تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815699134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از علائق ملی کاربران ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از علائق ملی کاربران ایرانی تهران- ایرنا- دعوت به شرکت درنظرسنجی های سیاسی اینترنتی توسط فراخوان دهندگان گمنام مانند نظر سنجی در مورد خلیج فارس، با تحریک علائق ملی کاربران ایرانی شیوه جدیدی برای کلاهبرداری های اینترنتی ازطریق فروش اطلاعات آنها است.


*** درخواست مشارکت در نظر سنجی های ناشناس اینترنتی
---------------------------------------------------------------
در سال های اخیر برخی افراد حقیقی و یا حقوقی گمنام از طریق پیامک و یا اینترنت کاربران ایرانی را دعوت به شرکت در نظرسنجی در مورد نام خلیج فارس می کنند که به گفته کارشناسان حوزه آی تی این اقدام نوعی سوء استفاده از علائق ملی در فضای مجازی است.
مدت هاست سایتی تحت عنوان http://www.persianorarabiangulf.comاز کاربران نظرسنجی اینترنتی در مورد نام خلیج فارس به عمل می آورد. اگرچه در فضای مجازی گفته می شود این وب سایت توسط گوگل راه اندازی شده است، اما تاکنون مسوولان این شرکت در این زمینه اعلام رسمی نداشتند.
علاوه براین برخی ازکاربرانی که دراین وب سایت نظر داده اند معتقدند که نتایج این نظرسنجی به طور ملموس و هدفمندی دائم علیه کاربران ایرانی تغییر می کند، به طوری که هنگامی که به این سایت مراجعه می شود، در یک لحظه آمار سایت 59 درصد به نفع خلیج فارس است اما درست یک ساعت بعد این نظر سنجی درست به 40 درصد کاهش می یابد.
تغییرات زود گذر آماری دراین وب سایت فارغ از اینکه عوامل پشت صحنه آن چه کسانی هستند، سوال برانگیز است.
*** کاربران ایرانی پاسخ دهند
----------------------------------
سوال اینجاست آیا کاربران ایرانی می دانند طراحان این وبگاه چه کسانی هستند و اهداف آنها از این دعوت چیست؟ مثلا در مورد وبگاه
پاسخ تعدادی از کارشناسان حوزه آی تی به خبرنگار علمی ایرنا بسیاری از ابهامات در مورد تاثیرامنیتی و اطلاعاتی اینگونه اقدامات اینترنتی برهویت کاربران ایرانی فاش ساخته است. جزییات این گفت وگو به شرح ذیل است:

** رهگیری یک سایت اصلی یا جعلی چگونه است؟
-----------------------------------------------------------
سوال اینجاست که وبسایت http://www.persianorarabiangulf.com/ چگونه شکل گرفته است؟
براساس اطلاعات کارشناسان حوزه آی تی به طور کلی تمامی وب سایت ها از دو طریق قابل پیگیری هستند:
1- در روش نخست می توان آدرس وب سایت را از طریق نرم افزار who is مورد بازیابی موتورهای جست و جو قرار دارد.
2- روش دوم شناسایی یک وب سایت ، استفاده از آی.پی آدرس آن است که این امر هم کشور میزبان این آدرس را نشان می دهد.
این درحالی است که وب سایت نظرسنجی درباره خلیج فارس با آدرس http://www.persianorarabiangulf.com/ از هیچکدام از روش های یاد شده قابل پیگیری نیست.

*** رای گیری های نامعتبراینترنتی راه جدید دستیابی به اطلاعات کاربران و فروش آنها
-------------------------------------------------------------------------------
باقر افخمی عضو شورای حل اختلاف جرایم رایانه ای استان تهران این روش رای گیری را راهی برای به دست آوردن اطلاعات ایمیل های افراد دانست و گفت: با توجه به اینکه این اطلاعات از طریق ایمیل ها نیز جابجا می شود می توان انتظار داشت که آدرس ایمیل کاربران ایرانی در اختیار شرکت های تبلیغاتی ناشناس قرار می گیرد و به همین دلیل این کاربران انبوهی از تبلیغات مفهوم و نامفهومی را دریافت می کنند.
وی افزود: معمولا آمار این نظرسنجی اینترنتی علیه کاربران ایرانی است که همین امر آنها را به تحریک بیشتر برای شرکت دراین نظرسنجی می کند.
افخمی با تاکید بر اینکه براساس آمار تعداد کاربران وبلاگ و سایت های ایرانی در دنیا بسیار بالاست است، گفت: چطورممکن است که این رای گیری در اکثر مواقع به نفع کاربران غیرایرانی باشد؟
وی این سوال را مطرح کرد که : چرا این نوع رای گیری های اینترنتی توسط یک سازمان مردم نهاد با پیشینه مشخص صورت انجام نمی شود و عمدتا وبلاگی گمنام اقدام به این موضوع می کند.

*** سبک جدید کلاهبرداری اینترنتی
-----------------------------------------------
مرتضی امینی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: به نظر می رسد از برگزاری چنین نظرسنجی هایی اهداف دیگری مانند بهره برداری اینترنتی مانند افزایش سطح رتبه بندی وبلاگ ها نزد سایت های رصد گر در نظر است.
وی افزود: شگرد این وبسایت ها و یا وبلاگ ها هم اینگونه است که موجی سیاسی و یا اجتماعی را راه اندازی می کنند تا بر برانگیختن احساسات و علائق مختلف کاربران آنها را به سوی این وبسایت سوق دهند و همین امر سبب افزایش سطح بندی آنها در سایت های رصد گری مانند الکسا می شود.
استاد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: معمولا این سایت ها مانند شبکه های اجتماعی افراد را به صورت لینکی از موضوع نظرسنجی آگاه می کنند و همین امر موجب جذب سیل انبوهی از مخاطبان می شود.

*** ایجاد موج ساختگی سیاسی -اجتماعی
-----------------------------------------------
محمد درزی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات در این زمینه معتقد است که هر اقدام خودجوشی هم تاثیر خود را روی کاربران خواهد داشت. خودجوش بودن دلیلی بر تاثیر نگرفتن یک حرکت نیست و این امر بازتاب های سیاسی- اجتماعی به همراه دارد.
وی در این زمینه توضیح داد: دعوت به نظرسنجی درمورد خلیج فارس در سال های اخیر توسط یک ایمیل در اختیار بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته است . این حرکت از دو یا سه سال گذشته آغاز شده است اما با وجود گذشت این مدت این سوال مطرح است که چرا همچنان نتایج این نظرسنجی مشخص نشده است و یا سطح آن با وجود مشارکت تعداد زیادی از کاربران ایرانی تغییر نکرده است؟
وی افزود: با توجه به واقعیات در این زمینه باید گفت گردانندگان این وبسایت اهداف دیگری از این موضوع دارند.

*** چه پایگاههای اینترنتی برای برگزاری نظرسنجی معتبر هستند؟
---------------------------------------------------------------------------
علی اکبر جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و پدرعلم فناوری اطلاعات ایران نیز در این زمینه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سایت های نظر سنجی معتبر هستند که از نظر رسمی مورد تایید بعضی از سازمان های بین المللی و یا سازمان های دولتی باشند.
وی افزود: در نظر سنجی ها به این نکته توجه د اشت سایت هایی که رسمی و معروف نیستند عموما نظرسنجی های دارای اشکال متعدد علمی مطرح می کنند که همین امر اعتبار آنها را زیر سوال می برد و نتایج و یا مشارکت در آنها قابل اعتنا نیست.
به گفته جلالی رای گیری در فضای مجازی باید توسط وب سایت های معتبرعلمی - تحقیقاتی مستقل و شناخته شده صورت گیرد تا راستی آزمایی آنها از طریق روش های علمی قابلیت پیگیری باشد.
علمی(5)**9190**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن