تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازگاری برخی مرجان‌ها با گرمای زمین


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سازگاری برخی مرجان‌ها با گرمای زمین
کد خبر: ۳۹۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ - 26 April 2014


نتایج یک مطالعه جدید نشان داد برخی از صخره‌های مرجانی بیش از آنچه که تاکنون تصور می‌شده قادرند خود را با دمای فزاینده زمین تطبیق دهند.

به گزارش ایسنا، صخره‌های مرجانی برای حفظ تعادل اکوسیستم دریاها بسیار حیاتی هستند. مطالعات جدید متخصصان علوم دریایی نشان می‌دهد برخی صخره‌های مرجانی چندرنگ، قابلیت بهتری در سازگاری با روند افزایش دمای زمین از خود نشان می‌دهند. یافته‌های این محققان خبر خوبی برای محیط زیست خواهد بود. چرا که صخره‌های مرجانی از شدت طوفان‌های شدیدی که به سمت مناطق مسکونی می‌روند می‌کاهند. این صخره‌ها همچنین پذیرای انواع و اقسام ماهی‌ها و آبزیانی هستند که وجود آنها برای امرار معاش ساکنان این سواحل و تامین غذای مردم جهان حیاتی است.

مطالعات جدید روی یک گونه از صخره‌های مرجانی که در چشمه‌های آب گرم در جزایر دورافتاده اقیانوس آرام و در سواحل جزیره «افو» در «ساموآ»ی آمریکا زندگی می‌کنند، انجام گرفت که نتایج حاصل از آن را می‌توان به صخره‌های مرجانی در سایر نقاط جهان نیز تعمیم داد.

 به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی، «استفان پالومبی»، زیست‌شناس علوم دریایی و سرپرست اصلی این مطالعه با بیان مطلب فوق افزود: اگر این فرضیه‌ها درست باشد،‌ احتمالا صخره‌های مرجانی سراسر جهان تا پیش از اینکه گرمای جهانیِ اقیانوس‌ها به طور کامل آنها را ازبین ببرد فرصت بیشتری برای سازگاری خواهند داشت چون به محض گرم شدن اقیانوس‌ها‌، مرجان‌ها برخی محدودیت‌های خود را بهبود می‌بخشند. با این حال هنوز از محدودیت‌های این صخره‌های مرجانی و زمان دقیق به حداکثر رسیدن این قابلیت‌ سازگاری در آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

اما آنچه که کارشناسان دریافته‌اند این است که نوعی از صخره‌های مرجانی با عنوان Acropora hyacinthus قادر به تنظیم تدریجی فیزیولوژی خود متناسب با افزایش سالانه گرمای اقیانوس‌های جهان هستند. برخی کلونی‌های مرجانی نیز با گذشت چندین نسل به مقاومت و تکامل شایان ذکری در برابر گرمای دمای زمین دست‌یافته‌اند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن