تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دگزامتازون درصدر اقلام پر مصرف دارویی زنجان قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دگزامتازون درصدر اقلام پر مصرف دارویی زنجان قرار دارد زنجان- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، گفت: براساس برآوردهای انجام گرفته 13 درصد نسخ دارویی زنجان به آمپول دگزامتازون اختصاص دارد.


به گزارش ایرنا، مهرداد حمیدی روز شنبه درجمع خبرنگاران، افزود: آمپول دگزامتازون بسیار خانمانسوز بوده و عوارض جبران ناپذیری دارد و در کشورهای توسعه یافته با احتیاط بیشتری تجویز می شود.
وی یاداورشد: متاسفانه مصرف بی رویه انتی بیوتیک و کورتون ها در جامعه موجب شده تشخیص بیماری ها جدی گرفته نشود و فرد با علایم پیشرفته تری به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه می کند.
حمیدی افزود: عدم مصرف منطقی داروها علاوه بر عوارض ناخوشایند آن مخاطرات متعددی را در طول بازه زمانی بر جای می گذارد.
رییس دانشکده داروسازی استان زنجان با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم به نوعی پزشک خود بوده و برای رفع عارضه ودرد پیش آمده، خود درمانی می کنند، گفت: متاسفانه تجویز دارویی دیگران در مواقع بروز علایم مشترکی انجام می گیرد ، این درحالی است که نشانه ها مربوط به بیماری دیگری بوده و این شیوه به غلط مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: مصرف انواع انتی بیوتیک ها به ویژه ضد دردها در این استان و جامعه روند روبه رشدی دارد و در این حوزه با وجود اطلاع رسانی لازم موفقیت های کمتری حاصل شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: ورود فراورده های قاچاق دارویی و آرایشی و استفاده مردم به دلیل نازل بودن قیمت این نوع دارو مشکلات عدیده ای را موجب شده است.
وی یادآورشد: ارزان بودن کالای قاچاق به معنای کیفت بالای ان نیست و بیشتر این اقلام در بازارهای غیر رسمی به فروش می رسد و تقلبی به شمار می رود.
حیمدی افزود: تحقیقات انجام گرفتته نشان می دهد 30 درصد پیوندهای کلیه در اثر عوارض جانبی دارو رخ می دهد و مردم به این موضوع کمتر توجه می کنند.
522/7320
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن