تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813317706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت گرد و غبار به آسمان كردستان/ ميزان ديد در سنندج به شش هزار متر رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان گزارش خبري مهر/
بازگشت گرد و غبار به آسمان كردستان/ ميزان ديد در سنندج به شش هزار متر رسيد
سنندج – خبرگزاري مهر: در آخرین روزهای فروردین ماه، بار ديگر گرد و غبار آسمان كردستان را فرا گرفت و مردم اين استان بايد روزهای آینده را با اين مهمان ناخوانده طي كنند.



به گزارش خبرنگار مهر، با فرارسيدن ماه هاي ارديبهشت و خرداد ماه بار ديگر گرد و غبار آسمان كردستان را فرا مي گيرد و مردم اين استان براي چند ماهي از ديدن آسمان آبي استان محروم مي شوند. هر چند كه عمر ريزگردهاي عربي و داستان گرد و غبار در كردستان به حدود يك دهه مي رسد ولي در اين مدت تمامي نسخه هاي تجويز شده از سوي مديران و مسئولان استان يا در حد حرف و شعار باقي مانده يا اينكه نتوانسته درد مردم اين استان را درمان كند. اين بار نيز در آخرین روزهای فروردین بار ديگر گرد و غبار آسمان اين استان را فرا گرفت و بر اساس اعلام مديركل هواشناسي استان كردستان اين روند تا پايان هفته جاري ادامه دارد. مدیرکل سازمان هواشناسی استان کردستان با اشاره به اينكه، موج جدید گرد و غبار عراقی که از روز جمعه آسمان استان کردستان را فراگرفته است تا آخر هفته ادامه دارد، بيان كرد: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته هم اكنون كل استان كردستان تحت تاثير اين پديده است. محمد طالب حيدري با اشاره به منشاء اصلي پديده گرد و غبار در استان كردستان و ديگر مناطق غربي و جنوبي كشور گفت: با توجه به اینکه چشمه فعلی گرد و غبار همچنان در عراق فعال است پیش بینی می کنیم تا آخر روز دوشنبه به همین صورت و از ابتدای روز سه شنبه تا آخر هفته نیز با شدت کمتری و به صورت خفیف، گرد و غبار در استان کردستان ادامه داشته باشد. وي با اشاره به وضعيت استان كردستان طي روزهاي آينده و احتمال ورود دوباره اين پديده گرد و غبار به استان يادآور شد: با این اوصاف، گرد و غبار در طول هفته به صورت متناوب در منطقه و استان كردستان وجود دارد هرچند ممکن است این شرایط به حد بحران نرسد. مدير كل هواشناسي استان كردستان به شرايط و ميزان ديد به دنبال ورود اين پديده اشاره كرد و افزود: ميزان دید در شرایط عادی و طبیعی بالای 10 هزار متر است كه در حال حاضر و به دنبال ورود اين پديده گرد و غبار ميزان ديد در سنندج شش هزار متر، بانه هفت هزار متر و سقز و مریوان نیز حدود هشت هزار متر است. وي  با اشاره به اینکه چشمه های غبار همچنان در عراق فعال است گفت: زمان بروز حداکثری گرد و غبار عراقی در استان کردستان و منطقه غرب کشور، ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر است. حیدری در پايان افزود: در گذشته وزش باد که در فصل بهار از روی عراق عبور می کرد رطوبت و باران را به سمت ایران می آورد اما اکنون به دلیل خشکی منطقه، وزش باد نه تنها باران به همراه ندارد بلکه گرد و غبار منتقل می کند که هم عامل کاهش بارش و هم عامل تخریب هوای پاک است. همزمان با اين مهم اداره كل حفاظت محيط زيست كردستان نيز ضمن انتشار بيانيه اي از مردم خواست كه نسبت به رعايت مسائل حفاظتي خود در زمان ورود اين پديده اقدام كنند. ورود گرد و غبار يا همان ريزگردهاي عربي به آسمان استان كردستان موضوعي تازه و جديد نيست و نزديك به يك دهه است که بارها مسئولان كشوري و استاني خبر از برنامه ريزي براي رفع آن را مطرح كرده اند ولي تا كنون هيچ كدام از وعده هاي اعلام شده جنبه عملياتي به خود نگرفته است.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن