تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820735066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون استاندار خوزستان: ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد اهواز - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: ارتباط منطقی و پیوند معقول بین دانشگاه و صنعت، نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی عمادˈ روز سه شنبه در آیین افتتاح بیست و دومین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک در سالن آمفی تاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهارداشت: با توجه به اینکه در کشورهای در حال توسعه، ارتباط صنعت و دانشگاه کمرنگ است، در نتیجه باعث کند شدن توسعه فناوری و ایجاد چالش های اقتصادی و اجتماعی از جمله معضل بیکاری می شود.
وی از محققین، صاحبنظران، مدیران و دست اندرکاران صنعت خواست تا در راستای برقراری منطقی بین دانشگاه و صنعت برای حل مشکل بیکاری جوانان مشارکت و حضور یکپارچه داشته باشند.
عماد تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از ابزارهای توسعه پایدار است در نتیجه به عنوان یک مقوله کارآمد در توسعه اجتماعی و اقتصادی، ضرورتی انکار ناپذیر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه رابطه بین دانشگاه و صنعت، منافع متقابلی را برای هر دو دارد گفت: دانشگاهها از تجربه صنعت بهره گرفته و علم و عمل را با هم در می آمیزند و صنعت به علت ارتباط مستمر با دانشگاه می تواند نیازهای تخصصی خود را به نحو مطلوب تامین کند.
وی اظهارداشت: باید با عزم جدی، هدفگذاری و برنامه ریزی جدی در آینده از ثمرات این ارتباط در جهت افزایش بهروری برخوردار شویم.
عماد با اشاره به برگزاری کنفراس و این موضوع که مکانیک از جمله رشته های پایه ای است که می تواند صنعت را به تحرک وادارد افزود: علاوه بر ارائه مقالات، مشکلات و چالش های صنایع در قالب مقالات تخصصی ارائه می شود که در نوع خود بی نظیر است.
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این آیین گفت: این دانشگاه در حال حاضر بالغ بر 17 هزار دانشجو و 550 عضو هایت علمی و 12 دانشکده در پردیس فعلی دارد فعالیت می کند.
دکتر ˈمحمد رعایاییˈ با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دانشگاه تاثیر آن در توسعه و گسترش آموزش عالی در خوزستان است ادامه داد: دانشگاه چمران به عنوان مادر دانشگاههای استان می باشد.
وی تصریح کرد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، صنعتی جندی شاپور دزفول، علوم و فنون دریایی خرمشهر و صنعتی خاتم الانبیای بهبهان از دانشگاه چمران منشا گرفته اند.
رعایایی به برگزاری کنفرانس اشاره کرد و افزود: یک هزار و 500 نفر در این کنفرانس حضور یافته اند.
دبیر کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک نیز اظهارداشت: یک هزار و 835 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که 815 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
دکتر ˈابراهیم حاجی دولوˈ افزود: 411 مقاله به صورت شفاهی شامل 353 مقاله تحقیقاتی و 58 مقاله اعلام نیاز پژوهش صنعتی و 404 مقاله نیز به صورت پوستر، مورد پذیرش قرار گرفتند. وی گفت: همچنین 624 مقاله به صورت فارسی و 191 مقاله به صورت انگلیسی مورد پذیرش قرار گرفت.
حاجی دولو در خصوص اهمیت رشته مهندسی مکانیک تصریح کرد: این رشته کاتالیزور میان مهندسین است.
دبیر کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک در خصوص ابتکار دانشگاه برای کاهش انتقادات گفت: حضور بیشتر کارشناسان صنعتی در کنفرانس علمی از طریق فرصت ارائه ارائه مقالات اعلام نیاز صنعتی می باشد.
وی به گشایش نمایشگاه علمی و صنعتی نیز به عنوان یکی از برنامه های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه شامل 60 غرفه و در یک هزار متر مربع فضا در نظر گرفته شده است.
حاجی دولو افزود: تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ و کوچک، در این نمایشگاه غرفه برپا کرده اند.
7157/642
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن