تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820257374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی برنامگی در برون سپاری و مشکلات مالی آموزش و پرورش خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بی برنامگی در برون سپاری و مشکلات مالی آموزش و پرورش خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بی برنامگی و بی تدبیری در برون سپاری بخش کارودانش و فنی و حرفه ای، بار مالی زیادی را بر دوش آموزش و پرورش این استان گذاشته است.


به گزارش ایرنا ˈسیدمحمد لنگریˈ روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: ما در اجرای طرح برون سپاری رتبه نخست را در کشور کسب کرده ایم اما چون این امر بدون کارشناسی صورت گرفته، اکنون زیر بار مالی آن مانده ایم.
وی هزینه ناشی از برون سپاری هنرستان های کار و دانش در این استان را هفت میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در هنرستانهای ما امکانات و تجهیزات زیادی وجود داشت که می توانست ما را از واگذاری آموزش ها به بخش خصوصی بی نیاز کند.
وی اظهار کرد: هزینه ناشی از این برون سپاری ها از سال 91 تاکنون پرداخت نشده بود که آموزش و پرورش امسال در عمل به تعهدنامه، نیمی از این بدهی را پرداخت.
وی هدف از ایجاد رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای را تربیت نیروی انسانی ماهر عنوان کرد و افزود: متاسفانه این هدف تحقق نیافته زیرا دانش آموزان پس از گذراندن این دوره ها وارد بازار کار نشده و به ادامه تحصیل در دانشگاه می پردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در عین حال از گسترش بی رویه آموزشگاه های فنی و حرفه ای در این استان انتقاد کرد و گفت: این گسترش بدون برنامه در حالی است که استانی چون تهران از این نظر رتبه آخر کشور را دارد.
لنگری افزود: استان های باتجربه نسبت به اجرای طرح ها کمتر اشتباه می کنند و ما باید در خصوص اجرای طرح ها از تجارب این استان ها بهره مند شویم.
اکنون حدود 50 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه خراسان شمالی در هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش این استان از سال 91، 432 میلیارد و 550 میلیون ریال بدهکاری مالی داشته که نیمی از آن در چهار ماه اخیر و در دوران مدیریت جدید، پرداخت شده است.
لنگری افزود: حقوق حق التدریسی، پاداش فرهنگیان بازنشسته، هزینه اجرای طرح ضیافت، سرویس رفت و آمد دانش آموزان، سرانه غذایی، امتحانات، هزینه های اداری ادارات استان و ضمن خدمت از جمله این بدهی های معوق مانده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ساماندهی نیروی انسانی، تحقق اقتصاد مشارکتی، مدیریت آموزشگاهی و بودجه ریزی عملیاتی محور را از برنامه های این مدیریت در دوره جدید برشمرد.
وی در زمینه نقل و انتقالات فرهنگیان اظهار کرد: هم اکنون فرهنگیان درخواست های خود را در سامانه نقل و انتقالات ثبت می کنند و تمامی نقل و انتقالات بر اساس امتیازات افراد و نیاز مبدا و مقصد صورت می گیرد.
لنگری افزود: بیشتر همکاران فرهنگی از نحوه نقل و انتقالات راضی نیستند و به همین دلیل در سال تحصیلی جدید این امر تنها بر اساس امتیاز صورت می گیرد چرا که فرهنگیان از تبعیض ها رنجیده خاطرند.
وی گفت: اکنون به جز شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان، بخش ˈگیفانˈ بجنورد و شهرستان اسفراین، هیچ یک از مناطق این استان به معلم ابتدایی نیاز ندارند.
لنگری گفت: تمامی نیروهای فرهنگی با سابقه کاری زیر 10 سال که اکنون در اداره کل مشغول به خدمت هستند باید به محل خدمت خود بازگردند.
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی، 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 14 هزار فرهنگی آموزش می بینند. ک/2
7184/626
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن