تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار: سرریز جمعیت بناب به سمت شهرک جدید ولیعصر هدایت شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار: سرریز جمعیت بناب به سمت شهرک جدید ولیعصر هدایت شود بناب، تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان بناب گفت: باید سرریز جمعیت و مسکن این شهر به سمت شهرک جدید ولیعصر (عج) هدایت و در صورت نیاز شهرک دیگری ایجاد شود.


ولی الله فرج اللهی روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی توانمندسازی سکونت گاه های غیررسمی این شهرستان اظهار کرد: مهاجرپذیر بودن شهر بناب و توسعه پدیده حاشیه نشینی موجب رشد نامتوازن ان در سال های اخیر شده که به طور قطع تبعات اجتماعی و شهرنشینی زیادی به همراه خواهد داشت.
وی از مناطق دیزج، آغداش و اکبرآباد به عنوان نمونه حاشیه نشینی بی رویه در محدوده شهر بناب یاد کرد و افزود: وضعیت سکونت گاه ها و کم و کیف ساخت و ساز در این مناطق به هیچ عنوان مطلوب و اصولی نیست.
فرج اللهی ادامه داد: ضعف استحکام و پایین بودن دوام واحدهای مسکونی احداث شده در مناطق حاشیه بناب که بدون مجوز و به شکلی قارچ گونه رشد کرده اند، تهدید بزرگی برای این شهر به شمار می رود.
وی تاکید کرد: ادارات خدمات رسان این شهرستان بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی توانمند سازی سکونت گاه های غیررسمی نباید به این واحدها خدمات ارایه کند.
فرماندار بناب از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست به بنگاه های معاملاتی املاک هشدار دهد که از خرید و فروش زمین ها با کاربری غیرمسکونی پرهیز کرده و اجازه ندهند برخی افراد سودجو بازار آنها را داغ کنند.
مدیر آب و فاضلاب بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه ادارات خدمات رسان به تنهایی عامل توسعه حاشیه نشینی نیستند، گفت: باید از ابتدا اجازه ساخت ساز به افراد متخلف در این حوزه داده نشود.
فردین اسماعیلی افزود: بر اثر سرقت آب از شبکه آب شهری بناب در سکونت گاه های غیررسمی 35 درصد هدر رفت شبکه و افت فشار بوجود آمده است.
رییس اداره گاز بناب نیز در این جلسه گفت: حکم صریح مراجع قضایی ما را ملزم می کند به هرگونه واحد مسکونی که سرپناه انسان ها باشد و نیاز به انشعاب گاز شهری داشته باشد، خدمات ارایه دهیم.
سرپرست مدیریت توزیع برق بناب نیز در این خصوص گفت: هرگونه خدماتی که توسط این اداره به مناطق حاشیه نشین داده شده بر اساس توصیه و نامه های کتبی مسوولان ارشد شهرستان مانند فرماندار و یا نمایندگان انجام شده است.
علی حاجی زاده ادامه داد: با این وجود از جلسه قبلی ستاد توانمندسازی سکونت گاه های غیررسمی شهرستان تاکنون حتی یک تیر برق به مناطق حاشیه نشین بناب اضافه نشده است.
وی تاکید کرد: اما نباید شرایط به گونه ای رقم بخورد که فقط اداره برق رو در روی متقاضیان مناطق حاشیه نشین قرار گیرد، بلکه همه ادارات خدمات رسان و شهرداری به صورت هماهنگ و یکپارچه در کنار ما عمل کنند.
رییس شورای اسلامی شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: بهتر است در کنار اهرم های فشار، راهکارهای عملی و منصفانه نیز به مردم ارایه شود.
مصطفی برزگران ادامه داد: در دوره سوم شورای اسلامی شهر بناب همه موانع برای اخذ مجوز ساخت و ساز در مناطق حاشیه بناب توسط شورای شهر برداشته شده بود و این شورا روند دریافت پروانه ساختمانی برای احداث هرگونه ساختمان از شهرداری را آسان تر کرده بود.
وی افزود: اعضای شورای شهر دوره قبلی به امید ساماندهی و قانونمند کردن روند ساخت و ساز در مناطق حاشیه نشین بناب حتی برای اسناد غیررسمی زمین ها نیز مجوز ساختمان سازی ارایه کردند که این امر نتیجه منفی داشت.
برزگران در خصوص هدایت سرریز جمعیت و مسکن شهر بناب به شهرک جدید ولیعصر گفت: در این شهرک بستر لازم برای سکونت مردم وجود ندارد و در حقیقت مردم رغبت و انگیزه ای برای زندگی در این شهرک محروم را ندارند.
7230/7240/587
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن