تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسیدن عمق چاههای آب در استان سمنان به 250 متر زنگ خطر بزرگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری رسیدن عمق چاههای آب در استان سمنان به 250 متر زنگ خطر بزرگی است سمنان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان رسیدن عمق چاههای آب در برخی مناطق این استان را به 250 متر زنگ خطر بزرگی دانست.


ˈسیدحسن میرعمادˈ روز یکشنبه در گفت و گویی یکی از مهمترین مشکلات منابع طبیعی این استان را برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی دانست و افزود: برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی استان سمنان موجب افزایش بیابان می شود.
وی با بیان اینکه امروز بیش از ظرفیت، مراتع این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد، سطح سطح مراتع استان سمنان را سه میلیون و 700 هزار هکتار بیان و خاطرنشان کرد: این میزان مراتع مورد استفاده یک میلیون و 300 هزار واحد دامی قرار می گیرد که این رقم بیش ظرفیت مراتع این استان است.
وی گفت: هر ساله با فصل بهار و رشد گیاهان مرتعی، برخی از مراتع این استان دستخوش چرای غیر مجاز دام می شوند که این امر مغایر با قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور است و چرای زودرس و واحد دامی خارج از ظرفیت باعث تخریب شدید مراتع می شود.
میرعماد متذکر شد: حرکت دام در زمین های شیب دار باعث جابه جایی خاک شده و در صورت تکرار، تراس های کوچکی ایجاد و موجب فرسایش خاک می شود.
وی با تاکید بر اینکه با فشرده شدن خاک، آب توانایی نفوذ پذیری ندارد و نمی تواند آب را به خوبی جذب و نگهداری کند، تصریح کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی، سخت شدن نفوذ آب در خاک و آغاز ساییدگی زمین و از دسترس خارج شدن نزولات آسمانی از پیامدهای مهم چرای زودرس است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه آحاد مردم در ایجاد تغییرات و و در مواردی تخریب منابع طبیعی نقش دارند، اظهار داشت: تنها دستگاه متولی در برابر حریق، تعرضات، نابودی پوشش گیاهی و جلوگیری از توسعه بیابان زدایی در استان سمنان اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری است که با وجود مشکلات اعتباری انجام وظیفه می کند و انتظار دارد مردم نیز به وظائف خود در حفظ و احیا منابع طبیعی عمل نمایند.
وی با تاکید بر اینکه بهره برداری های نامناسب موجب تخریب پوشش گیاهی و فرسایش خاک در استان سمنان شده است افزود: رسانه های گروهی با اطلاع رسانی و آموزش بهره برداران می توانند در ارتقای سطح فرهنگ استفاده از منابع طبیعی سهم به سزایی داشته و این اداره کل را در امر خطیر حفظ و حمایت از انفال حمایت کنند.ک/1
599/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن