تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814956976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکار بی رویه، اصلی ترین تهدید حیات وحش خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شکار بی رویه، اصلی ترین تهدید حیات وحش خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شکار بی رویه حیات وحش از سوی شکارچیان متخلف، اصلی ترین تهدید حوزه محیط زیست این استان است.


به گزارش ایرنا ˈسیداصغر مطهریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سالهای اخیر شکار گونه های حیات وحش این استان افزایش چشمگیری یافته که بیشترین آن متوجه گونه های ˈکل و بزˈ و ˈقوچ و میشˈ است.
وی وضعیت زیست گونه های حیات وحش در این استان را نسبت به دیگر مناطق کشور نسبتا مطلوب خواند و افزود: با این وجود، وضعیت زیستی گونه های حیات وحش استان به سمت مثبت حرکت نمی کند و نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد.
مطهری گفت: این اداره اکنون پیگیر ممنوعیت صدور پروانه شکار در حوزه استحفاظی خود است تا از این ناحیه حیات وحش منطقه بتواند چند سالی تنفس داشته و تکثیر یابد.
وی همچنین میزان جریمه تعیین شده برای شکارچیان متخلف را ناچیز و فاقد بازدارندگی لازم دانست و افزود: در صورت امکان، ضبط چندساله سلاح شکارچیان متخلف می تواند اثربخشی بیشتری در کاهش تخلفات شکار داشته باشد.
وی بر توجه به مشارکت تشکل های مردمی و دوستداران محیط زیست برای برخورد با شکار و صید غیرمجاز و حفاظت بیشتر از حیات وحش در این استان تاکید کرد و افزود: علاوه بر این سرمایه گذاری بر روی آموزش همگانی برای مشارکت آحاد جامعه در حفاظت از حیات وحش ضروری است.
وی به اقدامات یکان حفاظت این اداره کل در سال 92 در برخورد با شکارچیان متخلف اشاره کرد و گفت: در این مدت این یکان با پنج فقره صید غیرمجاز آبزیان، 26 فقره شکار غیرمجاز پرندگان، 29 فقره شکار غیرمجاز پستانداران، 50 فقره زنده گیری پرندگان، چهار فقره زنده گیری پستانداران، 42 فقره شروع به شکار و صید، سه فقره نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده در این استان برخورد کرده است.
وی افزود: همچنین این یکان از متخلفان دستگیر شده 15 قبضه سلاح غیرمجاز، 66 قبضه سلاح مجاز و چهار قبضه سلاح جنگی و مقادیری ادوات و وسایل شکار کشف کرده است.
به گفته وی از 197 گونه پستاندار، 532 گونه پرنده، 223 گونه خزنده، 20 گونه خزنده دوزیست و 160 گونه ماهی موجود در کشور به ترتیب 65، 141، 68، چهار و هشت گونه ماهی در خراسان شمالی زیست می کنند.
حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و دو پارک ملی سالوک و ساریگل، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم با گستره 194 هزار و 141 هکتار را با 49 محیطبان مدیریت می کند. ک/2
623/626
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن