تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820804338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاسیس صندوق بیمه هسته ای نیاز مبرم نیروگاه های اتمی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاسیس صندوق بیمه هسته ای نیاز مبرم نیروگاه های اتمی دهلی نو - ایرنا - پس از اذعان شرکت های هندی مبنی بر ناتوانی در بیمه نیروگاه های اتمی این کشور، دولت تصمیم گرفته یک صندوق بیمه هسته ای تاسیس کند.


به گزارش ایرنا، این صندوق چندین نهاد ذیربط را برای تامین نیاز مالی پوشش بیمه ای درصورت وقوع حادثه درنیروگاه های برق هسته ای هند در برخواهد گرفت.
بخش انرژی اتمی هند تاسیس این صندوق را با وزارت دارایی این کشور بعداز اعلام ناتوانی شرکت های هندی بیمه در تامین پوشش مالی نیروگاه های برق هسته ای که رقم آن سرسام آور است، دنبال می کند.
براساس قانون مسئولیت هسته ای هند، 15میلیارد روپیه باید به عنوان جبران خسارت درصورت وقوع هرگونه حادثه ای دریک نیروگاه برق هسته ای این کشور پرداخت شود.
هند درحال حاضر دارای 20نیروگاه برق هسته ای است و انتظار می رود که تعداد آنها در آینده با گسترش صنعت این نوع انرژی در این کشور افزایش یابد.
این حرکت حاکی از فوریت بیمه راکتورهای هسته ای به خصوص واحدهای 3 و 4 نیروگاه کودانکولام درایالت تامیل نادو در جنوب هند است.
هند هفته گذشته قراردادی با روسیه برای احداث واحدهای 3 و 4 نیروگاه برق هسته ای کودانکولام منعقد کرد.
تاسیس صندوق بیمه همچنین زمینه را برای بیمه طرح های بزرگ چون نیروگاه برق اتمی جیتاپور در ایالت مهاراشترا در جنوب شرق هند هموار خواهد ساخت. شرکت فرانسوی اروا درحال حاضر سرگرم احداث شش نیروگاه برق هسته ای دراین منطقه است .
بخش انرژی اتمی هند هفته گذشته در نامه ای به وزارت دارایی این کشور خواستار تسریع درتاسیس صندوق بیمه هسته ای شده است.
پیش از این بخش انرژی اتمی و شرکت برق هسته ای هند از شرکت بیمه عمومی این کشور خواسته بودند که نیروگاه های برق اتمی را بیمه کند ولی این شرکت اذعان کرد فاقد توانمندی و ظرفیت لازم برای انجام این کار است .
منابع هندی می گویند که اعلام ناتوانی شرکت بیمه عمومی این کشور در بیمه طرح های بزرگ علت تصمیم دولت برای تاسیس صندوق بیمه هسته ای می باشد.
بخش انرژی اتمی هند می تواند خواستار مشارکت شرکت های بیمه خارجی در بیمه نیروگاه های اتمی شود.
ولی این نهاد بشدت با مشارکت خارجیان مخالف است چون زمینه را برای ورود بازرسان خارجی و بازدید آنها از نیروگاه های برق هسته ای هند هموار خواهد کرد و این چیزی است که بخش انرژی اتمی هند از آن استقبال نمی کند.
هند اعلام کرده تا پایان سال 2032 میلادی با استفاده از انرژی اتمی بیش از 62هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد.
با این حال دولت هند مصمم است صندوق بیمه هسته ای را به منظور رفع مشکلات موجود برسر راه این کشور درانعقاد قراردادهای همکاری هسته ای غیرنظامی با کشورهای دیگر تاسیس کند.
آساق ** 2164 ** 275 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن