تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805540549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشکسالی به تنهایی مقصر نیست ، فارس مدیریت مناسب منابع آب می خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل محیط زیست فارس : خشکسالی به تنهایی مقصر نیست ، فارس مدیریت مناسب منابع آب می خواهد شیراز - ایرنا ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در آستانه فرا رسیدن هفته زمین پاک بیان داشت : چنانچه بهره برداری از منابع آب استان مدیریت نگردد باید منتظر یک فاجعه بزرگ زیست محیطی باشیم ، همه تقصیر ها متوجه خشکسالی و پیامدهای آن نیست ، فارس مدیریت منابع آب می خواهد.


حسینعلی ابراهیمی کارنامی در آستانه هفته زمین پاک امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : حفاظت محیط زیست تنها با مشارکت آحاد مردم جامعه امکان پذیر است.نباید پرداختن به موضوعات زمین و آلودگی و تخریبها به یک روز محدود شود.بلکه این روز فرصت مغتنمی برای تجدید پیمان همگانی در راستای پرهیز از تخریب آلودگی زمین و عزم و اراده جمعی برای حفظ کره زمین است.
ابراهیمی کارنامی همچنین گفت:متاسفانه توسعه نامتوازن و بی رویه بدون توجه به ظرفیت های زیست محیطی آسیبهای جدی را به محیط زیست وارد نموده است بهره برداری های بی رویه از منابع آب و خاک بخصوص منابع تجدید ناپذیر و از طرفی آلودگی آب و خاک به شدت آینده زمین را که تنها کره مسکونی است تهدید میکند .
وی ادامه داد : زمین مادر همه انسانهاست و در دامان آن میروییم و میبالبم اما در چند دهه گذشته از هنگامی که با غلبه نگرش های کوتاه مدت مبتنی بر سود آوری، فرهنگ صنعتی جان گرفت بیش از هر زمان دیگری میتوانیم به شماره افتادن نفس های زمین را بشنویم و از آنجایی که حیات خود و فرزندانمان در سلامتی زمین گره خورده ،بنابراین لازم است که در این خصوص حساسیت لازم را مبذول داریم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت : متاسفانه بشر به سبب توسعه اقتصادی ،جفاهای متعددی را درحق محیط زیست روا داشته،که البته به سبب خارج شدن طبیعت از روال طبیعی ،انسان نیز به شدت زیان دیده است.امروز در جهان و کشورما نیز شاهد عکس العمل های طبیعت نسبت به رفتار غیر منطقی بشر با آن هستیم .
ابراهیمی کارنامی گفت : مهمترین موضوع زیست محیطی استان موضوع عدم بهره برداری صحیح از منابع آب است که امروزه می توان از آن به عنوان یک چالش اساسی نام برد .کلیه تالابهای استان خشک شده اندو وضعیت آبگیری سدهای استان نیز مطلوب نیست،این نتیجه رفتار نامناسب ما به منابع آبی استان و برداشت بی رویه از این منابع محدود است.
وی اضافه کرد : اما همه تقصیر را بر دوش پدیده طبیعی به نام خشکسالی گذاشته ایم.از طرفی آنچنان که باید در توسعه شبکه های جمع آوری فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه ها اقدام موثری نداشته ایم.اگر چه زحمات زیادی کشیده شده اما همگان واقفند که کارهای انجام شده کافی نمی باشد.واین نیاز به اراده جمعی و مدیریت جهادی دارد.بایستی ورود آلاینده ها ی ناشی از فاضلابهای صنعتی ،خانگی ،سم و کود و...به شدت کنترل شود .
وی در خصوص مدیریت پسماندهای عفونی گفت:در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امید واریم تا پایان سال جاری در کل استان این اقدامات تکمیل گردد .در مورد مدیریت پسماندهای خانگی ،نقش مردم بسیار مهم است بخصوص در بحث تفکیک زباله از مبدا و اصلاح الگوی مصرف ،وضعیتی را که در ورودی شهر شیراز داریم از لحاظ پراکندگی زباله ،به هیچ وجه در شان این شهر بزرگ نیست.
ابراهیمی کارنامی افزود:امید واریم با توسعه و تکمیل سایت برمشور کاهش زباله و اصلاح الگوی مصرف ،تفکیک از مبدا و بازیافت زباله ها ،بتوانیم گامهای اساسی برداریم.
هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت مصادف با 22 آوریل آغاز می شود، شعار سال جاری اراده ملی برای زمین پاک در راستای تحقق اهداف زیست است .ک/3
677
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن