تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819621562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شفاف سازي منصفانه قيمت، رسالت بورس کالا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۴۰ب.ظ)
شفاف سازي منصفانه قيمت، رسالت بورس کالا عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: وظيفه و رسالت اصلي بورس کالا شفاف سازي و کشف منصفانه قيمت محصولات است، و در شرايط فعلي مهم ترين موضوع براي توسعه بورس کالا، کنار رفتن قيمت هاي دستوري از روند معاملات همه محصولات است که وزير اقتصاد هم براين موضوع تاکيد دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسن نژاد، عضو کمسيون اقتصادي مجلس، در پاسخ به اين پرسش که آيا بورس کالاي ايران مي تواند در زمينه تنظيم و تعادل قيمت محصولات، باري از روي دوش دولت در فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها بردارد گفت: بورس کالاي ايران فقط به زمان هدفمندي يارانه ها مربوط نمي شود بلکه بازاري شفاف بوده که با وجود عمر کوتاهش عملکرد بسيار مناسبي داشته و به مرور هم بهتر خواهد شد.
نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: اثرات مثبت بورس کالا در زمان اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها را در محصولاتي مي توان مشاهده کرد که اکنون در بورس کالا حضور ندارند.
حسن نژاد در اين باره توضيح داد: در فاز دوم قانون هدفمندي، احتمال افزايش بي رويه قيمت ها، دلال بازي و گران فروشي در مورد کالاهايي که اکنون در بورس کالا پذيرفته نشده اند به مراتب بالاتر از محصولاتي است که به صورت مستمر در بورس معامله مي شوند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: نرخ محصولاتي که در بورس کالا مورد معامله قرار مي گيرد به دليل آنکه قيمت ها و حجم عرضه و تقاضا قابل رصد است، نهايت به ميزان هزينه هاي حاصل از فاز دوم قانون هدفمندي گران مي شود به اين ترتيب نظارت منطقي مسوولان در اين زمينه به مراتب بيشتر و آسان تر از بازار آزاد خواهد بود.
حسن نژاد با اشاره به اينکه عملکرد بورس کالا در هفت سال گذشته مطلوب بوده است، گفت: به طور حتم هر بازاري داراي نواقصي است و بورس کالا هم از اين قاعده مستثني نيست اما بايد توجه کنيم که مقايسه کردن بورس کالاي ايران با بورس هاي مطرح کالايي دنيا همچون بورس فلزات لندن و شيکاگو با بيش از 100 سال سابقه به هيچ عنوان منطقي نيست، زيرا اين بورس ها با توجه به تجربه طولاني مدت خود، جايگاه ويژه اي در اقتصاد کشورشان دارند.
اين نماينده مجلس معتقد است، رفته رفته با افزايش عمق معاملات بورس کالا، جايگاه اين بورس نيز در صحنه اقتصاد ملي بيشتر مي شود که اعتقاد ولت فعلي به بازار سرمايه مي تواند بر سرعت پيشرفت و توسعه بورس کالا بيافزايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن