تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807198576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه مناسب به آموزشهای مهارتی، اشتغال در آذربایجان غربی را به صددرصد می رساند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه مناسب به آموزشهای مهارتی، اشتغال در آذربایجان غربی را به صددرصد می رساند ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: نگاه مناسب به آموزشهای مهارتی و استفاده از تمام ظرفیت آموزشی در این حوزه با همکاری ادارات مختلف، اشتغال در استان را به صد در صد می رساند.


جمشید اسعدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه مستنداتی در خصوص لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان راهکار اصلی و عمده کاهش بیکاری در استان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای که در بسیاری از موارد، کوتاه مدت هستند می توانند در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در آذربایجان غربی موثر باشند که البته این امر منوط به توجه مدیران اجرایی استان به نتیجه این آموزش هاست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، آذربایجان غربی در بیشتر موارد صادرکننده اقلام خام به دیگر استانها و کشورهاست در حالی که می توان با فرآوری این محصولات خام نظیر عسل، سنگهای تزیینی، مواد معدنی و حتی جمعیت دامی استان، علاوه بر تولید صادراتی و ارزآوری برای استان، زمینه اشتغال تمام بیکاران را نیز فراهم کرد.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در تولید عسل رتبه نخست کشور را دارد ولی وجود یک کارخانه بسته بندی در این حوزه می تواند به ارزش افزوده بیشتر آن و اشتغال، کمک فراوانی بکند و این امر با آموزش های مهارتی در مدت چند هفته در حوزه بسته بندی می تواند میسر شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی همچنین با اظهار تاسف از عدم توجه به فرآوری سنگ های معدنی در استان، از درآمد میلیارد دلاری در این خصوص توسط برخی کشورها خبر داد و گفت: این در آمد با آموزش مهارت سنگ بری و ایجاد شکل های مختلف از این سنگ ها می تواند برای ایران و آذربایجان غربی ایجاد شود.
اسعدی افزود: در بسیاری از موارد، سنگ های تولیدی معادن آذربایجان غربی به صورت هزاران کیلویی به برخی کشورها صادر می شود و این سنگها پس از فرآوری بسیار کم و شکل دهی، دوباره با هزینه های هزاران برابری به کشور صادر شده و خریداری می شود که این امر می تواند بالعکس باشد.
وی در ادامه به احراز رتبه نخست جمعیت گاومیش در کشور توسط آذربایجان غربی پرداخت و ادامه داد: می توان از این رتبه در راستای توسعه صنایع مربوط به گاومیش استفاده کرد.
وی اضافه کرد: ایجاد صنایع چرم با بکارگیری تعداد بسیار زیادی از مهارت آموزان و تبدیل چرم ارزان قیمت گاومیش به محصولی دارای ارزش افزوده بسیار زیاد از جمله این مواردی است که میزان بیکاری در استان را روز به روز کاهش می دهد ولی تاکنون با وجود ظرفیت زیرساختی مناسب، توجهی به فرآوری این محصول نشده و تنها به فروش فله ای اقدام شده است که امیدواریم این رویه اصلاح شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه برای آموزش های مهارتی دولتی در استان، هیچ اعتباری از سوی ادارات و دستگاههای اجرایی هزینه نمی شود گفت: مشتاقانه با وجود هزینه های مالی، در راستای همکاری با ادارات آماده ایم ولی در بسیاری از موارد با درب بسته مدیران آنها رو به رو می شویم.
اسعدی در ادامه از همکاری برخی ادارات در راستای ارائه آموزش های مهارتی قدردانی کرد و ادامه داد: اداره کل زندانها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی، شرکت مخابرات و آموزش و پرورش از جمله اداراتی هستند که تاکنون همکاری خوبی در امر آموزش های مهارتی با این اداره کل داشته اند.
با توجه به اینکه آمارهای بیکاری در آذربایجان غربی از بیکاری افزون بر 117 هزار فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی دانشگاهی در استان حکایت دارد، می توان با گسترش آموزش های فنی و حرفه ای، این خلا را به صورت کامل پر کرد که این امر نیازمند همراهی و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط به ویژه در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی است.
8136/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن