تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راستی آزمایی ملت برای دریافت یارانه خلاف قانون و شرع است/دولت به خوداظهاری مردم اعتماد کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان صرامی در گفتگو با مهر:
راستی آزمایی ملت برای دریافت یارانه خلاف قانون و شرع است/دولت به خوداظهاری مردم اعتماد کند
اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بین اینکه راستی آزمایی ملت برای دریافت یارانه خلاف قانون و شرع است، گفت: ملت ایران همواره به دولت های مختلف اعتماد کرده اند و اکنون وقت آن رسیده که دولت در برخوردی متقابل با اعتماد به خوداظهاری مردم از آزمون ادای حق اعتماد ملت ایران سربلند بیرون بیاید.



محسن صرامی فروشانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای ثبت نام در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر این نکته تاکید شده که تنها افراد نیازمند در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شرکت کنند اما در مصاحبه های دولتمردان و به ویژه معاون وزیر اقتصاد این نکته واضح بود که نمی توان به درستی میزان نیاز افراد و مبنای درست سنجش آن را مشخص کرد.

وی افزود: فردی را در نظر بگیرید که در تهران دو و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می کند و مجبور است نیمی از آن را صرف اجاره بهای خانه کرده و بقیه را نیز برای وام و مواردی مشابه کمک خرج زندگی مصرف کند؛ به یقین چنین فردی را می توان نیازمند به دریافت یارانه به حساب آورد در حالیکه در روش فعلی سنجش نیارمندی برای دریافت یارانه، این فرد شاید واجد دریافت یارانه نباشد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق افراد معیار صحیحی برای سنجش نیازمندی افراد نیست، گفت: ملت ایران به دولت اعتماد کرده اند و به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده که دولت دین خود را به مردم ادا کرده و در برخوردی متقابل با اعتماد به خوداظهاری مردم از آزمونی که بر سر راهش قرار گرفته سربلند بیرون بیاید.

 نیازمندی به یارانه ها نمی تواند معیار تعیین خط فقر و غنا باشد‌

وی با بیان اینکه دولت حق ندارد خط فقر و غنا را بر اساس نیازمندی به یارانه ها تعین کند، بیان داشت: تعدادی از افراد جامعه هستند که صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند و آبرومندانه زندگی خود را می گذرانند اما با این روش دولت از ترس ریختن آبرویشان برای دریافت یارانه ها ثبت نام نکرده اند که این مسئله در آینده تبعاتی خواهد داشت.

 راستی آزمایی از ملت ایران قانونی نیست

صرامی با اشاره به اینکه ایجاد موج رودربایستی سیاسی میان روسا، مدیران کل و گاهی کارمندان برای دریافت یارانه به هیچ عنوان صحیح نیست و اثرات این امر در آینده خود را نشان خواهد داد، بیان داشت: هیچ کس حق راستی آزمایی از ملت را ندارد و قانون گذار به هیچ عنوان اجازه چنین حساب و کتابی به هیچ مرجعی نداده مگر اینکه در مورد خاصی با حکم قضایی این امر صورت گیرد.

 دولت تعیین کند که شیب ملایم قیمت ها چند درجه است

وی با بیان اینکه دولت باید به این سئوال که شیب ملایم قیمت ها چند درجه است پاسخ درستی دهد، تصریح کرد: مشخص نیست که منظور دولت از شیب کُند تورم دقیقاً چیست چراکه با توجه به وضعیت کنونی می توانم بگویم که شیب حامل های انرژی و کالاهای اساسی در سراشیبی سقوط 90 درجه و از توان مردم خارج است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهداف هدفمندسازی یارانه ها تها با اعتمادسازی انجام می شود، بیان داشت: در مرحله اول هدفمندی مسئولان بیان داشته اند که تورم چشمگیر نخواهیم داشت اما اکنون شاهد آن هستیم که سیلاب تورم تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است در حالی که این موضوع سزاوار ملت شایسته و انقلابی ایران نیست بنابراین دولت فعلی باید دقت کند که وعده ای اشتباه در زمینه تورم به مردم ندهد که نتواند عملی کند.  دولت برای تقویت بخش تولید تلاش کند

وی با اشاره به اینکه لازم است برای تقویت بخش تولید تلاش بیشتری انجام شود تا با درآمدزایی از این راه  بتوانیم در جامعه شادابی بیشتری ایجاد کنیم ، گفت: دولت‌ باید توانایی مدیریت منابع مالی کشور را داشته باشد چراکه اگر مدیریت صحیح در زمینه درآمدهای کشور انجام شود به یقین بسیاری از مردم به خودی خود از دریافت یارانه انصراف می دهند زیرا می دانند که پولشان قرار است در راه شادابی و توسعه کشور استفاده شود.


۱۳۹۳/۱/۳۱ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن