تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798581948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در باره آلرژی بیشتر بدانیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در باره آلرژی بیشتر بدانیم قزوین - ایرنا - فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی گفت: بهترین اقدام و راهکار برای رفع حساسیت های بدنی (آلرژی) دوری از عوامل آلرژی زا است.


دکتر سید ˈمحمد فتحیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آلرژی واکنشی غیرمعمول در سامانه ایمنی بدن مقابل برخی از مولکول ها با ساختمان پروتئینی است که نتیجه آن بروز غیر معمول علائم و اختلال عملکرد در ارگان های مختلف بدن خواهد بود.
وی اضافه کرد: درصورت نبود امکان تغییر محل زندگی؛ شستشوی مکرر ناحیه بینی و گلو با محلول سالین، استفاده از ماسک با فیلتر مناسب و دستگاه های تصفیه هوا نقش کمک کننده دارد.
این فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی علائم اظهار کرد: آلرژی متنوع و وابسته به عضو یا دستگاهی از بدن است که درگیر آلرژی می شود؛ اگر دستگاه تنفسی درگیر باشد علائم بصورت عطسه، خارش بینی، آبریزش و گرفتگی بینی(رینیت) یا بصورت سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه (آسم) مشاهده می شود.
فتحی ادامه داد: اگر دستگاه گوارش درگیر شود، علائمی مانند دل درد (در شیرخوران بصورت کولیک)، استفراغ، مقاومت به درمان، اسهال مزمن، مدفوع خونی و اختلال رشد ایجاد می کند.
این فوق تخصص آسم و آلرژی افزود: در صورتی که پوست درگیر شود علائمی مانند کهیر و اگزما و ضمن اینکه خارش و آبریزش از چشم معمولاً همراه با رینیت دیده می شود.
به گفته وی اولین قدم درمانی آلرژی، شناخت عامل ایجاد کننده و پرهیز از تماس با آن است البته آلرژی های فصلی، به طور عمده مربوط به عوامل حساسیت زا گیاهی (گرده درختان و علف های هرز) است و اقداماتی مانند پرهیز از قرار گرفتن در معرض این عوامل، بسته نگه داشتن درب و پنجره ها و استفاده از دستگاه های تهویه هوا با فیلتر مخصوص(Hepa) می تواند تا حدودی موثر باشد.
فتحی ادامه داد: شیوع بیشتر بیماری های آلرژیک مانند آسم در 30 سال اخیر روبه افزایش است و شیوع جهانی آسم در کشورهای مختلف بین 7 تا 30 درصد گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در یک مطالعه مقطعی اخیر در تهران، حدود 35 درصد دانش آموزان مدارس راهنمایی علائم آسم را در تست تنفسی داشتند که این می تواند زنگ خطری برای گسترش این بیماری باشد و نشانگر تاثیر آلودگی هوا و تغییر در عوامل زیست محیطی در افزایش شیوع آسم باشد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: آسم یک بیماری التهابی مزمن در مجاری تنفسی است که سبب افزایش تحریک پذیری در مجاری تنفسی بیمار می شود.
این فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: این بیماران در صورت روبرو شدن با عوامل خاص، دچار انسداد (تنگ شدن) مجاری تنفسی می شوند که در نتیجه بیمار، دچار سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه می شود.
وی علائم شایع در بیماری آسم را، سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه ذکر کرد و افزود: سرفه در بیماران آسمی می تواند به شکل حملات سرفه شبانه یا سرفه حین فعالیت و ورزش رخ دهد و البته به طور عمده همراه با خس خس سینه است.
این پزشک یادآور شد: علائم این بیماری در شیرخواران بصورت سرفه های طول کشیده بعد از عفونت های تنفسی و خس خس سینه است و در کودکان به شکل احساس سنگینی در قفسه سینه ظاهر می شود ضمن اینکه در برخی از اطفال خسته شدن زودرس، کاهش توانایی در ورزش و فعالیت می تواند، تنها علامت آسم باشد.
فتحی افزود: حدود 200 ژن مختلف در انسان شناخته شده است که می تواند او را مستعد ابتلا به آسم کند البته زمینه ارثی برای آلرژی، شرط لازم است اما کافی نیست و در صورت تماس مداوم با عوامل حساسیت زا، علائم آسم ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه آسم مجموعه ای از بیماری های گوناگون (هتروژن) که علائم مشابه دارند است، افزود: یکی از انواع آسم که در سال های اخیر با پدیده صنعتی شدن کشور رو به افزایش است، آسم شغلی می باشد که در بیشتر صنایع مانند ریسندگی شاهد هستیم در این موارد علائم بیمار، هنگام حضور در محیط کار ایجاد و تشدید می شود و در روزهای تعطیل کاهش می یابد.
فتحی تاکید کرد: شناسایی عوامل ایجاد کننده آسم در محیط کار، اقدامات لازم برای حذف یا کاهش این عوامل و استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و ماسک با فیلتر مناسب، می تواند اقدام مناسبی در این زمینه باشد.
وی خاطرنشان کرد: از لحاظ تشخیص بالینی آسم حملات مکرر سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه در یک فرد می تواند مطرح کننده این بیماری باشد بویژه اگر در خویشاوندان فرد نیز مورد مشابه وجود داشته باشد.
این فوق تخصص آسم و آلرژی تست تنفسی (اسپیرومتری) و تست های تشخیص عوامل حساسیت زا مانند تست پوستی پریک را از روش های تشخیق دقیق آسم ذکر کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مرکز آموزشی درمانی کودکان قدس، هم اکنون در کلینیک ویژه این مرکز این تست ها برای کودکان و بزرگسالان انجام می شود.
7388/616
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن