تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحی امیری: کتابخانه ملی به سازمانی پویا تبدیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صالحی امیری: کتابخانه ملی به سازمانی پویا تبدیل می شود تهران- ایرنا- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان و اندیشمندان برای حرکت از یک سازمان نشسته به سازمانی پویا گام برخواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید رضا صالحی امیری امروز (یکشنبه) در نشست خبری مسئولین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی اظهار داشت: نامگذاری سال جدید به نام فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری مایه خوشحالی اصحاب فرهنگ است و پیام روشنی برای همه مسئولین مبنی بر ضرورت توجه اساسی به سرمایه گذاری، گسترش و ارتقای هویت و فرهنگ کشور دارد.
وی ادامه داد: فرهنگ بن مایه فضیلت ها و چشمه جوشانی است که می تواند همه افراد را سیراب کند. فرهنگ روح حاکم بر جامعه است و سیاست و اقتصاد در ذیل آن هویت می یابد زیرا بدون فرهنگ نمی توان جامعه را اداره کرد.
صالحی تاکید کرد: اگر در جامعه ما بی فضیلت هایی مانند طلاق، اعتیاد، ایدز، تورم، گرانی، فساد و تقلب وجود دارد ناشی از فقر فرهنگی است. در جامعه ای که فضیلت های فرهنگی وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی گفت: نامگذاری سال به عنوان سال فرهنگی مسئولیت ها را سنگین تر و دو چندان می کند تا بتوانیم تمایز امسال با سال گذشته را به نمایش بگذاریم، به گونه ای که همه مسئولان باید به این نامگذاری پاسخگو باشند و این پاسخگویی هم برای همگان روشن باشد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: نخستین سیاست و راهبرد ما در دوران جدید، تبدیل این سازمان به یک نهاد فعال، پویا و کارآمد است. اولین اقدام ما در سال جدید تشکیل شورای راهبری است تا با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان و اندیشمندان برای حرکت سازمان از یک سازمان نشسته به سازمانی پویا گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما تبدیل سازمان به مکانی برای توسعه اندیشه فرهنگی است. با وجود اینکه بارها درباره کرسی های آزاد اندیشی زیاد حرف زده می شود هنوز مطالبات رهبری پاسخ داده نشد و به این دلیل تبدیل کتابخانه ملی به اندیشگاه فرهنگی ضرورت دارد.
صالحی امیری گفت: یکی دیگر از برنامه های ما حضور پژوهشگران در سازمان و برگزاری نشست های فرهنگی در حوزه های مختلف، کرسی های آزاد اندیشی، جلسات نقد کتاب و انجام پژوهش های بنیادی است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این سوال که آیا نوبت شب کتابخانه ملی مانند گذشته به کار خود ادامه می دهد؟ گفت: قصد کار تبلیغاتی نداریم اما درحال حاضر عملا شیفت شب فعال نیست.
وی ادامه داد: معمولا از 11 شب تا صبح که زمان استراحت است متقاضی زیادی برای استفاده از کتابخانه ملی وجود ندارد. البته شیفت شب همچنان به کار خود ادامه می دهد و تصمیمی درباره تعطیلی آن گرفته نشده است و درحال بررسی درباره این موضوع هستیم.
وی درباره برنامه های کتابخانه ملی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همانند سال های گذشته در نمایشگاه غرفه خواهیم داشت و آثار جدید سازمان را معرفی می کنیم. یکی از مهمترین برنامه های ما نیز این است که هر روز یکی از معاونین سازمان در غرفه حضور یابد و به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد.
صالحی امیری درباره اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای ثبت آثار فرهنگی ایران در حافظه جهانی گفت: کلیات سعدی، مثنوی معنوی مولانا، المسالک و الممالک استخری، الابنیه عن الحقایق الادویه و سفرنامه ناصر خسرو از سوی کمیته ملی حافظه جهانی ایران برای ثبت در فهرست حافظه جهانی یونسکو پیشنهاد شد.
ادامه دارد ...
فراهنگ (3) ** 2024 ** 1569
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن