تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805110767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای اسلامی شهر کرج قاطعانه پیگیر تعیین تکلیف باغ سیب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شورای اسلامی شهر کرج قاطعانه پیگیر تعیین تکلیف باغ سیب است کرج-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد:این شورا قاطعانه پیگیر تعیین تکلیف مسوولیت حفظ و نگهداری باغ تاریخی سیب مهرشهر است.


به گزارش خبرنگارایرنا، شورای اسلامی شهر کرج نشست علنی روز یکشنبه خود را به موضوع قطع درختان باغ سیب مهرشهر و تعیین تکلیف این باغ اختصاص داد .
ˈ محمود دادگو ˈدراین نشست که با حضور شهردار کرج و رسانه های جمعی برگزار شد، تاکید کرد: رسانه ها در این زمینه اطلاع رسانی مناسب به موقع انجام دهند تا آنچه حق مردم کلانشهر کرج است به آن دست یابند.
این مسوول خاطر نشان کرد: مسوولینی که اکنون باغ سیب کرج در اختیارشان قرار دارد هیچ حرکتی برای واکاری درختان این باغ انجام نداده اند.
دادگو اظهار کرد: قطع درختان باغ یا به صورت عمد یا سو مدیریت بود، بنابراین متولیان باید پاسخ دهند، مدیریت شهری و مردم منتظر اقدامات لازم دراین زمینه هستند.
وی بیان کرد: مسوولان قضایی وشورای تامین در فرمانداری کرج برای روشن شدن موضوع قطع درختان باغ سیب مهرشهر وارد عمل شده اند.
رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهریور ماه سال 78 ، خانم ˈمعصومه ابتکارˈ که در آن سال مسوولیت سازمان حفاظت محیط زیست کشوررا عهده دار بودند این قول را دادند که تکلیف باغ سیب مهرشهر روشن شود و آن را به عنوان ریه تنفسی سالم شهروندان هدیه کنند.
دادگو گفت: این برنامه ملی است و باید همه مسوولان توجه کافی به کار ملی داشته باشند.
***وظیفه شورای اسلامی شهر کرج رسیدگی قانونی به تخریب باغ سیب است
ˈبهنام محمودیˈ عضو شورای اسلامی شهر کرج نیزاظهار کرد: در دو روز گذشته برخوردهای مناسبی در این زمینه باغ سیب از سوی برخی افراد نشد، یکی از خواسته های به حق مردم رسیدگی به این موضوع است که چه بسا مدیران بالادستی هستند که تا کنون هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده اند.
محمودی گفت: باید برای این موضوع کمیته ای تشکیل شود و در صورتی که هیچ اقدامی از سوی دستگاه متولی باغ سیب برای احیای درختان قطع شده صورت نگیرد، شهرداری وارد عمل شود و باید این درختان واکاری، آبیاری، سمپاشی و کود دهی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: ما اکنون به خاطر مردم به صورت قانونی موظف به پیگیری هستیم.
***قطع درختان باغ سیب اتفاق ناگواری بود
داود وحیدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج قطع درختان باغ سیب را اتفاقی نازیبا و ناگوار خواند و گفت: دستگاه متولی برای نگهداری و احیای درختان باغ سیب هیچ اراده ای ندارد.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: برابر قانون، قطع درختان در پارکها، میادین ، بلوارها و محل هایی که جزیی از محدوده شهری محسوب می شود، ممنوع است ، اگر در مکانی پس از قطع درختان ساخت وساز شود، شهرداری طبق قانون آن مکان را تملک خواهد کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: اراده مالکان کنونی باغ بر بازسازی آن نیست و به علت عدم توانایی مالی یا هر مشکل دیگر نمی خواهند برای حفظ باغ هیچ قدمی برنمی دارند.
*** شهرداری در موضوع قطع درختان باغ سیب کوتاهی کرده است
ˈحسام عباسی ˈ عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری کرج در بخش نظارتی خود در مقوله تخریب درختان باغ سیب مهر شهر کوتاهی کرده است.
وی اظهار کرد:اطلاع رسانی شهرداری پس از تخریب درختان سریع نبوده و دراین زمینه به موقع وارد عمل نشده است.
عباسی گفت: شهرداری در بخش نظارت بر حفظ فضاهای سبز باید سرعت عمل داشته باشد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
وی بیان کرد: تخریب درختان باغ سیب خیانت به شهر است و باید با جدیت پیگیری شود.
*** پیگیری موضوع باغ سیب نباید به یک مساله تبلیغاتی تبدیل شود
ˈمریم قهرمانی ˈ عضو دیگر شورای شهر کرج با انتقاد از قطع درختان باغ سیب گفت : نباید برخی از این موضوع سوء استفاده تبلیغاتی کنند.
وی تاکید کرد: درصورت کوتاهی دستگاه متولی باغ در آبیاری درختان آن ، شهرداری موظف است دراین عرصه ورود کند.
*** سه هکتار از فضای باغ سیب تخریب شد
ˈحمیدرضا ابوالحسنی ˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در حادثه نوروز امسال سه هکتار از مساحت باغ سیب تخریب شده ، گفت: این باغ طبق استاندارد و مهندسی احداث شده و آمار درختان قطع شده بیش از رقم اعلام شده یعنی دوهزارو یکصد درخت است.
وی اظهار کرد:نشست شورای شهر دراین زمینه باید خروجی داشته باشد در غیر این صورت فعالیت شورا از نگاه مردم زیر سوال می رود.
ابوالحسنی گفت : دراین زمینه باید حقایق به مردم گفت و اطلاع رسانی شفاف انجام شود.
*** باغ سیب از نمادهای شهر کرج است
ˈروح الله کیانˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از بهترین نمادهای شهر کرج کاخ مروارید و باغ سیب است، درسایر نقاط کشور مسوولان به فکر افزایش فضاهای سبز هستند اما در کلانشهر کرج اتفاق ناگوار قطع درختان رخ می دهد.
وی افزود: کرج به لحاظ زیست محیطی یکی از کلانشهرهای آلوده کشور محسوب می شود و اینکه 350 هکتار فضای سبز آن نیز دستخوش تخریب شود، قابل گذشت نیست .
این عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: فضای 350 هکتاری باغ سیب کرج خط قرمز ما است و از آن نمی گذریم و اگر کوتاهی کنیم ، باید جوابگوی نسل آینده باشیم.
کیان خاطر نشان کرد: نباید به فکر این باشیم که یک دستگاه متولی ، این باغ را احیا کند چراکه این امراز وظایف آن نیست.
***آلودگی محیط زیست مهم ترین مشکل کرج است
ˈفاطمه اسکندریˈ دیگر عضو شورای شهر کرج گفت: بحث آلودگی محیط زیست مشکل اصلی شهروندان است و برای رفع این بحران نیازمند همکاری همه جانبه مسوولان استانی و کشوری هستیم.
وی اظهار کرد: باغ سیب یکی از فضاهای سبز و تاثیر گذار کلانشهر کرج است و به ریه این شهرمیلیونی معروف شده است، متاسفانه درتعطیلات سال نو با تخریب این فضای اثر گذار مواجه شدیم، هیچ اقدام ویژه ای برای احیای باغ صورت نگرفته است .
وی ادامه داد: تمام مسوولان شهری و کشوری نسبت به این موضوع مسوول هستند و باید به فکر چاره ای برای آن باشند.
میر ابراهیم صدیق رییس شورای شهرستان کرج گفت: شورا و شهرداری از 10 سال پیش مصوباتی در این رابطه گذرانده اند اما فقط روی کاغذ ماند و هیچ گاه عملی نشد.
وی اظهار کرد: اکنون مردم اعتماد کاملی به نمایندگان خود در پارلمان شهری دارند و باید تلاش شود تا خدشه ای به آن وارد نشود.
صدیق افزود: اختیار باغ به شهرداری کرج سپرده شود و پیگیری ها به صورت مستمر تا حصول نتیجه ادامه یابد.
ˈعلی ترکاشوندˈ شهردار کرج ضمن قدردانی از رسانه های جمعی به خاطر پوشش خبری مناسب موضوع باغ سیب ، گفت: اگر ما مسوولان، حول محور قانون حرکت کنیم به موفقیت های بزرگ دست خواهیم یافت.
این مسوول اظهار کرد: قدمت باغ سیب به سال 1344برمی گردد و حدود دو هزار سند در این زمینه وجود دارد، در سالهای گذشته 80 هکتار از باغ سیب برای احداث دانشگاه علامه طباطبایی که با بخش کشاورزی مرتبط نیست، اختصاص یافته است .
به گفته وی ، طبق توافقات گذشته ، 70 درصد باغ سیب سهم شهرداری و 30 درصد سهم دستگاه متولی است که براین اساس سهم شهرداری 180هکتار می شود.
ترکاشوند اظهار کرد: 30 درصد از باغ سیب سهم یکی از دستگاههای اجرایی است که این ارگان اجازه داشت پنج درصد از اراضی فاقد درخت این محدوده را به ساخت و ساز اختصاص دهد.
وی اظهار کرد: سال گذشته مجوز قطع 340 درخت خشک درباغ سیب ازسوی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری به دستگاه متولی باغ سیب داده شد اما این دستگاه نه تنها در ختان خشک را قطع نکر بلکه به نابودی بیش از دو هزار درخت سالم پرداخت .
شهردار کرج گفت: باغ سیب از 10 سال گذشته دارای شناسنامه شده است و نوع درختان، سن و تعداد آنها از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بررسی شد.
این مسوول افزود: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نسبت به احیای این باغ آمادگی لازم را دارد تا تمامیت باغ حفظ شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهرداری کرج از شورای عالی معماری و شهرسازی درخواست کردیم که از کاخ مروارید بازدید کنند که دراین زمینه قول هایی داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: کاخ مروارید و فضای اطراف به مساحت 110هکتاردر کنار باغ سیب قرار دارد، از30 سال پیش تاکنون این کاخ به مجموعه فرهنگی تبدیل شده لیکن به علت عدم مرمت در آستانه تخریب قرار دارد.
شهردار کرج گفت: شورای شهر کرج 400 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این مکان تاریخی فرهنگی تصویب کرده است.
درایام نوروز امسال حدود دوهزار و 100 اصله درخت باغ سیب کرج توسط یک شرکت وابسته به یک دستگاه اجرایی قطع شد که نارضایتی شهروندان و مسوولان استان البرز را به دنبال داشت .
دادستان کرج نیز در این زمینه برای رسیدگی در کمترین مدت زمان دستور ویژه صادر کرد.ک/4
691/7410
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن