تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804877273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: كرايه‌ها فعلاً افزايش نمي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استاندار: كرايه‌ها فعلاً افزايش نمي‌يابد
هر چند بنا بر گفته استاندار تهران، كرايه‌‌هاي حمل و نقل عمومي تاكسي تا اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها افزايش نخواهد يافت اما برخي از رانندگان تاكسي نرخ كرايه‌هاي خود را افزايش داده‌اند و سريع‌تر به استقبال مصوبه شوراي شهر مبني بر افزايش تا 25 درصدي نرخ كرايه رفته‌اند اين در حالي است كه سهميه سوخت وسايل نقليه عمومي واريز شده است.


هر چند بنا بر گفته استاندار تهران، كرايه‌‌هاي حمل و نقل عمومي تاكسي تا اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها افزايش نخواهد يافت اما برخي از رانندگان تاكسي نرخ كرايه‌هاي خود را افزايش داده‌اند و سريع‌تر به استقبال مصوبه شوراي شهر مبني بر افزايش تا 25 درصدي نرخ كرايه رفته‌اند اين در حالي است كه سهميه سوخت وسايل نقليه عمومي واريز شده است.
به واقع قرار است افزايش نرخ كرايه‌‌هاي وسايل نقليه براساس مصوبه شوراي شهر تهران تا 25 درصد افزايش يابد و همچنين از سوي استاندار تهران تأكيد شده است كه به جز افزايش قيمت‌هاي مصوبه،‌ افزايش ديگري صورت نخواهد گرفت و هرگونه افزايش قيمت و دريافت كرايه اضافي از مسافران ممنوع و تخلف محسوب مي‌شود. با اين حال سيدحسين هاشمي، استاندار تهران با تأكيد بر اينكه كرايه حمل و نقل عمومي و تاكسي‌ تا اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها افزايش نخواهد يافت، اظهار داشت: براساس اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها قيمت‌‌هاي حمل و نقل عمومي در سراسر كشور به يك ميزان و در طول سال براي يك بار افزايش خواهد يافت.
وي در اين زمينه افزود: با شوراي شهر و شهرداري تهران سياست‌‌هاي لازم براي افزايش كرايه‌‌هاي حمل و نقل عمومي اتخاذ شده و اتحاديه‌ها نيز همكاري لازم را براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها داشته‌‌اند.
استاندار تهران خاطر نشان كرد: براساس بررسي‌‌‌هاي صورت گرفته، كرايه‌‌هاي حمل و نقل عمومي از جمله تاكسي‌ها به شكلي افزايش خواهد يافت كه جبران دو ماه گذشته نيز در آن لحاظ شود.
وي با تأكيد بر اينكه كرايه‌‌هاي حمل و نقل عمومي تا اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها افزايش نخواهد داشت، گفت: ديگر اقلام ضروري در استان تهران نيز با هماهنگي‌‌هاي صورت گرفته و با ميزان و درصد مشخص در صورت اعلام ستاد هدفمندي يارانه‌ها افزايش خواهد يافت. سخنان اين مسئول در حالي بيان مي‌شود كه با تغيير نرخ سوخت و افزايش آن، قيمت كرايه‌ها نيز به صورت غيرمجاز و خودسر افزايش يافته است. اين افزايش كرايه در وسايل نقليه شخصي سبب ايجاد تنش ميان مسافران و رانندگان اين وسايل نقليه شده است. از سوي ديگر با افزايش نرخ انواع سوخت عملاً نرخ ساير خدمات كه دولت بر آن كنترل كمتري دارد نيز افزايش يافته است. همچنين بايد توجه داشت كه شيوه كنترل قيمت‌هاي سوخت به خصوص در وسايل نقليه عمومي هر چند توانسته است تا حدود زيادي به ثبات قيمت نرخ كرايه‌ها منجر شود اما روند افزايش قيمت سوخت سبب افزايش كرايه‌ها هم خواهد شد. حال اين افزايش تا چه ميزان تحت كنترل خواهد بود، سؤالي است كه همچنان بي‌پاسخ مانده است؟
با اين حال به گفته مسافران، برخي رانندگان تاكسي‌‌هاي رنگ و وارنگ از مسافران به هر نحوي كرايه بالاتر از مصوبه‌هاي موجود را دريافت مي‌كنند و اين موضوع سبب بالا رفتن تنش ميان مسافران و رانندگان شده است. نبود پول خرد و مشخص نشدن دقيق افزايش نرخ كرايه در حال حاضر عاملي است كه نارضايتي مسافران و رانندگان را در برداشته است، بر اين اساس لازم است تا هر چه سريع‌تر قيمت‌‌هاي واقعي و ميزان افزايش نرخ كرايه‌ها تعيين تكليف شود. از سوي ديگر در بحث پول خرد نيز دستگاه‌‌هاي متولي بايد به سمتي حركت كنند تا اين مشكل با توجه به آنكه قيمت سوخت در سال‌هاي آتي نيز افزايش پيدا خواهد كرد به نوعي حل شود تا از تنش ميان مسافران و رانندگان كاسته شود.
   وحدت رويه در اطلاع‌رساني
در پايان بر اين نكته بايد تأكيد كرد كه اظهارنظرهاي مختلف در خصوص افزايش نرخ كرايه‌ها و چگونگي اعمال آن خود به نوعي به آشفته بازار كرايه دامن خواهد زد بنابراين لازم است تا در كنار ساير تلاش‌‌هاي صورت گرفته، اطلاع‌رساني براي اين موارد از سوي ستاد واحد انجام گيرد تا جلوي شايعه پراكني و اظهارنظرهاي شخصي گرفته شود.

نویسنده : بيژن سوراني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1393 - 21:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن