تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813203689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشونت های فرقه ای طی پنج سال در پاکستان بیش از دو هزار قربانی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزارت کشور پاکستان / خشونت های فرقه ای طی پنج سال در پاکستان بیش از دو هزار قربانی گرفت اسلام آباد - ایرنا - وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: تشدید خشونت های فرقه ای و درگیری های مذهبی در مناطق مختلف از جمله مناطق قبایلی در شمال غرب پاکستان طی پنج سال گذشته , باعث مرگ دو هزار و 90 نفر از شهروندان این کشور شده است.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش دادند: وزارت کشور در گزارشی به اطلاع نمایندگان مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد رساند که بیشترین ترورها و قتل های هدفمند تروریستی با انگیزه های فرقه گرایانه در مناطق قبایلی صورت گرفته که 867 نفر در این مناطق کشته شده اند.
تارنمای خبری ˈاکسپرس تریبیونˈ پاکستان در این خصوص نوشت: در پاسخ کتبی مقامات وزارت کشور آمده که حملات مرگبار و اقدام تروریستی علیه اعضای جامعه هزاره (شیعیان) در مناطق مختلف ˈایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی پاکستان نیز طی پنج سال منجر به جان باختن 737 نفر شده است.
آمار خشونت های فرقه گرایانه در شهرهای مختلف ایالت ˈسندˈ در جنوب پاکستان همچنین در شهر ˈکراچیˈ مرکز این ایالت نیز حاکی از قربانی شدن 252 نفر از شخصیت های مذهبی، اساتید دانشگاهی و پزشکان سرشناس می باشد.
در شهرهای مختلف ˈایالت پنجابˈ در شرق پاکستان نیز این حوادث 104 کشته برجای گذاشته است.
وزارت کشور پاکستان در گزارش خود افزوده: قتل های هدفمند تروریستی نیز در ˈایالات خیبرپختونخوا، گلگیت-بلتستان و شهر اسلام آبادˈ پایتخت این کشور نیز به ترتیب 22، 103 و پنج کشته بهمراه داشته است.
منابع خبری نوشتند: سناتور های وابسته به احزاب مختلف پاکستانی در مجلس سنا ضمن بحث و مجادله در خصوص آمار ارائه شده توسط وزارت کشور از دولت اسلام آباد خواستند تا فهرست متهمان بازداشت شده که به جرم عملیات های تروریستی با انگیزه های فرقه ای محکوم شده اند را آماده و به مجلس ارائه دهد.
رسانه های پاکستانی امروز در گزارش دیگری به نقل از کمیسیون حقوق بشر این کشور افزودند: وقوع 41 حمله انتحاری در سال گذشته (2013میلادی) در مناطق مختلف پاکستان بیش از 694 کشته برجای گذاشت.
پیش تر ˈموسسه مطالعات صلح پاکستانˈ در گزارشی اعلام کرد: حملات فرقه گرایانه و بروز اختلافات مذهبی درپی دخالت نیروهای خارجی در مناطق مختلف پاکستان در طول سال 2013 افزایش چشمگیر یافت و این مساله باعث نگرانی های جدی در این کشور شده است.
به نقل از گزارش امنیتی این موسسه (Pips) نوشت: گروههای مخالف دولت و تروریست ها از حملات انتحاری در جریان خشونت های فرقه گرایانه استفاده کرده و سبب جان باختن بسیاری از شهروندان بی گناه پاکستان شدند.
آساق**1095**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن