تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813210853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر درمان کاشان: عمل سزارین تحت تاثیر تبلیغات نامناسب صورت می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر درمان کاشان: عمل سزارین تحت تاثیر تبلیغات نامناسب صورت می گیرد کاشان- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: عمل سزارین در ایران ناشی از تبلیغات ناصحیح و عملکرد نامناسب سیستم درمانی انجام می شود.


به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا افشارˈ روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: زایمان های غیرطبیعی علاوه بر هزینه بالا، اثرات زیان باری بر جسم و روان مادران باردار به همراه دارد.
وی کاهش خطر مرگ و میر در مادران باردار را از مهمترین فواید در زایمان های طبیعی دانست و گفت: این درحالی است که میزان مرگ و میر مادران باردار درغیرطبیعی هفت برابر بیشتر از طبیعی است.
افشار در ادامه تصریح کرد: احتمال بروز عفونت و عوارض ناشی از روش غیرطبیعی به مراتب بیشتر از زایمان های طبیعی است.
وی گفت: بیشگیری از آسیب های احتمالی به دستگاه های ادراری و گوارشی، آسیب به مثانه و انسداد روده، کاهش خون در بدن مادر از دیگر مزایای زایمان طبیعی است، به طوریکه میزان از دست دادن خون در زایمان طبیعی به طور متوسط 700 تا500 میلی لیتر در مقابل یکهزار میلی لیتر در نوع سزارین است.
افشار افزود: از نظر روانی در زایمان های طبیعی با ایجاد احساس خوشایند ناشی از توانایی انجام زایمان طبیعی و مشارکت در زایمان، درک نحوه تولد نوزاد، احساس تسلط و حاکم بودن بر اتفاقات حین زایمان، برقراری ارتباط فوری و بیوند احساسی با نوزاد بس از زایمان و احساس رضایت از بذیرش مسوولیت مادرانه همراه است.
سزارین یک جراحی بزرگ است که با شکافتن پوست روی شکم، عضلات زیر آن و جدار رحم همراه است.
به طور متوسط 10 درصد زایمان ها در جهان به روش سزارین انجام می شود، طبق آمار رسمی در ایران حدود 25 تا 35 درصد زایمان ها به صورت عمل جراحی یعنی سزارین صورت می گیرد.
طبق آمارهای غیر رسمی، سزارین در ایران، پنج برابر سایر نقاط دنیاست.
7430/545.
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن