را افزایش دهند و کارفرمایان نیز باید این را به عنوان پیش شرط در نظر داشته باشند. نباید کارگران و کارفرمایان را از یکدیگر بترسانیم.
 
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در آینده کالاهای ایرانی در بازار جهانی بتواند با کشورهای دیگر رقابت کند. همچنین مسئولان دولتی بتوانند امید را در جامعه توسعه و رونق دهند.
 
جایگاه ویژه کسب و کار در سند چشم انداز 1404
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از فعالیت ماه های گذشته و برنامه های آینده گزارشی ارائه کرد.
 
امرالله عباسی گفت: در حال تدوین سند چشم انداز 1404 در حوزه های مختلف هستیم که یکی از آنها حوزه کسب و کار است.
 
وی افزود: کسب و کار حوزه ای است که در آن کار شایسته دیده شده به معنای آنکه 4 مقوله مهم در زمینه توسعه و اشتغال جوانان در آن لحاظ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مزایای این طرح مربوط می شود تصریح کرد: علاوه بر آن در نظر داریم بنگاه های اقتصادی که پیش از این به صورت سنتی عمل می کردند را به صورت علمی تبدیل کنیم.
 
عباسی خاطرنشان کرد: "حرفه ای محور شدن" هم یکی از دیگر از مزایای طرح توسعه و اشتغال است که در آن هرچه کارگران مهارت های بهتری داشته و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند می توانند در بخشی از سود آن سهیم شوند.
 
وی توسعه بیمه های اجتماعی  و توزیع سهام عدالت به کارگران را از دیگر برنامه های این اداره اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از 25 هزار خانوار کارگر برای دریافت سهام عدالت در سامانه ما ثبت شده که پیش بینی می کنیم این رقم تا 75 هزار نفر افزایش یابد.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان گفت: در صدد آن هستیم که نرخ بیکاری واقعی را ارزیابی کنیم زیرا آنچه که کسب و کار بین المللی اعلام می کند با واقعیت کشور ما متفاوت است.



۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن