تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805510518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت ارشاد حامی اصلی پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزارت ارشاد حامی اصلی پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری است تهران – ایرنا - دبیر چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با بیان آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی اصلی پدیدآورندگان آثار ادبی - هنری است، افزود: این حمایت به طرق مختلف مالی و غیر مالی باهمکاری معاونت ها و بخش های مختلف این وزارتخانه انجام می شود.


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، لادن حیدری امروز (شنبه) در چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط گفت: برگزاری جشنواره های فیلم، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، مد و لباس و کتاب و اعطای وام از جمله اقداماتی است که توسط معاونت های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد بارقه های امید دردل پدیدآورندگان آثار و کمک به آنها برای خلق آثار بهتر صورت می گیرد.
وی ادامه داد: معاونت حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد که از حیث حقوقی و قانونی وظایف مهمی را در این حوزه دارد، از سال 1387 که بحث ثبت آثار، موضوع ماده 21 قانون حمایت حقوق مولفان تصویب و اجرایی شد، در کل با چالش هایی مواجه شد که در قوانین حوزه حقوق مالکیت ادبی - هنری پاسخی برای آنها وجود نداشت.
حیدری افزود: به همین جهت طبق چاره برنامه ریزی های مدیران وقت، اتاق فکرهایی با حضور متخصصان اجرایی و دانشگاهی در دفتر حقوقی تشکیل می شد تا برای مشکلات و مسائل پیش آمده پاسخ مناسبی داده شود که نتایج مثبتی هم از این نشست ها به دست آمده است.
به گفته حیدری بعد از تدوین لایحه قانون جامع که دارای موادی بسیار تخصصی و نیازمند بررسی های علمی تری است، معاونت حقوقی تصمیم گرفت که همسو با سایر معاونت های وزارتخانه اجرای یک اقدام ملی را در دستور کار خود قرار دهد که بازتاب بیرونی هم داشته باشد و بتواند از حیث حقوقی نیز پدیدآورندگان آثار ادبی - هنری را مورد حمایت های بیشتری قرار دهد.
وی با بیان اینکه برگزاری سلسله همایش های حقوق مالکیت ادبی - هنری و حقوق مرتبط همه ساله همزمان با سالروز جهانی مالکیت فکری در دستور کار این معاونت قرار گرفت افزود: در سال 1389 اولین همایش برگزار شد و اقبال مطلوبی که در میان جامعه حقوقی به خصوص متخصصان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، وکلا و قضات داشت از یکسو و بازتاب های مثبتی که از سوی پدیدآورندگان آثار مختلف داشت از دیگر سو، ما را به موثر و مثبت بودن این اقدام، خوش بین و در تداوم این راه مصصم تر کرد.
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی با تاکید بر این موضوع که در سال های اخیر به مساله اقتصاد توجه ویژه ای شده شده اظهار کرد: تلاش کردیم موضوعی را برای بررسی در این همایش برگزینیم که رنگ و بوی اقتصادی داشته باشد و در واقع به اجرای حقوق مادی پدیداورندگان آثار مرتبط باشد.
حیدری افزود: با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که بحش سازمان های مدیریت جمعی حقوقی بهترین موضوع ممکن در این خصوص است که تاکنون در ایران به دلیل عدم سابقه وجودی مورد بررسی دقیق علمی قرار نگرفته، حال آنکه وجود آن علاوه بر اینکه برای اجرای حقوق مادی پدیدآورندگان ضروری و به تجاری سازی آثار کمک می کند، می توانند کمک حال دولت در خصوص حمایت از خالقان آثار نیز باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: از ما حصل این همایش ضمن استفاده از تجارب مفیدی که اصناف مختلف موجود در کشور دارند، بتوان در تدوین آیین نامه اجرایی مربوطه که به نقش و عملکرد این موسسات می پردازد، بهره گرفته شود و بدین ترتیب در وقت و هزینه، حداکثر صرفه جویی صورت گیرد.
حیدری با بیان اینکه برگزاری این همایش با این موضوع را درسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به فال نیک می گیریم ادامه داد: تمامی عناصر این شعار به نحوی در سازمان های مدیریت جمعی حقوق متجلی است، چرا که این سازمان ها هم جنبه فرهنگی دارند و هم دراجرای حقوق پدیدآورندگان نقش اساسی داشته و در واقع به عنوان یک بنگاه اقتصادی هم مطرح می شوند.
چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری در تالار وحدت برگزار شد.
فراهنگ(3)**9266**2024**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن