تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804871042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: چشم انداز مسیر اقتصادی دولت خوب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: چشم انداز مسیر اقتصادی دولت خوب است کرمان - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چشم انداز اقتصادی فعلی و مسیری را که دولت ادامه می دهد، خوب است و با وجود برخی مشکلات در مجموع روند رو به رشد است.


به گزارش ایرنا، محمدرضا پور ابراهیمی روز شنبه در آیین تجلیل از کارفرمایان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که امروز ثواب ایجاد یک واحد اقتصادی کمتر از ساخت مسجد نیست، افزود: مسئله امروز ما مشکل اقتصادی است و اگر این کار را نکنیم جوانان را از دست می دهیم.
وی در همین راستا تغییر قانون کارگری را ضروری دانست و گفت: سخت گیری های کارگری باعث شده تا کارفرمایان از بکارگیری کارگران اجتناب کنند و به همین دلیل قانون کار باید اصلاح شود که حقوق کارگر و کارفرما در آن دیده شود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر امروز عملکرد تعاون باید بازنگری شود چرا که عملکرد وضعیت تعاون نشان می دهد که 70 درصد تعاونی ها در کشور زیانده هستند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت قانون اصل 44 اشاره کرد و گفت: دلیل اجرای اصل 44 نا کارآمدی اقتصادی بود که قرار است با اجرای آن این ناکارآمدی ها اصلاح شود.
وی همین موضوع را دلیلی برای پرداختن به موضوع آسیب های وابستگی صندوقهای بیمه ای به دولت مطرح کرد و افزود: جدا شدن صندوق های بیمه ای از بدنه دولت موجب می شود تا مشکلات فعلی آنها کمتر شود.
پورابراهیمی اظهار کرد: بررسی وضعیت در سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که 40 درصد جمعیت با 10 مییلون نفر جمعیت اصلی بیمه شده که با خانواده آنها بیش از 30 میلیون نفر هستند تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل وابستگی 40 درصد جمعیت کشور به سازمان تامین اجتماعی این سازمان حجم عظیمی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوم از ارزش حقوق و درآمد این جمعیت 40 درصدی کشور به تامین اجتماعی واریز می شود که این حجم عظیمی از منابع مالی را تشکیل می دهد و باید این پول ها سرمایه گذاری شود.
وی گفت: بیمه ها یکی از بنگاه های اقتصادی مهم در دنیا هستند که رسالت توسعه اقتصادی را دارند و تامین اجتماعی هم سازمانی است که موتور محرک اقتصادی کشور را تشکیل می دهد و در کنار آن خدمات بیمه ای را ارایه می دهد.
پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: وضعیت صندوق تامین اجتماعی مناسب نیست و صندوق فولاد و مس هم این وضعیت را دارد که وضعیت مس بسیار بدتر شده است زیرا هفت ماه فروش را متوقف کرده اند و ما هم دلیل آن را نمی دانیم و برای پرداخت حقوق کارگران خود از بانک تجارت وام گرفته اند که این موضوع را در مجلس پیگیری می کنیم.
وی بیان کرد: اگر ما مدیریت نکنیم نگران دهه آینده هستیم و در این بین پیشنهاد ما تشکیل سندیکا است زیرا دهه آینده دهه بحران صندوق های بیمه ای در کشور است که یکی از دلایل آن هم چسبندگی این صندوق ها به دولت است.
وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا رییس سازمان تامین اجتماعی را دولت انتخاب نمی کند، افزود: هر جا چسبندگی صندوق های بیمه به دولت بیشتر شود ناکارامدی آن صندوق هم بیشتر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال صندوقی که دولتی باشد اگر گفتیم در طرحی سرمایه گذاری کند و کارخانه ای ایجاد کند، اگر این کار را انجام نداد وزیر را استیضا می کنیم اما اگر این صندوق ها دولتی نباشد دیگر نمی توان کسی را استیضا کرد همین موضوع باعث شده که چند طرح نامعلوم بر گردن تامین اجتماعی در سطح کشور داشته باشیم.
پور ابراهیمی بیان کرد: اگر سندیکا در صندوق های بیمه ای تشکیل شود کارگری که در عمق زمین کار می کند و بخشی از حقوق خود را به این صندوق ها واریز می کند نماینده آن کارگر در سندیکا نظارت می کند که این پول در طرح های اقتصادی که صرفه داشته باشند، هزینه شود.
وی گفت: قانون رفاه تامین اجتماعی قانون مناسبی برای تامین اجتماعی نیست و از سوی دیگر نیز تجمع صندوق های بیمه ای به نفع کشور نمی باشد.
وی افزود: به عنوان مثال صندوق های بیمه اصلا سرمایه گذاری نکرده اند و این مربوط به بعد از انقلاب هم نیست.
پورابراهیمی اظهار کرد: هم اکنون برخی از همکاران ما در مجلس فکر می کنند که تامین اجتماعی یک نهاد امدادی است.
این نماینده مجلس بیان کرد: حرکت را در مجلس شروع کرده ایم که میزان چسپندگی را به دولت کم کنیم و روند آن هم این است که سندیکا در استان ها تشکیل شود و دولت هم نظارت کند.
پور ابراهیمی تصریح کرد: اگر بیمه و دولت را از هم جدا کنیم قدرت نمایندگان را در تصمیم گیری دولت کم می کنیم و به همین خاطر این صحبت های من در مجلس زیاد طرفدا ندارد و کار سختی است و شما کارفرمایان می توانید مطالبه گری کنید.

ک/2
7444/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن