تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799593465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هزار و 319 نشریه علمی پژوهشی و ترویجی در کشور منتشرمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC): یک هزار و 319 نشریه علمی پژوهشی و ترویجی در کشور منتشرمی شود تهران-ایرنا-سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: تعداد نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی کشور در سال های اخیر به دلیل توسعه دانشگاه ها و تاسیس تحصیلات تکمیلی و ضرورت چاپ و انتشار مقاله های حاصل از تحقیقات علمی افزایش خوبی داشته است می دهد.


دکتر جعفر مهراد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: اعتبار علمی نشریات کشور را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می کند، هر چند که حوزه علمیه قم نیز مجلات حوزوی را بررسی و نسبت به تعیین اعتبار علمی این مجلات اقدام می کند.
مهراد تصریح کرد: در حال حاضر تعداد هزار و 319 عنوان نشریه علمی توسط دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، انجمن های علمی و تعداد اندکی نیز توسط بخش خصوصی منتشر می شود.
وی افزود: از مجموع هزار و 319 عنوان نشریه علمی تعداد 994 عنوان مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد 315 عنوان مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مهراد ادامه داد: سردبیران نشریات علمی کشور پیوسته می کوشند کیفیت علمی نشریات خود را ارتقا دهند البته، بخش مهمی از این کیفیت به سطح و عمق مقالات علمی بستگی دارد که جهت چاپ به مجلات معتبر علمی داخلی ارسال می شود.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: حفظ کیفیت نشر مجلات علمی باعث شده که از هزار و 319 عنوان نشریه تعداد 42 نشریه توسط ISI ثبت و نمایه سازی شود.
مهراد با اشاره به این که سیاست های گزینش نشریات علمی توسط ISI بسیار دقیق و علمی است، گفت: این نظام استنادی مهمترین و پرنفوذترین مجلات را به منظور تامین نیاز های اطلاعاتی کاربران خود از پدیده های علمی جاری و گذشته نگر ثبت و نمایه سازی می کند.
سرپرست ISC ادامه داد: امروزه Web of Science بیش از 12 هزار مجله برتر منطقه ای و بین المللی را در حوزه های علوم طبیعی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی نمایه سازی می کند.
وی اظهار داشت: از مجموع 42 عنوان نشریه علمی پژوهشی ایران، نمایه سازی شده در ISI، نشریهINT J ENVIRON SCI TE با ضریب تاثیر 844/1 مقام اول را از نظر استناد به خود اختصاص داده است.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ابراز داشت: نشریه دیگری که از ضریب تاثیر بالا برخوردار است نشریهINT J ENVIRON RES است که با ضریب تاثیر 818/1 جایگاه دوم را در اختیار دارد.
مهراد در ادامه گفت: سومین نشریه با ضریب تاثیر بالا نشریه J IRAN CHEM SOC است که دارای ضریب تاثیر 467/1 است.
وی یادآور شد: در حالی که 42 عنوان نشریه علمی پژوهشی ایران در ISI عموما دارای ضریب تاثیر هستند و می توان این نشریات را در بخش JCR این نظام استنادی مشاهده کرد این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که از مجموع 12 هزار عنوان نشریه ای که در ISI ثبت می شود تنها تعداد اندکی از این نشریات از ضریب تاثیر بالا برخوردار هستند.
وی ادامه داد: اخیرا ISI تحلیلی را بر روی هفت هزار و 621 عنوان نشریه انجام داده است که یافته های این تحلیل نشان می دهد که 50 درصد تمام استنادهای تولید شده در این مجموعه تنها از 300 نشریه برتر حاصل شده است بعلاوه این 300 نشریه برتر 30 درصد از تمام مقالات منتشر شده در این مجموعه را به خود اختصاص داده اند.
مهراد در پایان خاطرنشان ساخت: تاسیس مجلات معتبر با مقالات با کیفیت هدفی است که سردبیران نشریات علمی باید به دقت مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: نشریات علمی اعتبار خود را از نویسندگان دانشمندی کسب می کنند که این نویسندگان نیز متقابلا دوست دارند مقالات علمی خود را به نشریاتی که از نظر علمی اعتبار بیشتری دارند ارائه دهند، در نتیجه، باید کوشید استنادهای 42 نشریه ای که از جمهوری اسلامی ایران در ISI ثبت می شود پیوسته افزایش یابد.
علمی(4)**2038**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن