تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری های قلبی وعروقی شایع ترین علل مرگ ومیردرکهگیلویه وبویراحمداست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیماری های قلبی وعروقی شایع ترین علل مرگ ومیردرکهگیلویه وبویراحمداست یاسوج - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری های قلبی وعروقی با 47 درصد ، سوانح رانندگی ، سرطان ها و طومارها به ترتیب در صدر شایع ترین علل مرگ و میر در این استان هستند.


سید رشید غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ها ، طومارها و سوانح رانندگی در این استان هرکدام 10.5 درصد است.
وی مصرف بی رویه مواد قندی و شیرینی ها، غذاهای چرب و انواع روغن ها ، غذاهای شور و پرنمک که بیشتر از میزان توصیه شده مصرف می شود را از مهمترین عوامل ابتلا به این بیماریها عنوان کرد.
غفاری اظهار کرد: بر اساس برآورد کارشناسان بهداشتی هم اکنون 40 درصد مردان 15 تا 64 سال در کشور دچار اضافه وزن و چاقی و دربرخی گروه های سنی در مردان 45 تا 55 ساله نیز این رقم به 57 درصد می رسد.
وی ابراز داشت: عادات و رفتارهای غلط غذایی در مردان مانند مصرف فست فودها، مصرف بیش از حد نوشابه های گازدار و قندی و نیز مصرف غذاهای شور باعث بروز چاقی و اضافه وزن در آنها شده است در نتیجه فشارخون بالا را سبب می شود.
غفاری افزود: استرس و فشارهای عصبی، کم تحرکی، مصرف دخانیات ، مصرف فراوان گوشت قرمز و غذاهای پرجرب نیز از سایر از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.
غفاری ویکرد اصلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ساماندهی و اجرای طرح غربالگری برای سنجش فشار خون و قند خون ویژه افراد بالای 30 سال را یادآور شد و افزود: هم اکنون میزان شناسایی مبتلایان به فشارخون در سطح روستاهای این استان حدود 16 درصد و در شهرها هفت درصد است.
رییس مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در سال گذشته بیش از 20هزارنفر از جمعیت روستایی این ستان مبتلا به بیماری فشار خون هستند.
وی بیشترین میزان مبتلایان را مربوط به سنین بالای 30سال اعلام کرد و افزود: خودمراقبتی و مشارکت جدی مردم در امر سلامت مهمترین راهکار برای جلوگیری از بروز و افزایش بیماری های غیرواگیر است.
671/7530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن