تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814726738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای صنعتی آلاینده نباید تسهیلات و خدمات دریافت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واحدهای صنعتی آلاینده نباید تسهیلات و خدمات دریافت کنند تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان تهران گفت: نباید به واحدهای صنعتی و خدماتی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز که ایجاد آلودگی می کنند خدمات و تسهیلات داده شود.


به گزارش روز شنبه ایرنا از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات) روز گذشته در حاشیه مراسم پاکسازی حواشی رودخانه جاجرود نشست مشترکی با حضور محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرماندار پردیس و جمعی از مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری پردیس برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این نشست اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیتی بسیار بالای شهرستان پردیس باید از پیشوند کلانشهر در عنوان نام این شهرستان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه بدون برنامه هر شهر با معضلات فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی همراه است گفت: برای احداث مناسب شهرهای جدید باید برنامه ریزی و طراحی مناسب شهری در حوزه های مختلف انجام بگیرد.
حیدرزاده با بیان اینکه پیش از احداث شهرستان پردیس طراحی شبکه فاضلاب پیش بینی نشده بود، تصریح کرد: بعد از تاسیس این شهر اقداماتی در خصوص ایجاد شبکه فاضلاب پردیس صورت گرفته است که امید است با راه اندازی این شبکه بخشی از دغدغه های محیط زیست این شهرستان مرتفع شود.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از ساخت و ساز ساختمان ها در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: در دولت قبل مقرر شده بود در ازاء واگذاری اراضی دره بهشت به مسکن مهر، زمین معوضی به منطقه حفاظت شده جاجرود الحاق شود.
حیدرزاده افزود: پیگیری هایی در این موضوع در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد.
وی با اشاره به صنعت سیمان شمال که یکی از مشکلات زیست محیطی در این منطقه است، گفت: ما به دنبال ایجاد خلل در رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه نیستیم، ولی به طور قطع نخستین اولویت اصلی کار و برنامه زیست محیطی ما رعایت حقوق شهروندی، حفظ محیط زیست و سلامتی مردم است.
وی افزود : به دنبال این هستیم که با تعامل و نگاه حمایتی تهدیدهایی که در حوزه محیط زیست وجود دارد مرتفع و آلودگی ها بطور کامل کنترل شود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در صورتیکه این نگاه تعاملی منجر به نتیجه نشود به طور قطع از اختیارات حاکمیتی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: صنایع فاقد برنامه مدیریت پسماند و فاضلاب بیشترین آلودگی را به آب های سطحی و منابع آب و خاک وارد می کنند.
حیدرزاده اظهار کرد: نباید به واحدهای صنعتی و خدماتی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز که ایجاد آلودگی می کنند خدمات و تسهیلاتی ارایه شود تا اینکه این واحدها خود را با ضوابط و معیارهای زیست محیطی منطبق کنند.
حیدری فرماندار پردیس نیز با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و طبیعت در این شهرستان اظهار کرد: طراحی شهرستان پردیس با هدف سکونت 200هزار نفر پیش بینی شده بود ولی بر اساس وضع موجود 800 هزار نفر سکونت خواهند داشت.
وی افزود: شهرستان پردیس در مجاورت تهران احداث شده و برعکس تهران، دارای آب و هوای مطلوب و کوهستانی می باشد و از قدیم مکان مناسبی برای استفاده تفریحی مردم بوده است .
فرماندار پردیس با تاکید بر حفظ هوای پاک و طبیعت زیبا شهرستان پردیس گفت: در این مسیر با برنامه ریزی مناسب در حوزه محیط زیست باید از تمام اختیارات قانونی استفاده شود.
در پایان این نشست مسوولان با مشارکت مردم، طبیعت دوستان و تشکل های مردم نهاد در یک برنامه نمادین و همزمان با چهارمین روز از هفته زمین پاک نسبت به پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود اقدام کردند.
تهرام564/1699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن