تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه لتونی:‌ خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود/ ابراز امیدواری ظریف نسبت به گسترش روابط با اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
وزیر خارجه لتونی:‌ خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود/ ابراز امیدواری ظریف نسبت به گسترش روابط با اتحادیه اروپا

وزیر خارجه لتونی:‌ خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود/ ابراز امیدواری ظریف نسبت به گسترش روابط با اتحادیه اروپا
وزیر خارجه لتونی گفت: درباره ثبات و امنیت در منطقه می‌توانیم با ایران همکاری خوبی داشته باشیم و تماس‌هایی در سطوح عالی بین دو کشور ایجاد شود.
به گزارش نامه نیوز، وزیر خارجه لتونی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است پس از دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست مطبوعاتی مشترک با وی ضمن ابراز خرسندی از سفرش به تهران به عنوان اولین سفر وزیر خارجه این کشور اظهار کرد: ما روابط تاریخی و دیپلماتیکی از گذشته با ایران داشته‌ایم و این روابط در سال 1921 شکل گرفته است.

وزیر خارجه لتونی گفت: ما سفیر غیر مقیم خود را که سفیرمان در سوئد است منصوب کرده‌ایم و سفیر غیرمقیم ایران که سفیر این کشور در ترکیه است منصوب شده است.

وی با اشاره به مذاکراتش با ظریف درباره موضوعات مختلف و تحولات منطقه گفت: درباره سوریه و عراق گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم می‌توانیم با ایران درباره ثبات و امنیت در منطقه همکاری‌های خوبی داشته باشیم و تماس‌های در سطوح عالی شکل گیرد به خصوص درباره افغانستان که پس از 2014 قرار است نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند. ایران نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط ایران با اتحادیه اروپا گفت، در این باره رایزنی‌های با وزیر خارجه انجام داده است و اضافه کرد: خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود تا بتوانیم روابط را در سطوح مختلف ارتقا دهیم.

وی گفت: درباره موضوعات مختلف رایزنی انجام شده است و درباره موضوعات سیاسی و اقتصادی مباحثی مطرح شد درباره موضوع حقوق بشر هم منتظر هستیم بتوانیم گفت‌وگویی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه لتونی اضافه کرد: درباره موضوعات آموزشی و فرهنگی به طور مفصل گفت‌وگو کردیم. پایتخت لتونی در سال 2014 پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا است که می‌خواهیم حضور بیشتر و چشمگیرتری از ایران در ریگا داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: مذاکرات با ظریف بسیار سازنده بوده است و به موضوعات از زوایای مختلف نگاه کردیم؛ امیدواریم که با سفر آقای ظریف به ریگا این مذاکرات در لتونی ادامه یابد.

ابراز امیدواری ظریف نسبت به گسترش روابط با اتحادیه اروپا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه لتونی سخن می‌گفت با بیان اینکه روابط ما با لتونی روابطی دیرینه است و به دهه 1920 میلادی بر می‌گردد اظهار کرد: ما هیچگاه اشغال لتونی را نپذیرفتیم و این روابط خوب با لتونی همواره ادامه داشته است.

وی با ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه لتونی به تهران گفت: بسیار خوشحالیم که اولین دیدار وزیر خارجه لتونی از تهران اتفاق می‌افتد و اولین سفیر لتونی نیز به عنوان سفیر غیرمقیم در ایران چند ماه پیش استوارنامه خود را ارائه کرد.

ظریف ادامه داد: امکان گسترش روابط در همه حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ سیاسی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد. لتونی در سال 2014 پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا است و امکان همکاری گسترده فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی و سایر حوزه‌های وجود دارد در حوزه اقتصادی هیاتی از بازرگانان و افراد بخش خصوصی وزیر خارجه لتونی را در این سفر همراهی می‌کنند همچنن گفت‌وگوهای سیاسی نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در مذاکراتش با وزیر خارجه لتونی در همه حوزه‌های روابط دو جانبه مذاکراتی صورت گرفته است گفت: خواست سیاسی دو طرف گسترش این روابط است که با آرام‌تر شدن وضع سیاسی و مذاکراتی که در وین در حال انجام هستیم و انشالله به نتیجه خواهد رسید امکان این فعالیت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

ظریف گفت: در موضوعات مختلف بین‌المللی از جمله وضعیت اوکراین،‌ سوریه،‌ افغانستان وعراق مذاکراتی انجام شد و دیدگاه‌های دو طرف مطرح شد. لتونی در سال 2015 ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت و زمینه برای همکاری دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله در افغانستان وجود دارد. لتونی در افغانستان حضور دارد و در دو دوره در آنجا فعال بوده است از جمله در زمان اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی و همچنین امروز در قالب آیساف در افغانستان حضور دارد و نقش قابل توجهی در قسمت تاجیک‌نشین و ازبک نشین افغانستان در منطقه مراز شریف ایفا می‌کند و سابقه نسبت خوبی در کمک به مردم افغانستان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زمینه برای همکاری با لتونی در افغانستان فراهم است اضافه کرد: درباره ضرورت گفت‌وگو و احترام متقابل در مباحث مربوط به حقوق بشر و جامعه مدنی با یکدیگر گفت‌وگوهایی داشته‌ایم بحث‌های خوبی صورت گرفته که جدی، مبنایی و دوستانه بود که امیدواریم زمینه‌ای برای همکاری هر چه بیشتر ایران و لتونی و اتحادیه اروپا در زمان ریاست این کشور باشد.





1393/2/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن