تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820317443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي بانكي 23 نفر معادل افزايش قيمت يك سال بنزين!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدهي بانكي 23 نفر معادل افزايش قيمت يك سال بنزين!
معوقات بانكي 23 نفر 11 هزار ميليارد تومان و معادل 3 ماه يارانه نقدي ملت يا 9برابر درآمد صرفه‌جويي انصراف‌دهندگان است


بدهي بانكي 23 نفر بيش از 11 هزار ميليارد تومان است كه اين مبلغ بيش از درآمد دولت از محل افزايش قيمت‌هاي بنزين و گازوئيل در طول سال 93 است!
به گزارش «جوان»،  23 نفر از بدهكاران به طور متوسط بيش از478 ميليارد تومان بدهي معوق دارند كه حاضر به پرداخت آنها نيستند، اين درحالي است كه نه فقط با آزاد‌سازي و وصول بدهي‌ها دست دولت در اجراي فعاليت‌هاي عمراني باز مي‌شود كه بي‌شك اين منابع قادر خواهد بود نقش مهمي در گردش واحدهاي توليدي ايفا كند.
 بنابر اين گزارش، به نظر مي‌رسد زنگ‌ها براي بدهكاران بزرگ به صدا درآمده و اراده‌اي جدي و بين قوه‌اي در پي احقاق حقوق شهروندان و بازپس‌گيري معوقات صدها و هزاران ميلياردي از ابر بدهكاران بانكي ايجاد شده است.  آگاهان بر اين باورند اين اراده در پي ارايه طرحي از سوي مقام معظم رهبري ايجاد شده كه خبر آن را محسن رضايي داده است.
 از همين رو است كه دوروز بعد از آعلام امادگي رئيس قوه قضائيه براي برخورد با مفسدان اقتصادي، رانت‌خواران و پيگيري جدي معوقات بانكي، سعيد جليلي نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي گفته است: معوقات بانكي 23 نفر بيش از 11 هزار ميليارد تومان و معادل سه ماه يارانه نقدي تمام ملت ايران است!
اين حجم بدهي كه تنها متعلق به 23 نفر است در محاسبه‌اي ديگر حدود 9 برابر درآمد دولت از محل انصراف 2 ميليون و 400 هزار نفر از يارانه نقدي در طول يك‌سال است كه رقمي قابل توجه است. ( درآمد دولت از انصراف دهندگان حدود يك هزار و 200 ميليارد تومان اعلام شده است).
بنابراين گزارش، پيشتر نيز نماينده سمنان در مجلس شوراي اسلامي خبر از 173 بدهكار بانكي داده بود كه بيش از 50 ميليارد تومان بدهي دارند.
 عليرضا خسروي گفته بود: امروز 173 نفر در كشور بالاي 50 ميليارد تومان بدهي بانكي دارند و 61 نفر نيز بيش از يكصد ميليارد تومان به نظام بانكي كشور بدهكار هستند. گفتني است چند روز پيش نيز بانك ملي به عنوان يكي از بانك‌هايي كه بيشترين حجم بدهي را به دليل حجم سرمايه‌اش دارد، از ارسال نامه به بدهكاران بزرگ و تعيين تكليف وضعيت آنها خبر داده بود. در نامه مذكور به بدهكاران بزرگ تنها دو هفته براي روش شدن وضعيت‌شان مهلت داده شده بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1393 - 21:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن