تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804679483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سودجویان به استقبال افزایش قیمت ها رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گرانی به بهانه افزایش نرخ حامل های انرژی/ سودجویان به استقبال افزایش قیمت ها رفتند خرم آباد - ایرنا - مساله افزایش قیمت اقلام و خدمات، هر ساله با آغاز سال جدید نقل محافل شده و جمیع مردم نیز در این خصوص اعتراض های دارند که متاسفانه عمر این اعتراض ها چون گل بهاری بوده و با گذشت کمتر از یک ماه همه چیز عادی می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، افزایش تقاضا ، سنت دیرینه نوروز و استقبال مردم از انواع بازار ریز و درشت موجب افزایش افسار گسیخته قیمت ها می شود اما فروشندگان با آگاهی از عزم مصمم مردم برای خرید ، جنس خوب و بد را یکجا با قیمت های نجومی به مردم قالب می کنند.
بگذریم از افزایش برخی قیمت ها که به رغم سوز و گداز بسیار مردم همچنان ثابت ماند و بسیاری از مردم حتی در طبقات متوسط و کارمندی جامعه از روی خندان برخی ریز مغذی ها محروم ماندند.
افت و خیز قیمت ها در طول سال بارها و بارها رخ می دهد اما این اتفاق در اذهان چندان باقی نمی ماند و مردم به سرعت با قیمت های جدید خو می گیرند و کار دستگاه های نظارتی را راحت و زحمت آنها را کمتر می کنند.
به طور معمول افزایش خودسرانه قیمت ها در ایام نوروز ثابت مانده و با تازگی و نو شدن سال ، این قیمت ها نیز نو شده و در تقویم اقتصادی و دفترچه ها دخل و خرج مردم به امری طبیعی تبدیل می شود که افزایش قیمت حمل ونقل درون و برون شهری و برخی اقلام خوراکی از جمله آجیل و میوه از این جمله است.
و اما امسال که دور دوم نام نویسی هفدمندی یارانه ها تا حدودی با شروع سال جدید مقارت شد ، فرصت را برای برخی سودجویان مضاعف کرده و این افراد که حدود یکماه گذشته نرخ ها را افزایش داده بودند ، این روزها مشاهده می شود که برای دومین بار در طول یکماه گذشته و اینبار به بهانه گرانی حامل های انرژی اقدام به افزایش خودسرانه قیمت ها کرده اند.
در این میان به نظر می رسد ضعف اطلاع رسانی و شاید نظارت برخی دستگاه ها در خصوص افزایش قیمت ها و چگونگی شاخص این افزایش ها، میدان را برای تاخت و تاز سودجویان فراخ کرده و این افراد با سرعت باد به جیب های نه چندان پر مردم می تازند.
در لرستان نیز همچون سراسر کشور افزایش نرخ ها در ایام نوروز امری عادی شده، اما در این روزها برخی افراد به بهانه عدم پرداخت یارانه ها در سالجاری و افزایش قیمت حامل های انرژی به تکاپو افتاده و در کسوت فروشنده در حال نوعی جیب بری محترمانه هستند.
افزایش قیمت بیسکوییت و بستنی، مصالح ساختمانی از جمله سرامیک کاشی، مواد غذایی از جمله برنج و سیب زمینی، کرایه های برون شهری و در برخی موارد درون شهری و برخی پوشاک این روزها به وضوح در خرم آباد به چشم می خورد تا مردم این شهر پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، قربانی سودجویی برخی افراد شوند.
این در حالی است که معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری لرستان در سخنانی اظهار داشت: افزایش خودسرانه قیمت ها به بهانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها غیرقانونی است و متخلفان به مراجعه قانونی معرفی می شوند.
علی هادی چگنی افزود: افزایش قیمت ها تنها با تصمیم گیری مراجع قانونی صلاحیت دار مجاز است و با توجه به اینکه هدف دولت در این دوره کاهش تورم است، عده ای افراد سودجو حق ندارند نسبت به ایجاد هرج و مرج در بازار اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در مرحله دوم با افزایش قیمت حامل های انرژی بسیار متفاوت است ،اظهار داشت: با افزایش قیمت حامل ها در مرحله اول اجرای قانون، افزایش قیمت ها به 500 درصد رسید و این در حالی است که دور دوم هدفمندسازی ، شیب بسیار ملایم 20 تا 25 درصد دارد.
وی با بیان اینکه در پایان سال گذشته تورم از 45 به 30 درصد کاهش یافت، گفت: گشت های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای مربوطه باید تا اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها تداوم داشته باشد.
وی همچنین با شااره به ذخیر سازی دو هزار و 300 تن مرغ در لرستان افزود: این میزان نباید در راستای توزیع سبد کالا استفاده شود بلکه باید به منظور توزیع در زمان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها در بازارهای هدف استان توزیع شود.
به هر حال انتظار می رود مسوولان نظارتی و دستگاههای مسوول در راستای اطلاع رسانی شفاف و جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در بازار اقدام جدی نموده تا کام مردم پیش از اجرای دور دوه هدفمندی یارانه ها تلخ نشود.
7269/630
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن